6 weken oud: kruipertjes?

Gestart door Mars, maart 18, 2007, 17:57:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Beste mensen,

Ik ben zojuist wezen kijken bij een nestje (of eigenlijk 2 nestjes). Er waren twaalf jonkies, alle jonkies die groen-geel waren misten de langste staartveren (dus die twee/drie die de staart verlengen), betekent dit dat het kruipertjes zijn? Ze waren allemaal rond de 5/6 weken.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

dat hoeft niet, wat zei de kweker er zelf van?

Hadden ze wel hun slagpennen?

Mars

Ze waren gewiekt...maar volgens mij hadden ze wel slagpennen. En ik heb er maar niet naar gevraagd... dat levert toch niets op. Het waren echte hobbykwekers voor het geld. Enne...het was moeilijk om er een ventje uit te zoeken (hoewel ik wel een gokje durfde te maken), dus dat heb ik maar als reden aangevoerd.

Ik vond het gewoon erg opvallend en vertrouwde het niet... Maar het kan dus zo zijn dat alle zes toevallig die langste staartveren niet hadden?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Als jij twijfelt, moet je daar geen parkietje halen..

Ik weet niet wanneer de staart precies op lengte is, maar als inderdaad die 6 de staart niet hebben en die andere 6 wel en ze zijn dezelfde leeftijd, dan is dat wel heel erg toevallig...

marretje

Onze Joey was ook 5 a 6 weken toen we hem kochten maar hij had al zijn staartveren. Hij was ook niet gekortwiekt. Misschien kan je hier wat mee. Ik zag trouwens in de voliere niet 1 jonge parkiet die geen staartveren had. En er waren er veel van deze leeftijd.

Mars

Ja, ik denk gewoon dat het kruipertjes waren, lijkt mij wel erg toevallig dat ze allemaal die lange staartveren missen. Maar ja, je weet het niet, he?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..