Speeltje en ander gedrag????????

Gestart door Sky, maart 13, 2007, 15:26:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sky

Hallo eenieder,

Sinds een maand ben ik in het bezit van een parkiet, Sky.
Dit is mijn eerste en ondanks wat onwennigheden is hij al aardig tam.
Maar sinds 4 dagen, doet hij weinig meer, het fluiten, waarop ik terugfluit, gebeurt zelden. Maar heeft hij alleen nog maar interesse in zijn belletje. Normaal wist hij niet hoe snel hij de kooi uit moest, zodra ik deze opendeed, maar nu is het belletje alles voor hem, terwijl hij voorheen mijn aandacht wel op prijs stelde. Nu heb ik inmiddels wel gelezen dat hij "verliefd" op een speeltje kan worden,maar is mijn vraag in deze of dat tijdelijk is of dat ik eventueel ergens op moet letten. Dit is gebeurd op dagen dat ik vrij was, dus qua aandacht kwam hij niks tekort. Vooral gezien het feit dat hij het heerlijk vond om de kooi uit te komen en nu dat niet wilt en doet, baart me zorgen.

Groet Steven

Scotty - Keecko

#1
Hoi Steven,

Welkom op het forum :)

Het kan inderdaad zo zijn dat je parkietje een speeltje zo leuk vindt, dat zijn interesse nergens anders meer naar uit gaat. Heeft je parkietje wel meer speeltjes in zijn kooi?

Het kan tijdelijk zijn, maar als je parkietje er de hele tijd bij zit, zou je kunnen overwegen om het belletje tijdelijk uit de kooi te halen. Ik weet niet of je al een parkietenboom hebt, maar hiermee zou je de aandacht kunnen trekken, zodat ze uit haar kooi komt (eventueel het belletje in de boom hangen ;) ).

Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt, kun je meer informatie vinden ;)

Eet je parkietje verder wel goed en zit ze goed in de veren?

Groetjes, Ilse

FrankvdBee

hoi steven

het kan inderdaad zo zijn dat hij het belletje te leuke vind dus ik zou het proberen met een parkieten boom ofzo of zijn belletje ergens anders neer hangen.

groette frank

Sky

Nee, heb verders nog niks, maar vandaag een vrije dag, dus ga zo wel even wat extra's kopen. Een parkietenboom, zegt me weinig, maar zal de dierenwinkel vast wel wat vanaf weten. Is goed, bedank en hoop dat het snel over is, aangezien hij alleen maar oog heeft voor het belletje :(

Ow ja, verder eet hij goed en qua verendek ook geen bijzonderheden, Ilse

Greetz Steven

Mars

Koop maar lekker veel speeltjes, zodat je het wat af kunt wisselen en ook wat in een eventuele boom kunt hangen. Denk maar aan een trappetje, looptouw, spiegeltje, ringen, schommeltje. Het is belangrijk om verschillende dingen te kopen: iets van hout dat lekker knabbelt, iets dat mooi slingert en iets met geluid (zoals het belletje) enz.

Je parkietje moet zich lekker bezig kunnen houden, want spelen is goed voor hem.

Voor informatie over een parkietenboom:
http://parkietenfreak.nl/r-parkietenboom.php

Deze kun je heel goed maken van takken van een (krul) wilg of fruitboom. Ook vinden parkietjes het lekker om dit soort takjes regelmatig in de kooi te krijgen om lekker aan te knabbelen.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..