Dunne Ontlasting

Gestart door coca cola, juli 10, 2005, 12:26:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

coca cola

Hallo het best goed met Bartje maar nu heb ik nog een vraag aan jullie.
Hij is gek om water uit de kraan te drinken of als ik onder de douche sta komt hij ook graag van het water wat naar beneden komt maar als ik dit toe laat heeft hij weer dunne ontlasting heeft dat te maken met het water?
Hij komt steeds terug naar het water of drinkt hij dan net iets te veel.
Kan ik hem dan beter spa blauw of bar-le-duc geven want ik ben bang dat het anders straks weer mis gaat.

Sonja

Hoi Cocacola,

Als Bartje graag speelt onder de kraan kun je dat best toelaten. Zorg wel altijd dat het een zacht lopende, of druppelende kraan is, en LAUW water.
Persoonlijk denk ik dat je wel voorzichtig moet zijn met je parkietje mee te nemen onder de douche, omdat hij zo toch de kans loopt in aanraking te komen met zeep en shampoo e.d., wat natuurlijk niet mag gebeuren.

Veel plezier met Bartje. ;)

Groetjes, Sonja.

coca cola

OH nee hij mag zich eerst douche en dan ga ik pas maar als hij van dat water drinkt is zijn antlasting weer dun dus ik dacht dat is niet goed en hij drinkt dan echt wel veel vind ik voor zo'n klein vogeltje maar het kan dan geen kwaad als hij lauw water drinkt.
Ik heb namelijk al ander drinkwater voor hem gekocht is dat niet beter spa blauw of bar-le-duc?

Sonja

Hoi Cocacola,

Gewoon lauw water uit de kraan is prima, hoor.
Dat krijgen mijn parkietjes ook, en het gaat altijd goed. ;)
Misschien heeft Bartje wat dunne ontlasting gekregen, doordat hij te koud water heeft gedronken. Hou eventjes in de gaten, of zijn ontlasting daarna weer normaal is.  ;)

Groetjes, Sonja.

Ingrid

Hoi Cocacola,

Wanneer Bartje meer water dan anders drinkt, zal hij het teveel aan vocht weer uitscheiden. Het is normaal dat zijn uitwerpselen dan wat natter zijn. Meestal zie je dat het witte waterig is en het drolletje zelf wel gevormd is.
Als je parkietje standaard teveel drinkt, zou ik het in de gaten houden want dat kan duiden op een eventuele ziekte. Een bezoek aan de dierenarts is dan aan te raden.

Groetjes, Ingrid

coca cola

Ja hij is pas ziek geweest hij had parasieten en we hebben een atibiotica kuur gehad maar die is al afgelopen ik zal het nog eens een keertje proberen hij vind het zo leuk om uit de kraan te drinken en ik zelf vind het ook leuk?
Ik zie hem ook bijna verder niet veel drinken alleen dan maar en ik zal goed uitkijken dat hij dan niet te veel drinkt als hij onder de kraan zit ?

Caradow

#6
Wanneer je je parkietje mee onder de douche neemt heeft dit helemaal geen schadelijke gevolgen. Doordat hij wat water binnenkrijgt is zijn ontlasting inderdaad dunner na het douchen, maar dat geeft niks. Vaak is dit ook heel snel weer over en het is geen teken van ziekte. Als je parkietje het leuk vind om met je onder de douche te gaan moet je hier vooral mee doorgaan. Een douche is op zich namelijk heel gezond voor zijn verenpakje en voorkomt jeuk door huidschilfers...


De temperatuur waarop wij mensen douchen is vaak veel en veel te heet voor een klein parkietje, Lauw water word aangeraden. En dan zonder shampoo of andere douchemiddelen.

Gr Jorijn

coca cola

Ja dat doe ik ook ik zou niet willen dat er iets met mijn Bartje gebeurt ik wil hem voor geen geld of goud kwijt???

Maar ik heb nog even een andere vraag hij doet af en toe ook niezen en ja ja knikken en gooit dan ook eten omhoog kan dit kwaad?
Hj vliegt daarna ook weer gewoon rond en er is verder niks aan hem te merken?
MOET IK HIER MEE NAAR DE DIERENARTS?

Safrena

Hey Coca cola

Af en toe niezen parkietjes eens om hun neusje mooi te houden ;)

Het ja knikken doen parkietjes omdat ze gelukkig en blij zijn en zich goed voelen ;)


vele groetjes

coca cola

Ja maar dat eten er uit gooien dan kan dat geen kwaad het is wel een mannetjes parkiet?
Het zijn ook nog hele zaadjes!
En dat er uit gooien doet hij als hij ja ja ja zit te knikken en dan ook een soort van niezen

Safrena

Hey coca cola

Als er geen vies slijm dat stinkt bij is en je parkietje zit niet bol en eet en speelt goed hoef je je geen zorgen te maken ;)

Dan is je parkietje iets aan het voeren dat doet een parkietje als die verliefd is op jou of op een van zijn speeltjes ;)

Vele groetjes

coca cola

#11
Nee er zit geen slijm aan het is gewoon droog om het zo maar even te noemen maar de is hij verlieft maar op wie dan hij doet het ook in mijn nek of op de speeltuin hoe kan ik daar achter komen?
Moet ik dan het speledingetje weg halen of kan het geen kwaad of wat kan ik er tegen doen  B)


Ik was nog vergeten te vragen en als het wel stinkt wat is het dan is het dan niet goed als hij dat doet?????  :blush:

Safrena

#12
Hey coca cola

Dit is normaal gedrag hoor dat je parkietje je voert en verliefd op je is  ;)
Daar kun je niks tegen doen integendeel lekker van genieten dat je lieverdje verliefd op je is

Als het voer opgeven samen gaat met vieze stank, suf zijn, weinig of niet meer eten en bijna een hele dag braken, bol zit, enz.. dan wijst dit op een kropontsteking en die moet zo snel mogelijk behandeld worden met medicijnen van bij de dierenarts.

Echter bij jou parkietje lijkt me dit zeker niet het geval omdat je parkietje lekker speelt en eet, enz ;)

Vele groetjes