Vies oog

Gestart door Ranni, maart 16, 2007, 16:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ranni

Hallo,

Bij mijn nieuwe vogeltje heb ik gisteravond gezien dat om 1 oogje het beetje vies is. Beetje lichtbruin/gelige kleur.
Echt om het oogje heen op de veertjes. Gisterochtend voor dat ik naar mijn werk ging, was er nog niks aan de hand.
En 's avonds zag ik dat viezige randje. Hij heeft in zijn etensbakje zitten rommelen, er waarschijnlijk ingezeten. Want om de kooi ligt al het voer en bijna niks in bakje zelf. Het ziet er niet pijnlijk uit, ik zie ook niet echt tekenen dat hij pijn heeft. Afentoe knippert hij met dat oogje iets meer dan met het andere. Aan het oog zelf zie ik ook niks. Nu denk ik dat er wat gruis, stof van het voer in die veertjes bij het oogje is gekomen. Verder ziet Joep er goed uit. Eet goed, is nieuwsgieirg, niet overdreven dik, vandaag ook weer druk gespeeld en fluit. Nu met de DA gebeld. Hij zegt dat ik eerst het oogje moet schoonmaken. Met afgekoeld kokend water en een wattestaafje. Als het niet weg gaat maandag meteen lansgkomen.

Nu vroeg ik mij af. Hoe ziet een ontstoken oogje eruit? En hoe kan je zien dat het oog ontstoken is. Wat zijn de kenmerken?

Groetjes en alvast bedankt voor de antwoorden.
Ragnhild, Puk en Joepie

Sonja

Hoi Ranni,

Misschien kun je even een foto plaatsen van je parkietje, waarop zijn oogje goed is te zien?
Het feit dat hij veel knippert met zijn oogje, is een teken dat hij er last van heeft, het kan door van alles komen....
Daarom doe je er goed aan er eventjes een dierenarts naar te laten kijken, die kan een diagnose stellen, en behandeling voorschrijven.

Misschien heb je ook nog iets aan dit topic:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=3982.0

Groetjes, Sonja.

Ranni

Hoi Sonja,

Dank je wel voor de link naar topic.
Ik kan helaas geen foto plaatsen. Heb er nog geen foto van, en thuis geen pc.
Het is om het oogje op de veertjes viezig...lichtbruin/gelig. Lijtk op vuil.
Vanavond probeer ik het schoon te maken zoals aan de telefoon was verteld en anders zit ik snel bij de DA.
Ik heb Joepie pas een week. Beestje is pas 6 weken.
groetjes van ons!

Parkieten-Freak

Citaat van: Ranni op maart 16, 2007, 16:02:27
...........................
Nu vroeg ik mij af. Hoe ziet een ontstoken oogje eruit? En hoe kan je zien dat het oog ontstoken is. Wat zijn de kenmerken?


Gele afscheiding bij het oog duidt eigenlijk altijd op een ontstekingsproces.
Ik zou echt de dierenarts inschakelen.


Mars

Je kunt er beter even naar laten kijken
Veel dierenartsen hebben een zaterdagochtenddienst, dus misschien dat je morgenochtend toch nog even kunt bellen?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ranni

Hallo,

Bedankt voor jullie adviezen.
Ik lees ze nu pas. Kan niet zo vaak op internet.
Zoals de DA aan de telefoon had gezegd, heb ik het oog schoongemaakt. Zaterdagochtend zag het er weer goed uit. Alsof er nooit vuil had gezeten. Het ziet er nu weer helemaal goed uit. Het was wat vuil van het voer, hij had in zijn etensbak zitten woelen.

groetjes