Lelijke neusdop

Gestart door Spedder, maart 11, 2007, 19:17:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spedder

Hallo,

We hebben onze parkiet speedy nu al iets meer als een jaar. En sinds een half jaar (ongeveer) heeft ze een nogal lelijk/raar neusdopje, zie fotos:




Ze is verder heel levendig fluit veel en krijgt xtravital als voeding, groenvoer en fruit uit ze af en toe een beetje van daarnaast doen we af en toe wat roosvicee druppeltjes door haar water. Is dit een ziekte of gewoon zoals ik van heb gelezen dat er een nieuw neusdopje onder komt? (het is een popje)

groetjes,

Spedder

Annika

iemand die bij ons een keer een jong parkietje heeft gehaald hadden vroeger ook een parkietje met zo'n soort neusdop, ze noemden het neushoorntje ... Ik geloof dat de vogelarts meerdere keren iets eraan gedaan had om het niet te erg te laten worden. Volgens mij valt dit nog reuze mee, maar misschien is het een optie om er toch eens naar te laten kijken of de foto's op te sturen naar de dierenarts van Dierenkliniek De Toren uit Drachten (geloof ik), moet je maar even op het forum zoeken naar adresgegevens (site + email)

Groetjes Annika

Trippy

Hallo,

Als je wat meer wilt weten/lezen over dat soort gevallen :

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=12342.0
&
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=12641.0

Als je iets naar onder gescrolt was....

Groetjes,Ursula

Spedder

Bedankt voor je reactie. We hebben een mailtje gestuurd naar die dierenkliniek en ook nog een naar de dierenkliniek in Rotterdam. We wonen namelijk in Spijkenisse.
Nu niest Speedy ook veel en ze schuurt met haar neusje ergens langs. Ze zit ook veel met haar kop in de veren. Dat doet ze anders nooit overdag. Net of ze moe is. Ze is verder wel vrolijk en eet en drinkt ook gewoon. We maken ons toch wel een beetje zorgen. We kijken het nog even aan, anders gaan we er mee naar de dierenarts.
Groetjes, Spedder

Sonja

Hoi Spedder,

Zoals je het beschrijft zit Speedy toch echt niet lekker in haar velletje.

Omdat parkietjes heel lang verbergen dat ze iets onder de leden hebben, is het altijd zaak om er meteen werk van te maken als je merkt dat er iets aan de hand is.

Op grond daarvan wil ik je dan ook het advies meegeven om niet langer af te wachten, maar (liefst) morgen al een afspraak te maken bij de dierenarts.
Hoe eerder je erbij bent, hoe beter het is en hoe groter de kans op genezing.

Sterkte en laat je nog even weten hoe het was?

Groetjes, Sonja.

Spedder

Hoi Sonja,

Ja, dat dacht ik toch ook. We gaan morgen meteen bellen.
Bedankt!

Groetjes, Spedder

Spedder

Hallo,

Ik zou nog even laten weten hoe het met Speedy is gegaan.
Vandaag met Speedy naar de het dierenziekenhuis in Rotterdam geweest. De neusdop is verhoornd, maar acceptabel, hoeft niets aan gedaan te worden. Heb vitamine gekregen om door het drinkwater te mengen. Dat helpt hiertegen. Moet alleen in de gaten houden dat haar neusgaatjes open blijven. Dat het dus niet erger wordt.

Het niezen is een virale infectie waar ze antibiotica voor heeft gekregen.
Speedy is verder helemaal nagekeken en had verder niets. De dierenarts zei dat het een mooie vogel was.
Het geven van de antibiotica is wat lastig, maar ging goed. De één hield haar vast en de ander met een spuitje een druppel in haar bekje. Ze vond het ontzettend vies, maar het moet. Ze zal er even aan moeten wennen.

We zijn erg blij dat het niets ernstigs is.

Groetjes, Spedder


Mars

Fijn dat je langs een VA bent geweest. Tja die antibiotica is even doorbijten maar met zijn tweeen lukt het best en we weten waar we het voor doen, he!  ;)

Sterkte en groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonja

Hoi Spedder,

Een goed besluit dat je met je parkietje naar de dierenarts bent geweest! :)

Met de antibiotica en vitaminen komt het vast weer helemaal in orde met Speedy!

Sterkte en beterschap voor je parkietje. ;)

Groetjes, Sonja.