Jolo

Gestart door Appeltree, maart 18, 2007, 19:44:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Appeltree


Na twee maanden lang proberen is het me vandaag gelukt! Jullie zullen niet weten wie JOlo is, op een andere site staan er 100 pagina's over volgeschreven :-X Ze is al een echte ster en vandaag op m'n hand gaan zitten BUITEN de kooi!

Het bericht:
CiteerOk, dankjewel voor je antwoord.

WAUW!

Daarnet was JOlo ontsnapt, wel slim dat ie nu zelf het deurtje vind. Ik vond 't niet zo erg want hij eet bijna de trosgierst. HIj heeft vandaag water met roosvice gekregen. Dit krijgt ie voortaan alleen op zondag. Ook heeft ie een kwarkmengsel gekregen, vanavond als ie gaat slapen gaat dat weg. Zitten allemaal kruiden doorheen, wat zaadjes en een scheutje roosvice. Vraag me af of het lekker is voor d'r

Daarnet ging ik hééééél rustig met m'n hand naar JOlo toe, hoofd voor d'r .. Hele tijd over van alles gesproken met d'r, ze keek me de hele tijd aan met beide ogen, soms het kopje schuin. Deed ik m'n hoofd schuin dan ging zij juist weer met d'r kopje recht. Uiteindelijk raakte m'n hand d'r pootje en stapte ze met één van d'r pootjes op, toen ze de andere erbij wou doen kon dat niet omdat ze op het puntje van m'n vinger zat. Ik heb d'r geprobeerd naar m'n hand toe te halen maar dat wou ze niet en ze sprong d'r vanaf. Hand op de kooi en tijdens het praten steeds langzaam naar d'r toeschuiven.

Ze keek de hel tijd toen heth eel dichtbij kwam en stapte toen met beide pootjes op. Toen ben ik langzaam met d'r op m'n hand omhoog gegaan. Dit vond ze fijn, maar niet lang hoor, toen sprong ze weer terug. Ben ogneveer een halve meter bij de kooi weggeweest met haar op m'n hand! JIPPIE!

En het dagboek van Jolo, deel 1:
CiteerHallo allemaal! Ik ben Jolo! Een vrouwtje van 3 maanden oud, ben ik niet mooi? Ben ik niet rank en sierlijk?
Ik woon bij mijn baasje: Joep en heb een ontzettend duffe kooi. Hij probeert van alles maar het enige wat leuk is is om al dat eten op de grond te scheppen. Hihi, kost m'n baasje weer extra werk, kan die ook eens wat doen! Verder heeft ie in mijn vesting een stom blauw bakje gezet en daar zit water in. Ik dacht eerlijk gezegd dat dit was om te drinken, maar blijkbaar moet ik me er in wassen. Mij niet gezien hoor!
Mijn dagindeling ziet er doordeweeks zo uit:

7:00 – Baasje staat op, allemaal kabaal van die kleren die op de grond vallen. Ik draai m'n poot nogmaals om en slaap verder.
7:30 – Het licht gaat aan, de doek gaat er vanaf en Joep ziet me slaperige kopie. Mijn slaapruimte is trouwens het bovenste stokje. Ik ben ooit op de andere gaan slapen, echt onveilig gewoon, je kan er zelfs vanaf vallen! Of het gaat ineens draaien! Doodeng dus!
Hij ververst af en toe op dit tijdstip mijn eten en drinken, helaas heeft hij hier niet altijd tijd voor en gaat dan gewoon verder nadat hij me hallo heeft gezegd. Nou, dan begint mijn dag dus. Tukkie doen, wat fluiten met die stomme vogels buiten en die eenden die me de kop van de romp afkwekken. Af en toe komt er zo'n poetsvrouwtje langs, hartstikke mal mens, wordt mijn omgeving weer afgestoft.
Soms is er de mama van het baasje, komt ze heel dichtbij en gaat ze tegen me praten. Alsof ik haar leuk moet vinden :S
Verder houd ik iedereen op de begane grond van dit huis bezig, de hele tijd fluiten. Joep zei me dat ze het beneden konden horen, hihi!
15:15 – Joep komt thuis. Ein-de-lijk! Als ik z'n fietsbel onder het raam hoor verlang ik me al op dat nieuwe eten.
15:30 – Meestal komt Joep dan naar boven. Hij ververst m'n eten en drinken en af en toe mag ik buiten spelen...
17:30 – Joep gaat eten, ik moet weer terug de kooi in, heel deprimerend!
21:00 – Joep gaat douche, ik zit wat te kijken op z'n computerscherm en wacht tot Joep zich heeft opgefrist.
22:00 – Die zwarte doek gaat weer over de kooi. Ik was me nog even, doe nog wat spieroefeningen. Dan eet ik nog wat, drinken niet nodig en ik trek me terug op m'n slaapplekje. Ik val in slaap en dan begint het weer van voor af aan.

In het weekend is het vele malen leuker joh! Dan hoeft er geen doek over mijn kooi heen en kan ik zo lang opblijven als ik maar wil! Dat zit dus ongeveer zo:

10:30 – Joep wordt wakker, nadat ik heel hard heb lopen krijsen. Hij gaat meestal wat tv kijken en dan ontbijten.
13:00 – Eindelijk weer wat tijd voor mij, na wat schoolwerk gedaan te hebben krijg ik wat aandacht. Ik mag de kooi uit.
14:00 – Ik mag vliegen en ben m'n huis kwijt. Als het er weer staat is het helemaal schoon! Tijd om weer eens wat vuil te gaan maken en wat zand in het zwembakkie te kieperen!
16:00 – Meestal zit ik allang weer op me plekkie als hij het eten en drinken komt verversen. Op zondag krijg ik altijd water met een scheut roosvicé, man, da's echt héééérlijk! Ook maakte hij laatst eens zo'n kwarkbakje voor me. Dat is echt vies spul hoor, heb 't meteen omgegooid, heel m'n bad vies gemaakt, hahahahaha!
Ja, ik ben een slimme vogel, daar wijst Joep me altijd op!
17:00 – Etenstijd voor Joep! Jolo herrie schoppen!
01:00 – Rond deze tijd gaat Joep naar bed en kijkt dan ook nog eens tot 02:00 televisie. Meestal ga ik al op één poot rond 23:00/00:00. Gelukkig laat hij me met rust en maakt me alleen nog eventjes wakker om me een goede nachtrust toe te wensen.

Kan het nog beter? Vandaag heeft Joep in z'n kamer de "Jolo-plank" gemaakt, helemaal geweldig. Vanaf nu kan ik vanaf m'n kooi allemaal gietbakken zien met eten erin. Lekker doorzichtig! Echt, jummie! Bak 1: Schelpenzand (bah), Bak 2: Wintervoer (onwijs lekker, maar dit mag ik niet te veel omdat ik daar dik van wordt), Bak 3: Eten (vieze zaadjes, goed om kooi mee te vervuilen), Bak 4: Zonnebloempitten (waaaak! Die zijn grappig! ^^ Helaas krijg ik ze bijna niet), Bak 5: Grint (goed voor de lijn), Bak 6: Snoepbak (altijd gejuich als die open gaat, zit trosgierst in en vitamine/snoepstaafjes), Bak 7: Recycle (voor die vogels buiten, krijgen de restjes van mijn eten voorgeschoteld, haha! Kiepert Joep altijd het eten in wat van mij over is). Verder heb ik nog een keukenrol gevonden die hij altijd naast mijn badje legt, ik sleep hem er altijd in!

Zo, dat was m'n leventje tot nu toe, ik hou jullie snel weer op de hoogte hoor!

Sonja

Hoi Appeltree,

Welkom op het forum. :)

We vinden het heel erg leuk dat je zulke vorderingen maakt met Jolo. ;D
Maar het forum is er hoofdzakelijk om vragen te stellen en beantwoorden over grasparkietjes.
Natuurlijk kun je wel een keertje wat leuks over je kleine vriendje of vriendinnetje vertellen, maar het is niet de bedoeling om daar een heleboel pagina's aan te besteden.
Dit kan storend zijn voor degenen die op zoek zijn naar informatie.

Zie ook de forumregels:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=326.0

Daarom gaat er op dit topic een slotje.

Heel veel plezier nog met Jolo en succes met tam maken! ;)

Groetjes, Sonja.