afstaand tralies!!!!!!!

Gestart door lien, april 02, 2007, 19:29:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lien

hallo allemaal ik zou graag iets meer duidelijk heid willen over de afstand van de trailies van een kooi.
ik heb namelijk een goede kooi speciaal voor parkieten maar!!!!!!!!!!!!!!!! de voerbakjes is mijn grootste probleem BIKKEL komt hier steeds in vast te zitten ,en ik bedoel dus echt vast .
nu had ik al nieuwe bakjes gekocht maar vind dit niet zo'n goede en mooie oplossing.
dus heb ik via markt plaats een andere kooi gekocht en de afstand van die trailies is 5 mm groter ik hoop dat dit geen probleem is. de voerbakjes zitten bij deze kooi aan de buiten kant en de boven kant van de kooi kan open erg leuk allemaal.ik kan hier ook een badje met spiegel in op hangen dat kon in mijn kooi niet .
ik heb mijn eigen kooi 1 maand geleden gekocht voor 135,oo euro , dus hoop ik echt dat de kooi die ik nu weer gekocht heb wel kan . graag jullie reacties .hoop dat jullie mij kunnen helpen want een kooi met andere voerbakjes (er buiten is haast niet te vinden)
en ik ben nu ook echt wel arm ;) ;).
ik heb echt alles over voor BIKKEL  :-*

GROETJES LIEN EN BIKKEL  (o ja het zijn bijde ferplast kooien en echt groot )


Josephine

Ik denk dat het aan mij ligt, maar wat is je vraag precies? ???

lien

of mijn nieuwe kooi wel goed is ? 5 mm meer dan de staandaard afstaand .
groetjes lien en BIKKEL

Sonja

#3
Hoi Lien,

Ik denk dat je een valkparkietenkooi hebt nu.
De goede tralie-afstand van een kooi voor grasparkietjes mag niet meer bedragen dan 1 cm   a 1,2 cm.
Bij een grotere tralie-afstand kunnen grasparkietjes hun kopje tussen de tralies wringen, met alle gevolgen vandien....

Om te voorkomen dat je parkietje klem komt te zitten tussen de voerbakjes, kies je het beste voor "open" voerbakjes, dus zonder klepje, en zonder afstapje.

Groetjes, Sonja.

P.S. Misschien kun je voor de zekerheid even een foto plaatsen van de kooi die je nu hebt?

Mars

Enne... komt je parkietje echt klem te zitten in het bakje? Want ook hier kruipen/kropen ze er soms in, maar na een tijdje vinden ze dan de uitwg wel weer. Dat leren ze dan dus wel weer af. Open bakjes zou het meest ideaal zijn, maar met het vastzitten valt het volgens mij meestal wel mee.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lien

hoi ,daar ben ik weer . ja hij kwam er echt in vast te zitten .
hij ging ook een keer in het water bakje en zat zo vast dat hij haast verdronk.
ik was blij dat ik thuis was .
ik heb nu  de nieuwe kooi in gebruik genomen.
na een grondige poets beurtal was dit haast niet nodig ,omdat hij er zo mooi en schoon uit zag .
ik zelf heb het idee dat bikkel deze kooi veel leuker vind.
hij was meteen goed thuis en ging zich uitgebreid wassen. ;D ;D
bij deze kooi hangen de bakjes aan de buiten kant zo dat hij daar niet in kan  ;D.
dus dat de tralies nu een afstand hebben va 1cm en 3 mm in plaats van 1cm ,dit kan  volgens mij geen kwaad zijn kopje is breder dan de opening in de tralie . ik zal hem goed in de gaten houden oke .

                                     groetjes lien en BIKKEL

Trippy

Hallo,

Ik vindt je berichtjes nogal verwarrend en zal er als ik jou was een liniaal bij pakken en de afstand opmeten.
Geef de afstanden door en je hoort wel of het goed is ;)

Zo weet je het helemaal zeker.

Oftopic;
Schrijf je Bikkel met hoofdletter dus als BIKKEL of vindt je dit gewoon leuk op te doen ;) .
Gewoon,nieuwsgierig ;) .

Groetjes,Ursula

lien

hallo je schrijft bikkel gewoon zo, alleen vind ik dit leuk om het in hooft letters te doen  ;D
de afstaand is nu 1cm en 3mm is dit oke hij (BIKKEL) vindt het wel oke ;)

groetjes lien en BIKKEL. :-*

Josephine


lien

bedankt voor het advies hier mag een slotje op .

groetjes lien en BIKKEL  :-* :-* :-*