goede kooi?

Gestart door Callisto, maart 16, 2007, 15:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Callisto

hoi,

ook hier weer een vraagje over (omdat een mens altijd wat kan leren :)), de kooi waar mijn parkietje in zit heeft spijlen met een afstand van 1,5cm. Hij kan hier niet met z'n kopje doorheen (wel geprobeerd maar hij kan er niet tussen, misschien omdat het een engelse is en dus z'n kopje wat groter is?). Nu las ik in een ander topic dat de maximale afstand 1 cm mag zijn. Mag ik deze kooi nu wel blijven gebruiken of moet ik een andere kopen? En is de kooi niet te vol? Hij heeft nu 4 zitstokjes, een trapje en speeltjes (zie onderstaande foto). Ik kan natuurlijk altijd bijv. het onderste stokje weghalen en een andere wat verplaatsen. Misschien ook een idee of het een mannetje of vrouwtje zou kunnen zijn ook al is hij nog erg jong (zie onderste foto)?

Alvast bedankt alweer!
groetjes, Calli




pbos

Hoi,

volgens mij is de kooi prima voor je parkietje. Denk niet dat je een andere kooi hoeft te kopen. Je zei zelf al dat hij/zij er niet met zijn kopje tussendoor kan! Ook is de kooi volgens mij niet te vol. Helemaal als je je parkietje elke dag uit de kooi laat om eens lekker te vliegen. Of het een mannetje of vrouwtje is durf ik je niet te zeggen. Kan het niet goed zien!

Groetjes Peter

Sonja

Hoi Calli,

De afstand van de spijlen is goed hoor, zo te zien.
Ik zie alleen niet goed welke speeltjes je bedoelt, ik zie alleen een trapje en een schommeltje....als dit de enige speeltjes zijn, mag er nog wel wat bij. ;)

Of je een mannetje of een popje hebt, is heel erg moeilijk te zien, omdat de foto zo onscherp is.
Maar ik zie wel iets van wit om de neusgaatjes, dus misschien een popje. Maar misschien kun je even een wat scherpere foto plaatsen, zodat het wat duidelijker is.

Groetjes, Sonja.

Mars

Volgens mij is het een mannetje. Maar de foto kan vertekenen: je kunt het zelf oordelen als er wit rondom de neusgaatjes zit dan kun je er van uit gaan dat het een popje is.

De spijlafstand lijkt zo niet te groot. Maar mocht je parkietje wel half met zijn kopje er door gaan (op onderzoek uit), dan zou ik wel overwegen een smallere afstand te nemen. Houd het wel even in de gaten!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Callisto

#4
ik hou het zeker in de gaten of hij/zij er doorheen kan met z'n koppie, maar hij probeert 't iedere keer en het lukt gewoon niet :D. Qua speeltjes, zie m'n andere topic http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=12732.0.

Hm duidelijke foto plaatsen... als die kleine nou eens stil bleef zitten zou het misschien lukken  :-X !

Ik zal wel een andere topic plaatsen (voor we offtopic gaan ;)) of het een mannetje of vrouwtje zou kunnen zijn, als ik een duidelijke foto heb kunnen maken :D, voor nu mag deze op slot!

bedankt voor de antwoorden :)

Een slotje op verzoek. *klik*
Groetjes, Sonja.