Hulp nodig met Duppie

Gestart door Ardenlyn, maart 25, 2007, 13:22:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chicowen

Ow wat een naar bericht zeg.
Ondank dat ze zo haar best heeft gedaan heeft ze het niet mogen halen.

Heel veel sterkte met dit verlies! :'(

Liefs Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sonja

Och Ardenlyn, wat een verdrietig nieuws..... :'(

Ik had nog zo gehoopt dat je kleine dappere vriendinnetje het zou mogen halen....

Ze heeft gevochten tot op het laatst, maar helaas heeft het niet meer mogen baten...

Heel erg veel sterkte met het verlies van je lieverdje.

Groetjes, Sonja.

Caradow

Ach jee, wat triest..

Je hebt je best gedaan en meer kon je ook niet doen...

Neem je tijd en als je er aan toe bent mag (niets moet) je ons laten weten wat er gebeurt is...

Een hele dikke knuffel van ons..

roha

Ochjee, wat een naar nu, ik wens je heel veel sterkte toe.

Hanneke

petra

Jeetje....heel veel sterkte!!
Groetjes Petra

Scotty - Keecko

oww wat erg :'(

Duppie was zo'n vechtertje, helaas heeft ze het niet mogen halen :(

Ik had zo gehoopt dat ze op zou knappen!
Ze heeft ontzettend gevochten..., ontzettend naar dat dit nu is gebeurd :(

Heel veel sterke met het verlies van Duppie!
Je hebt je best gedaan!

Ilse

Trippy

Ach néééé !  :(

Ik heb niet niet echt geantwoord maar wel steeds meegezelezen ...

Heel véél sterkte met het verlies van Duppie.

Groetjes,Ursula...  :'(

lien

o wat naar allemaal heel veel sterkte  :'( :'(
           
                  groetjes lien en BIKKEL :-*

Ingrid

Hoi Andelyn,

Wat een ontzettend verdrietig nieuws dat Duppie het niet heeft gered!!! Aan haar vechtlust en jouw goede zorgen heeft het niet gelegen :(.
Heel veel sterkte met dit verlies.

Groetjes, Ingrid

Safrena

Hey Ardenlyn

Ow wat verschrikkelijk erg dat Duppie het niet gehaald heeft
We hadden hier zo gehoop en geduimd dat je meisje snel weer bij jou mocht zijn

Heel veel sterkte met verlies van je lieverdje

Vele groetjes

Idske

 :o :'(

Jemig zeg...

Wat ontzettend triest dat Duppie het niet heeft gehaald, heel veel sterkte gewenst met het verlies van Duppie!

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

marretje

Ach wat erg dat Duppie het niet gehaald heeft. Heel veel sterkte met het verlies.

Sara

Wat vreselijk dat Duppie toch gestorven is :(
Heel erg veel sterkte met dit verlies..

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

kekavo

Ojee, wat naar :(
Ze was zo'n vechtertje.
Ik wens jullie heel veel sterkte toe met het verlies van Duppie.

Cropje

Och wat een vervelend bericht! En jij hebt er alles aan gedaan wat je maar kon. Ik had er alle vertrouwen in, ze was bij Hooimeijer, had de rit overleefd en was in goede handen. Maar het mocht helaas niet baten. Duppie heeft ervoor gevochten, dat weet ik zeker!
Heel veel sterkte met het verlies van Duppie...

Ardenlyn

Dankjewel voor al jullie lieve berichtjes en ook PB's!! Zal mijn man ze vanavond ook laten lezen.
Zal hij ook fijn vinden!
Hij vind het ook erg rot wat er allemaal is gebeurd.
Ik zal proberen om het hele verhaal van gisteren hier neer te zetten.

Gisterochtend konden wij bellen met de vraag hoe het met Duppie zou zijn. Helaas was het wat druk en hij zou ons bellen om half 12/12 uur.
Helaas geen belletje en dat vonden wij echt niet leuk omdat wij heel graag wilden weten hoe het met ons meisje zou zijn.
Marc (mijn man) heeft weer eg belt en bleek dat ze pas om 13:45 er weer zouden zijn.
Niet netjes en absoluut niet leuk voor ons.
Marc belde om kwart over 1 weer en heeft ook gezegd dat het niet netjes was en ze zei ook dat het erg druk was maar dat het geen excuus was om niet te bellen.
Dat zit allemaal verder goed hoor!! Niet om hun negatief hier neer te zetten maar het is niet leuk als je al in spanning zit en dan moet je nog langer wachten.
Ze vertelde dat we om half 5 konden bellen en dan zou Hooimeijer zelf aan de lijn komen.

Marc vroeg nog hoe het ging en ze zei dat haar ontlasting er nu wel beter uit zag en dat was dus een stap in de goede richting.
Het was nog steeds kritiek en afwachten maar ze deden hun best.
Tja dan hang je op en dan kan je weer een paar uur wachten tot Hooimeijer zelf zou bellen. Uren kunnen dan onwijs lang duren.
Ik had voor mezelf even wat muziek opgezet van mijn pc omdat het zo stil is.....maar zelf met het muziek wat hard aan was het hier stil. Met al mijn muziek krijst ze normaal mee en nu dus niets!
Je hebt 8 katten en muziek en het is zo stil!
Ieder beestje heeft z'n eigen invulling hier en eigen dingetjes en dat was haar ding. Lekker mee krijsen met mijn muziek en de stofzuiger en ook de vogeltjes buiten en nu stilte ?

Niet lang daarna belde mijn man en vertelde dus dat Hooimeijer net had gebeld en dat Duppie niet lang geleden is overleden.
Enige wat ik even kon zeggen was "ahh"  In de seconden daarna flitste door mij hoofd ...nooit meer haar gekrijs...nooit meer haar gepruts met haar speledingetje...nooit meer goeiemorgen Duppie en welterusten Duppie handkusje en doekje erover...en toe stroomden de tranen ook over mijn wangen en drong het echt door. Zit nu ook weer met tranen in mijn ogen dit te typen.
Al dik 7 jaar is het welterusten Duppie tot morgen slaap lekker en 's ochtends is het altijd al 7 jaar lang goeiemorgen en doekje eraf.
En nu is dat ineens voorbij.
Ik mis die gekke Dupster met haar eigenwijze dingetjes. Duppie was een meisje die dingen deed hoe zij het wou en niet hoe wij het wilden en dat respecteerde ik ook.
Zelfs toen ze nog haar mannetje Smurf bij zich had. Smurf wist dondersgoed dat wat Duppie wou dat het  ook gebeurde. Was ze flauw van dat gepriegel van hem dan duwde ze hem ook weg.
Maar 2 waren gek op elkaar hoor!!
Weet zeker dat Smurf niet kan wachten tot ze bij hem is vanavond als we haar begraven bij hem.
Ik hoop alleen dat ons kanarietje Vogel het ook leuk vind want ze leefden wel bij elkaar maar dat waren niet supervriendjes maar ze zal vast Duppie samen opwachten met Smurf.

Hooimeijer vertelde dat hij weer bezig was om de spulletjes klaar te leggen voor haar infuusje en zag dat ze wou slapen dus had hij haar lekker ingepakt zodat ze ook even fijn kon slapen.
Alles lag klaar en hij was met haar wat aan de babbel en wou haar pakken en merkte dat ze dus was overleden.
Mijn man vertelde ook dat je kon merken aan hem dat hij het ook erg rot vond.
Ze was gewoon te ziek.

We hebben Duppie gisteravond meteen opgehaald want ik wou gewoon graag dat ze weer thuis was bij ons.
Zijn er gisteravond heengegaan en je merkte dat hun het ook erg jammer vonden dat ze het toch niet had gered.
Assistente zei ook wel dat het echt een zijden draadje was maar er was nog gewoon een kleine kans en dan pak je die ook.
Hooimeijer gaf nog wel tips voor een volgend parkietje. En ze bedoelen het goed maar tja mijn hoofd was daar niet echt bij maar onthoud het natuurlijk allemaal wel.
Ze waren echt onwijs aardig en hadden Duppie in een mooi passend doosje gedaan. Had zelf wel een doosje maar dat was een doosje van kattenvoer en dat vond ik niet leuk maar ik had gewoon niets anders dus was erg blij met hun doosje!
Hebben ook gevraagd hoe het gebeurd was en ik ben zo blij dat hun mij hiermee konden gerust stellen.
Ik vroeg dus of het waar was dat het in haar slaap is gebeurd met een vol buikje en lekker warm plekje?
En ze zei ja!
Dat doet mij zo goed want onze vorige 2 zijn naar overleden en eindelijk is er 1tje die vredig is gegaan ondanks dat ze heel ziek was.
Ons meisje is gaan slapen en kon gewoon niet meer en is in haar slaap langzaam vertrokken terwijl ze een lekker vol buikje had en heerlijk in de warme couveuse lag.
Ook vertelde ze nog dat ze niet eenzaam is gestorven maar er is heel vaak iemand daar die even kijkt hoe het gaat. Dus er was altijd wel iemand in de buurt.
Kreeg toen weer een brok in m'n keel en wou toen ook echt naar de auto toe met Dupster.

In de auto nog wat gebabbeld terwijl ik Duppie in haar doosje op schoot had en daarna waren we beide gewoon stil met onze gedachten bij Duppie.
Thuis gekomen hebben we haar doosje open gemaakt omdat ik nog wel wat zacht spul erbij wou doen.
Ze hebben haar heel netjes in het doosje gedaan met soort van zakdoekjes erbij.
Mijn man had haar in gepakt en in z'n hand gelegd en in de kooi lijkt ze op de een of andere manier groot terwijl ze een behoorlijke kooi heeft maar in de hand is het zo'n mini meisje.
En echt waar wat is ze vredig gestorven! Ze ligt er zo mooi bij. Zo vredig en je ziet gewoon dat ze uitgeput was en het zelf niet meer kon en langzaam is weggegaan. En ze heeft het zo lang volgehouden en wat een vechtertje is het!
Echt alsof ze slaapt zo ligt ze erbij. Prachtig en het doet mij zo goed dat ze vredig is gegaan.
Smurf was heel ziek en die is echt met angst gegaan net als Vogel en ik voelde mij al slecht dat we weer een ziek vogeltje hadden maar eindelijk is er 1tje die wel rustig is heen gegaan.
Zou er haast een foto van maken ook om het jullie te laten zien maar wees gerust dat doe ik niet. Als jullie haar zouden zien dan zou je ook zeggen alsof ze slaapt.
Doet mij gewoon onwijs goed.
Meisje heeft nu rust en vanavond brengen we haar naar haar mannetje toe en dan liggen onze 3 vogeltjes mooi bij elkaar.

Je zou denken waarom gisteren niet al begraven...hebben we een reden voor.
Onze vorige 2 hebben ook nog 1 nachtje in huis "geslapen" omdat ik het gewoon niet fijn vind om ze meteen naar buiten in de grond te doen zo van klaar over en uit.
Nee hier blijven ze nog lekker 1 nachtje in huis waar ze al jaren leven en de volgende dag begraven we ze.
Nu ook ligt het doosje met Duppie op haar eigen plank.
Misschien vinden sommige het raar maar ik niet en Marc ook niet.
Voor mijn gevoel laat ik Duppie zo merken dat ze niet zo maar vergeten word en wij kunnen af en toe nog even wat babbelen tegen haar omdat het ook nog wennen is dat ze er niet meer zal zijn.
Doosje is wel dicht en die blijft ook dicht.
Enige wat we wel hebben gedaan voor het doosje dicht ging is een veertje bij haar vleugel eraf geknipt.
Van de andere 2 hebben we ook een veertje en die word in een mini foto boekje geplakt met de datum erbij.
Heb haar een kusje op haar koppie gegeven en voorzichtig geaaid.
Ook kon je echt voelen op haar borstbeentje dat ze echt heel mager is geworden.
Maar wat ligt ze er mooi bij.

Zodra wij ooit een ander parkietje nemen en die moet naar de dokter dan gaan we ook meteen naar Meppel toe!
Geen gerotzooi met gewone DA's ondanks dat ze echt wel hun best doen.
Meteen naar Hooimeijer want die weet zo snel wat er is en wat er gedaan moet worden..
Hartstikke vriendelijk en aardig zijn ze daar en ze geven echt om elk vogeltje wat daar komt.

Ik zal vast dingetjes vergeten zijn maar het is nog steeds erg raar hier ondanks dat ik zelf rustiger ben nu er een uitslag is.
Zat de hele tijd van tja gaat het nou wel of niet goed en de hele dag dacht ik aan haar en at zelf ook nog eens slecht op het laatst.
Nu voel ik mij heel verdrietig maar toch ook rustig omdat Duppie nu eindelijk rust heeft.
Zat te wachten op 1 van de 2 antwoorden. Of ze is te ziek en ze word ingeslapen of overlijd in haar slaap en de 2de was dat ze beter zou worden.
Wat ik niet wilde horen is dat ze een paniek aanval zou krijgen en dat het dan afgelopen was.
Ben zo blij voor Duppie zelf dat het in haar slaap is gebeurd.

Iedereen hier echt onwijs bedankt voor alle tips, info, berichtjes enz!!
Doet mij en mijn man erg goed en het heeft ons ook geholpen. Zal het nooit vergeten en dat meen ik echt!
Ik blijf nog echt wel een tijdje op dit forum hangen omdat ik het ook leuk vind om van alles te lezen.
Het zal later wat minder worden maar wie weet ooit dat er een ander parkietje hier komt.

Ik wens iedereen hier die met een ziek parkietje zit onwijs veel sterkte en ik kan je alleen maar aanraden als je het niet weet bel op naar Meppel.
Hadden wij meteen moeten doen maar we wisten het gewoon niet.
Heel veel sterkte iedereen met jullie zieke parkietjes en geniet van ze (zieke en gezonde parkietjes bedoel ik daarmee)!
Wij dachten dat onze Duppie nooit ziek zou worden en ineens werd ze ziek en nu is ze er niet meer.

Dikke kus en liefs voor jullie allemaal!! Jullie zijn echt schatten!!


Mars

Lieve Ardenlyn,

Ik zit met tranen in mijn ogen, met zoveel liefde beschrijf je, waar wij helaas allemaal wel mee te maken hebben of krijgen: de dood van ons geliefde beestje. Na zeven jaar is het kooitje leeg, maar je hart niet en je herinneringen beginnen nu pas. Het is vreselijk dat Duppie zo heeft gevochten, maar helaas niet mocht winnen...
Ze heeft de strijd verloren en nu is het goed, ze zal het echt fijn vinden om lekker bij de andere vogeltjes te liggen. Een mooie rustplaats.

Heel veel sterkte met jullie verlies, meer kan ik jullie niet wensen.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Cropje

Ook ik heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen! Wat een mooie gedachte ook om Duppie (en je andere parkietjes in het verleden) nog een nachtje bij jullie te laten slapen.
Nogmaals heel veel sterkte voor jou en je man, neem de tijd om het te verwerken, zeven jaar is niet niks. En het is misschien een schrale troost, maar weet dat je er alles aan gedaan hebt en troost je met de gedachte dat ze vredig is heengegaan.

Scotty - Keecko

Wat heb je dat mooi beschreven Ardenlyn!
Hier ook traantjes in de ogen...
Het is inderdaad een mooie gedachte om je diertjes nog een nachtje in huis te laten. Ik kan me goed voorstellen hoe jullie je nu voelen...

Jullie hebben van alles gedaan om Duppie op te laten knapen, aan jullie goede zorgen lag het echt niet!

Nogmaals heel veel sterkte met het verlies van Duppie... :(

Ilse

Caradow

Geen woorden meer...

Lieve Ardenlyn. heel veel sterkte, nogmaals...

Je hebt het zo mooi verwoord, de gevoelens van verdriet, maar ook van liefde..

Heel mooi...

Rust in vrede lieve Duppie