Gelijk Spel

Gestart door esther, juli 11, 2005, 12:32:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

esther

Hallo allemaal.
Ik weet dat het niet de bedoeling is het forum te gebruiken voor verhalen over de parkiet en wat je allemaal met ze meemaakt.
Maar ik moet dit toch echt even vertellen.

Kippie is een mannetje, Timo een popje en Taco een vrouwtje.
Dipsey is een laatbloeier dus de neusdop heeft nog de babylook.
Kippie en Dipsey zijn heel close met kusjes geven enzo en Dipsey volgt Kippie overal, daarom dacht ik een beetje dat Dipsey een popje zou zijn.

Zit ik net even achter de computer hoor ik wat geluid... kijk ik achter me.
Zit Timo in de ik wil wel houding en Dipsey er boven op proberen te paren.

Echt ik helemaal in shock :lol:
Dus nu heb ik officieel 2 popjes en 2 mannetjes.

Maar toch even voor de zekerheid een vraagje.
Is Dipsey een mannetje omdat hij op timo ging staan? (paarhouding)
Ik heb namelijk ook in het begin gehad toen Kippie (mannetje) nog jong was dat timo (popje) op Kippie ging staan (begrijp je het nog!)

Groetjes Esther

Even een fotootje gemaakt voor de neusdop
[attachmentid=58]

[verwijderd door de beheerder]

Sonja

Hoi Esther,

Die Dipsey,  :P , wat dat betreft is het dan in ieder geval geen laatbloeier.... ;)
Ik zou niet met zekerheid durven zeggen, of Dipsey een mannetje is.
Het zou natuurlijk wel heel goed kunnen, maar als ik dan weer naar mijn 2 parkietjes kijk.....
Ik heb een mannetje en een popje, en soms gaat het popje bovenop het mannetje zitten...... :blink:
Zou het ook niet een manier kunnen zijn, van 'de baas' willen spelen, over het andere parkietje?

Ik hoop dat de andere forumleden je meer zekerheid kunnen geven. ;)

Groetjes, Sonja.

esther

Sonja bedankt voor je reactie.
Ik denk dat het toch een soort paarhouding was,
Ik zie het wel eens bij Kippie en dan gaan ze echt zo met hun achterkant heen en weer en dat probeerde Dipsey nu ook

Safrena

#3
Hey Esther

Je parkietje op de foto is een mannetje ;)
Popjes hebben niet zo een roze neusdop ook niet als ze nog jong zijn ;)

Het zou wel kunnen dat doordat je parkietje zo licht van kleur is dat het langer duurd alvorens de neusdop blauw wordt of dat de kleur gewoon zo roze blijft ;)

Normaal gaan parkietjes niet paren zonder broedblokje.
Echter je hebt er natuurlijk wel uitzonderingen in die dat wel doen  ;)  

dit kan dus best wel paargedrag geweest zijn  ;)

vele groetjes

jeroen

hoi ik heb sinds 2 weken ook een vogeltje erbij voor mijn vogel...nou ging de nieuwe (waarvan ik denk dat het een popje is) op mijn vogel ook zitten...... is dat dan baas spelen ??? voor zo'n klein beestje ...... mijn vogel is een mannetje van bijna een jaar oud en werd ook bang van de nieuwe...

Sonja

Hoi Jeroen,

Ik twijfel erover, ook bij mijn parkietjes, ik kan dit gedrag van popjes niet goed verklaren......maar bij mijn parkieten gebeurt het ook soms.... :huh:

Groetjes, Sonja.

esther

Bedankt voor de reactie.
Ik ben niet zo goed in bepalen van geslacht dmv de neusdop.
Door het gedrag van Dipsey dacht ik dat het een popje was maar ze is gewoon dikke vrienden met Kippie... dat vind ik wel mooi.

Echt leuk dat ik nu (altijd al maar ja) 2 mannetjes en 2 popjes heb.

Safrena inderdaad ik denk ook dat de neusdop zo langzaam op kleur komt omdat Dipsey zo licht is.
Kippie lijkt qua uiterlijk op Dipsey en bij hem is de neusdop na ruim een jaar nog steeds donkerpaars ipv blauw.
En Taco is net zo oud als Dipsey (maar dan groen van kleur) en zij heeft al maanden een bruine neusdop.

Groetjes Esther