Hulp nodig met Duppie

Gestart door Ardenlyn, maart 25, 2007, 13:22:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ardenlyn

Vreemd genoeg zeiden hun dat het wel beter kan zijn omdat de warmte dan goed in het hok blijft. Heb haar dus net overgezet  ???
Ik zie nu aan haar dat ze er "tevreden" mee is en ze is nu aan het slapen of pogind tot.
Tuurlijk kan ik niet precies zien hoe ze zich voelt maar zoals ik haar zie is ze rustig en is ze niet paniekerig oid.
In haar eigen kooi wou het niet echt omdat ze ook zelf heen en weer ging terwijl ze er heel moe van word.
Maar vind je advies onwijs lief hoor en ik waardeer het absoluut!! ;)

Ik heb haar doek er mooi overheen gehouden en ze heeft een heerlijk veilig plekje met alles behoorlijk dichtbij.
Ik heb ook wat van haar eigen spul in de kooi gedaan zoals haar spiegeltje, schommel, stokjes enz.
Ook heb ik een theedoek over de bodem gespannen zodat als ze haar evenwicht veliest dat ze dan niet te hard valt.

Mijn man heeft met hun gesproken en vanavond verteld hij alles wat er gezegd is (gaat via de email wat lastiger)
Maar in ieder geval maandag op 2 april kunnen we heen. Ik hou haar liever thuis maar ik zie gewoon dat er iets moet gebeuren en dus moeten we de gok wagen.

Hier binnen is het nooit te warm geweest en de plek waar ze staat komt de zon niet en is ook geen verwarming dichtbij.
Ook niet op haar vaste plek dus dat lijkt mij niet dat dat het is.

Krijg alleen behoorlijke flashbacks naar een vorig parkietje die was dan nog zieker en had jicht aan de pootjes terwijl hij al niet kon vliegen :(
Wil gewoon dat ze beter word!

Of het wel of niet goed afloopt ik laat het hier absoluut weten! :)


kekavo

Ja, ik snap dat je je extra rot voelt, door je vorige parkietje. at gevoel had ik ook toen mijn cavia ziek was, ik zag het weer helemaal fout gaan zoals bij mijn vorige cavia. Maar deze keer is het goed afgelopen, gelukkig. Misschien is dat een beetje een houvast: de ene parkiet is de andere niet. De een is veel sterker dan de ander.
Enne, als Hooymeyer vind dat je pas maandag langs hoeft te komen, dan vind hij het waarschijnlijk best meevallen. Dit schijnt echt een heel goede VA te zijn, iemand die echt heel veel verstand van vogels heeft. Dus ik denk dat het vast wel weer goed komt, met Duppie!

Ja, een deken ofzo over de kooi, dat geeft lekker rust voor haar. Maak het maar gewoon wat schemerig in de kooi op die manier, en dan heeft ze veel meer rust.
Nou, aan de liefde die je voor haar hebt, zal het niet liggen!
Nogmaals veel sterkte, en ik ben heel benieuwt wat Hooymeyer zegt.

Ardenlyn

Dat doet mij inderdaad goed wat je zegt! :)

Ik zag haar al eten dus dat doet ze gelukkig nog en ze is vaak aan het dutten.
Kooi is lekker schemerig ze zal hoop ik lekker veel kunnen rusten.

Bij deze wil ik iedereen met zieke parkietjes veel beterschap en sterkte wensen!!

Ardenlyn

Iehhh moet het even kwijt hoor  :-*
Ze is nog echt niet beter maar ik heb een 2de spiegeltje in haar kooi en daar zitten nog kraaltjes op...ik hoor haar er mee spelen ;D

Reden dat ze pas maandag heen kan is dat die meneer op congres is (hoorde ik later pas van mijn man). Maar stel het wil echt niet dan konden we ook naar Utrecht  :o
Ze bedoelen het heel goed hoor zo bedoel ik het niet  ;) maar Assen naar Utrecht is een behoorlijke reis.

Ben nu al zenuwachtig voor de reis maandag maar Duppie kennende zal het vast goed gaat.


Mars

Je zou eventueel ook naar Drachten kunnen, maar dat is vanaf Assen ook ongeveer een uurtje? Maar ook een goede vogelarts daar: Beijer.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ardenlyn

We houden het bij Meppel maar bedankt voor je tip! (las het al eerder maar kon even niet terug antwoorden)

Morgen is de dag en Duppie is er nog steeds.
Pff wat een taaie tante is het ook zeg!! Ik verwachte dit weekend echt dat ze het niet zou overleven maar vanochtend keek ik in haar kooitje en madam is er nog steeds.!
Tis aan de ene kant ow zo mooi dat ze er nog is maar ik vind het zo naar voor haar hoe ze erbij zit  :(

Ik zie onwijs tegen de autoreis op en ik hoop echt dat ze dat nog vol kan houden.
Haar gewrichtjes lijken ook steeds stijver te worden en met ademhalen (als ze haar oogjes dicht heeft) piept ze steeds.
Ook lijken haar poepjes geler te worden. Keek al op internet en zag dat het iets met de lever kan zijn.
Zal het morgen aan die man vragen.

Ze moet het nog 1 dagje vol houden!! Morgen hoop ik te horen wat het kan zijn en ik hoop echt dat ze beter kan worden.
Het voelt alleen niet goed en heb echt het idee dat het mis is met haar.
Eten doet ze ook steeds minder en drinken zie ik haar niet meer.
Het gaat echt steeds minder met haar.
Ik heb alleen liever voor haar dat als ze het niet meer volhoudt dat ze dan haar laatste adem hier uitblaast dan op een vreemde plek  :(
Heb de tranen haast in m'n ogen bah!!

kekavo

Heel veel succes morgen met Duppie!
Ik hoop echt dat ze het gaat halen. Maar zoals al eerder gezegt is, Hooymeyer is een van de besten van het land.

Mars

#27
Heel veel sterkte morgen. Laten we hopen dan het allemaal mee valt...
Vreselijk om je parkietje te zien lijden, dat is echt erg.

Ik zou er in eerste instantie niet van uit gaan dat het om een probleem met de lever gaat. Maar dat zal Hooimeijer vast goed vast gaan stellen.

Succes en laat je het weten als je bent geweest?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ardenlyn

Dankjewel!!

Gisteren kreeg Duppie ineens een paniek aanval en het had echt niet langer moeten duren anders had ik een dierenarts gebeld om haar in te laten slapen.
Ze was zo bang ineens.
Maar het is echt een taaie tante en ze geeft zich neit gauw gewonnen. Paar minuutjes daarna werd ze rustiger.
Toen hadden mijn man en ik ook zo van en nu ook volhouden meisje!!
Vonden het heel eng nog vannacht en vanochtend keek ik meteen in haar hok en ze zat er nog steeds  :)

Maar je kon wel echt merken dat het niet langer moest duren want ze viel van haar stokje en kon er ook niet meer op komen.
Heb wat nest materiaal om haar heen gedaan zodat ze niet in de auto begon te rollen oid.
De hele tijd heb ik haar kooi in bedwang gehouden zodat de hobbels en bobbels zo min mogelijk waren voor haar en mijn armen doen nu pijn maar van mijn part heb ik vannacht spierpijn dat boeit mij niet.

Om het maar gelijk te zeggen...ze is er dus nog steeds en ze houd het nog steeds vol!! ;D
De reis heeft ze overleefd en het leek wel alsof ze er rustiger van werd ??? Misschien word ze net als mij moe van autorijden.
We kwamen eraan en eerst kwam een assistente eraan en gaf wat papieren en nam haar mee.
Ik vond het niet leuk maar ze zei van "Ik pak alleen wat ontlasting en verder doe ik nog niets"
Ok toen was het wel goed bij mij.

Tijdje later kwam de grote man himself eraan en begon gelijk over Duppie wat er met haar is en hoe ze het zien enz enz enz ...MUCHO info gekregen!!
Hij zei dus ook dat lichaamstaal belangerijk is voor een parkietje en dus wie weet wil ze straks wel op de vinger en wie weet ook vliegen als ik het allemaal wat anders aanpak  ;D
Zo zonde dat een dierenwinkel dit niet allemaal verteld.
Nog veel meer vertelde hij.
Duppie's poepjes waren ook wat geel en wat wij al dachten klopte dat het met haar lever te maken had. Oo legde hij z'n infoblaadje erbij en kruisde van alles aan om ons duidelijk et maken wat er met haar aan de hand is.

Ineens kreeg Duppie een helder moment en werd wakkerder. Hij heeft haar meteen gepakt en gelijk gewogen omdat dat nu kon.
Je zag meteen aan het vasthouden van hem dat ze daar goed zat en ik vertrouw hem dus ook helemaal (ik vertrouw echt niet gauw iemand met mijn beesten)
Blijkt dat ons meisje 1/4de van haar gewicht kwijt is!! :o Ik schrok er gewoon van. Ik wist dat ze steeds minder at end ronk maar dan nog.
Paar minuten daarna was de couveusse(?) klaar en ze kon daar in.
Hij zei ook niets en legde haar er meteen in en daar ben ik heel blij om. het gaat nu om haar en ons alles wat meer uitlegen kon daarna ook.
Ze zit nu lekker warm in die couveusse en de vochtigheid is wat hoger gezet en het licht is uit gedaan.
Ik ben daar heel blij om omdat ik nu weet dat ze heerlijk lekker warm zal zitten en dat haar ademhaling ook wat beter zal gaan.

Ze zal vandaag een buisje in haar slokdarm krijgen om vloeibaar voedsel te kkrijgen. ik vind het heel erg voor Duppie maar ik weet dat hij goed op haar zal letten.
Toen hij haar in de kamer naast ons even woog hoorde ik hem met haar babbelen en toen wist ik al van dat zit wel goed hier.

Om half 5 kunnen we even bellen om te vragen hoe het met haar is.
Ze hebben zelf nog niet gebeld dus dan is ze er nog steeds lijkt mij.

In de auto had ik het wat makkelijker maar nu thuis is het leeg zonder haar zelfs met 8 katten om je heen.
Je merkt ook echt dat elk beest weer iets heeft wat je ontzetetnd mist als ze er niet zijn.

Ik voel mij alleen wat rot omdat ik sommige dingen al die jaren beter kon doen zoals het tam maken enz maar zodra ze weer thuis is dan ga ik het anders doen en dan hoop ik dat ze nog vrolijker zal worden.
Gisteren zag ik het echt niet meer zitten en was ik bang dat ze het niet zou halen maar nu heb ik echt grote hoop omdat ik ook weet dat die man zijn best zal doen.

Nou dit was het eerst even. Zodra ik meer weet zal ik eht hier neerzetten.

Groetjes Ardenlyn

Caradow


Mars

Ja, heel veel sterkte. Laten we hopen dat alles goed met je parkietje komt.
Raar he? Als ze er vandoor gaan met jouw beestje zonder jou? Ik herken dat helemaal! Het lijkt me goed voor je schatje dat hij nu lekker warm ligt...

Sterkte met de (tijdelijke!) leegte om je heen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Ow jee, wat een verhaal :S

Heel erg veel sterkte, ik hoop dat je lieverdje weer snel thuis is!

Liefs Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Safrena

Hey Ardenlyn

Heel veel sterkte
Ik hoop dat je je lieverdje snel weer mag gaan ophalen

Vele groetjes

Ardenlyn

Ahh wat een lieve berichten allemaal! :D

Vanmiddag gebelt erheen en het is nog steeds slecht met haar maar ze heeft wel 2x een infuusje gehad met vocht erin.
Dat zal haar vast goed doen.
Ik mis haar enorm en merk nu ook heel erg hoeveel ik eigenlijk tegen haar babbel.
Bij van alle wat ik doe zeg ik ook wat tegen haar bv "nou even stofzuigen" of breng ik de katten naar bed dan zeg ik bv "zo hebben we even lekker rust nu"
Mijn man heeft het netzo.
Ik hoop echt dat ze gauw beter word.
Morgen kan mijn man bellen en dan heeft hij Hooimeijer zelf aan de lijn.

Het is hier veel te stil zonder haar en ik wil haar heel graag thuis hebben maar nu is het beter dat ze daar even blijft.
Vanavond en morgen ochtend zal het ook raar zijn want elke avond krijgt ze haar doek over de kooi en een handkusje en ik zeg welterusten. En 's morgens is het altijd goeiemorgen als de doek er weer af gaat.

Vanavond onder het eten ook zit ze normaal op een stokje en ook wat te eten en nu dus niets.
Ik hoop dat ze morgen meer weten.

Wil even zeggen dat ik jullie echt super lief vind. Ben hier als vreemde gekomen en krijg zoveel steun van jullie!
Dankjewel ook namens mijn man!


Idske

Wat een verhaal zeg! :(

Heel veel sterkte en beterschap gewenst voor Duppie!!

Hou ons aub op de hoogte!

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Sonja

Hoi Ardenlyn,

Heel veel sterkte voor Duppie!
Ze is in goede handen, en ze lijkt me een echt vechtertje!

We gaan hier heel hard duimen voor jullie! ;)

Zet hem op Duppie!

Groetjes, Sonja.

Chicowen

Hej Ardenlyn,

Wat een vechtertje is Duppie zeg!
Heel veel sterkte.

Liefs Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ingrid

Die arme Duppie :(. Ze is wel een vechtertje, maar ze woont ook in een liefdevolle omgeving en dan is het vechten het waard! Hopelijk is ze snel weer thuis.
Heel veel sterkte!!

Scotty - Keecko

Duppie is inderdaad een vechtertje!

Duppie is nu in goede handen :)
Jullie zullen haar nu heel erg missen, maar als ze straks weer thuis is... ;)
Ik hoop dat jullie haar snel weer gezond en wel kunnen ophalen.

Hier wordt ook geduimd voor Duppie!

Groetjes, Ilse

Ardenlyn

Om half 5 ong belde Hooimijer op en Duppie is er niet meer.
Voel mij onwijs verdietig en ik mis m'n meisje zo erg tis zo stil hier zonder haar.
Vertel later wel meer van hoe of wat heb niet echt zin om het nu hier neer te zetten allemaal maar wou het wel even laten weten omdat jullie zo lief en aardig zijn!