gezocht: advies en thuiskweker in omgeving..

Gestart door jvdm, maart 19, 2007, 15:58:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvdm

Onze regenboog parkietenman Joris is nu bijna 3 jaar oud en ik vind het tijd dat hij een maatje krijgt.
Nu ben ik er inmiddels achter dat het geslacht niet zoveel uit maakt wat er bij komt. hoewel... Joris zijn libido ligt erg hoog want als hij de kans krijgt duikt hij overal op. :-*hij vind felle kleurtjes erg leuk en "leeft" zich daar lustig op uit. :P
Is het daarom verstandig om een pop als maatje erbij te nemen? Ik weet wel, geen broedgelegenheid, geen eieren.. maar evengoed.. het wijfje moet wel enigsinds een leuk leventje krijgen. En wat is een verstandige keuze in deze; een jonkie te nemen of een iets ouder vogeltje?
Omdat Joris een regenboogje is, wil ik ook dat de 2e een regenboogje word.. het liefst een mintgroene..Ik ben dus op zoek naar een thuiskweker die tamme (jonge) vogeltjes heeft die aan deze beschrijving voldoen in omgeving HoekscheWaard,
wie kan me helpen aan info of evt adresjes????
Alvast bedankt!!

lief-hebber

Beste JVDM.  :)

Ik moet zeggen dat ik volop nesten met eieren heb, en dat ik begin April de eerste jongen verwacht.
De kleurslagen in mijn voliere zijn ook prachtig en ik denk dat er ook dit jaar wel weer Regenboog parkietjes geboren gaan worden.  ::)
En ik wil er dit jaar ook een aantal tam gaan maken.
Maar ja, een probleem ik woon in de noordkop in Anna Paulowna.  :'(
Laat het maar even horen hoe je er over denkt.
           Groetjes lief-hebber.  ;D

Caradow

Ik weet een hobbykweekster in Capelle aan de Ijssel, de blokken hangen, maar er zijn nog geen eieren, ze levert de kleintje handtam af (tenminste, voor zover dat dat kan) Pm me maar als je interesse hebt