BOOS!

Gestart door Tjilp, april 03, 2007, 02:14:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjilp

GGGGGRRRRR
ehhh hoi lieve mensen..

Ik kijk op marktplaats voor parkietjes ...(typ voor de grap grasparkietjes)
wat zie ik voor een advertentie...

Wie heeft er belang bij rolo mijn grasparkiet ik doe hem weg omdat ik hem niet (meer) tam krijg.

Hij is nu een maand of 6.

Wie kan en wil hem een goed tehuis geven?
Over de prijs worden we het wel eens!

en nu denk ik waarom koop je dan een grasparkiet???
Ik kan hier door zo vreeslijk boos om worden....je koop toch een beestje voor de griezeligheid....voor dew welkomst kreet als je weer thuis komt..het vrolijke gekwetter.
Lazarus is niet hand tam...ze kan niet praten....maar ik heb de grootste lol met haar..
Juist dat Lazarus naar me roept....en ze gaat gezellig bij mij zitten om tv te kijken...maar daar hebben we samen gebouwd hoor die vriendschap.....en dat gaat soms niet binnen een half jaar!!!..
ehh sorry ik werd een beetje boos..

Kijk...als je er niet kan voor zorgen omdat je een drukke baan/studie krijgt..of een allergie...desnoods kan de parkiet niet met het nieuw vriendje omgaan (dat wil nog nét accepteren....) dan kan ik de aftands rede voor stellen.....
maar dat hij niet Tam is of niet wil praatten...nee dat gerecepteerd ik niet..
he he dat lucht op..bedankt voor het luisteren......ik wou het even kwijt.

Groetjes Elles




Cropje

#1
Helemaal met je eens!

Die advertenties op Marktplaats zijn echt vreselijk!
Ik pik er binnen 10 minuten al een heel stel uit daar! Als je elke dag de parkieten opvangt die op deze manier worden weggedaan, dan zou je er een huis mee kunnen vullen denk ik!

CiteerHallo,

hierbij moeten wij tot onze grote verdriet onze parkiet weg doen
i.v.m. onze zoon die ons had belooft hem te verzorgen maar komt helaas zijn afspraak niet na daarom mag deze leuke parkiet met kooi en alle toebehoren weg.

M.v.g. 

Dat weet je toch van tevoren? Dan LEER je je zoon toch dat hij dat beestje moet verzorgen! Dat is toch het hele idee achter huisdieren met kinderen, verantwoordelijkheid?!? Oh, zoonlief wil hem niet verzorgen, nou dan doen we hem toch weg!

Citeermooie parkiet praat en al zegt zijn eigen naam en nog meer en is tam met kooi voor 50 euro,reden dat we hem weg doen is we hebben er geen tijd mer voor

"Geen tijd meer", daar vond ik er een stuk of 3 van... Neem dan geen parkietje! Of maak tijd!

CiteerAangeboden nog nieuw uit de winkel gekocht witte kleur ( met klein beetje blauw) parkiet (ongeveer 2 maanden oud) + inclusief kooi, voer, zand.

Moet weg wegens komst baby.

Ook dat kun je van tevoren weten! En daarbij waarom geen baby en vogel tegelijk? Nou ja dit zou ook een onverwachte baby kunnen zijn en dat ze dan geen tijd meer hebben voor het parkietje, dus dit is nog door de vingers te zien...

CiteerWegens allergie moet ik helaas van de vogel afscheid nemen. Als je hem komt ophalen krijg je naast de kooi ook zijn speeltjes mee.

Hier vond ik er vier van. Je kunt dat toch testen van tevoren!

Nou ja, al met al word ook ik niet bepaald vrolijk van wat ik op Marktplaats zie! Toen ik er voor het eerst een tegenkwam, zo'n advertentie, dacht ik nog, zal ik hem/haar ophalen? Maar toen ik goed keek zag ik dat er tientallen parkietjes op deze manier aangeboden worden... vreselijk! Ik kijk er vanaf nu gewoon niet meer naar!

Sara

#2
Ik heb me eventjes geleden ook erg boos gemaakt om een advertentie over grasparkieten(maar dan op kapaza, een belgische verkoopsite). Er was iemand die grasparkieten verkocht, en bij de advertentie stond : supertamme grasparkietjes te koop,met de hand grootgebracht je kan ze overal mee naar toe nemen; naar de markt,...
Toen keek ik op de foto die er bij hoorde, was dat een hand met 2 volwassen parkieten op(dus zeker niet met de hand grootgebracht, want dan zouden ze toch vroeger verkocht zijn?), de vleugels geknipt, en inderdaad buiten op de markt. Ik vond dit vreselijk onverantwoord, en heb een kwaad berichtje gestuurd naar de verkoper, maar heb er nooit meer iets van gehoord. Wat kan ik me om zo'n dingen kwaad maken, onvoorstelbaar dat mensen zo'n leugens durven vertellen. >:(
Ps: bij die advertentie van die baby op komst vind ik wel heel erg, als ze de parkiet 2 maanden geleden gekocht hebben, dan moeten ze toen toch al geweten hebben dat er sprake was van een baby, waarom koop je dan toch dieren :(

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Safrena

#3
Hey Mensen

nogmaals, let op dat dit geen chatten word.

Het onderwerp wel of niet parkietje weg doen, daar is al een discussie onderwerp over.

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=12725.0

Vele groetjes

Parkieten-Freak

Topic grondig opgeschoond.
De lopende slow-chat over allergieën had niets meer met het oorspronkelijke onderwerp.
En nu ontopic!