1 Dag En Nou Al Druk

Gestart door Hanney, juli 10, 2005, 14:40:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanney

Haaii ik heb mijn vogeltje nu bijna een dag werd door hem gewekt om 7 uur! njaah niks aan te doen :P heb dus me hand erin gedaan en rustig gepraat en soms gaat hij er gewoon tegen aan tikken met zijn *snaveltje* dus k vind dat het al goed gaat. Maar toch even een vraagje hij/zij is echt druk hij zit telgens heen en weer te vliegen en over de trailies heen etc.. k wist dat ze goede klimmers waren maar de kaprolen wat hij/zij maakt  :o
Maar zijn Parkieten zo druk of is mijn parkietje beetje apart geval :P
nou doeii

Parkietje heeft geen snuit  ;)
Maar een snaveltje ;)
gr safrena

Jorijn

hoihoi

Dat je parkietje aan het spelen is is een goed teken dat hij of zei zich goed bij je thuis voelt.

vooral jonge parkieten kunnen af en toe heel druk zijn. Dus dat is niks om je zorgen over te maken :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Carla

Jonge parkeitjes oefenen hun vliegkunsten nogal eens in de kooi.
Dan zitten ze op een stokje en vladderen uit volle borst. :thumbsupsmiley:

Ozzie

Die van mij heb ik nu ruim een week en Pipo vliegt ook als een dolle door z'n kooi. Zeker omdat hij buiten veel vogels ziet.

Maar op m'n hand wil 'ie nog niet, hij kijkt alleen maar naar het deurtje om te kijken hoe hij naar buiten kan komen hahaha. Hij wil héél graag ontsnappen volgens mij.

Sonja

Hoi Ozzie,

Dat doen jonge parkietjes vaak. Die van mij deden dat ook, toen ze heel jong waren.
Je kunt het beste geen gehoor geven aan dit gedrag, want dan blijven ze het doen, omdat ze dan leren dat ze op deze manier hun zin krijgen.
Ga pas naar hem toe, als hij rustig is. Zo leer je hem, dat hij juist je aandacht krijgt, als hij niet zo tekeer gaat.  ;)
Als je je parkietje goed handtam hebt gemaakt in de kooi, kun je hem er eens uit laten. Als hij dan weer naar binnen moet, kun je hem op je hand weer in de kooi zetten.  ;)

Veel plezier met je kleine vriend!

Groetjes, Sonja.

Hanney

Bedankt voor jullie reacties, Elmo is nog steeds druk maar dat is wel leuk hoor pas als het wat later op de dag is ga k meestal met mijn hand de kooi in omdat de restvan de dag er geen aandacht aan geeft.  Ik vind dat het al vooruit is gegaan want k kan hem al aaien en valt hij bijna in slaap :P maar goed hij is nog niet echt op mijn vinger komen zitten wel als speel stok met 1 pootje en 1 pootje aan de trailes majah het begin is er ;)