3de vogeltje

Gestart door marlies75, maart 29, 2007, 18:54:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marlies75

Hoi,

Ik heb 2 parkietjes die in 1 kooi zitten, nu krijg ik er morgen een parkietje bij (metkooi enzo) van een vriendje van mijn zoontje omdat hij allergisch blijkt te zijn. Nu is mijn vraag kan die de kooien naast elkaar zetten of moet ik ze van elkaar vandaan zetten en zou het 3de vogeltje ook bij de andere 2 kunnen. Zelf heb ik 1 vrouwtje en een mannetje (weet t niet zeker) en die parkiet die ik krijg is een vrouwtje..

groetjes Marlies

*pietje
*pluk

Scotty - Keecko

Hoi Marlies,

Welkom op het forum!

Wat fijn dat je het parkietje kunt overnemen :)
Als je de parkietjes aan elkaar wilt laten wennen, kun je inderdaad het beste de kooien naast elkaar zetten.

Persoonlijk is het wel wat sneu dat er in de ene kooi 2 parkietjes zitten en in de andere kooi maar eentje... Ik zou ervoor kiezen om een vierde aan te schaffen en ze 2 aan 2 te houden of met zijn viertjes in een hele grote kooi of kamervolière. Je moet dan wel genoeg plek in de kamer hebben.

Je hebt sowieso een vrouwtje en je krijgt ook nog een vrouwtje.
Je mag nooit meer vrouwtjes dan mannetjes in een kooi hebben, dus je kunt ze niet met zijn drieën in 1 kooi houden.

In een ander topic kun je eventueel een foto plaatsen van de parkiet waarvan jij denkt dat het een mannetje is. Als het een mannetje blijkt te zijn, zou ik nog een mannetje aanschaffen.

Als je de zoekfunctie gebruikt van dit forum, vind je meer informatie.

Groetjes, Ilse

Josephine

Ik zou ze niet bij elkaar doen, zoals Ilse al zei. Beter kan je even een foto op het forum plaatsen van de parkiet waarvan je denkt dat het een man is om te controleren. En dan kan je daarna verder kijken...

marlies75

Hoi hoi,

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik zal morgen even een foto maken van Pietje 2. Ik twijfel er zelf om want de ene keer is het boven zijn snaveltje beige en dan weer een beetje licht blauw. De dierenwinkel dacht zelf dat het een vrouwtje was.. maar het vogeltje was ong 8 weken toen ik m kocht. En het vogeltje wat ik morgen krijg daar denken ze van dat het een vrouwtje is maar dat zie ik morgen wel..

groetjes Marlies