Ook vreemde neusdop bij Noah

Gestart door Sara, februari 23, 2007, 15:51:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sara

Hallo allemaal,

Sinds al een heel tijdje heeft Noah(wit parkietje) een redelijk ongave neusdop. Ik dacht dat dit normaal was, omdat popjes hun neusdop meestal wat minder gaaf is dan die van kereltjes.
Maar de laatste tijd begint de neusdop ook een vreemde vorm te krijgen. Als ik het zo bekijk, zou het niet lijken op schurftmijt, maar nu ik er foto's van heb gemaakt lijkt het meer en meer op schurftmijt..
Heeft Noah schurftmijt?


Vele groetjes,
Sara


[verwijderd door de beheerder]
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Caradow

Als ik het zo bekijk valt dat reuze mee. Met vreemde vorm, bedoel je dat ie van de snavel af lijkt te gaan staan? Dat had Coco hier ook een paar weken voordat de neusdop "eraf viel". Dat was ene paar weken geleden en de dop begint nu weer onregelmatiger te worden en aan te zetten, is heel even glad geweest.

ik zie in de neusdop van Noah geen schurftmijt, misschien dat iemand anders het wel ziet, maar buiten dat het doppie niet helemaal mooi gevormd is, zie ik er niets vreemd aan.

Sara

Wel, er zijn zo verdikkingen op de neusdop,het lijkt wel een beetje alsof er een 2e neusdop op Noahs neusdop is aan het komen.
Misschien is het op deze foto ietsje duidelijker te zien:


[verwijderd door de beheerder]
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

karin v h

Worden we niet een beetje bang gemaakt met schurftmijt. Als de neusdop een beetje dik is  of er anders uitziet is men bang dat het schurftmijt is.
Bij mij heeft Meisie ook een beetje vreemde neusdop, ze heeft er geen last van. Dit komt toch ook voor nadat ze  kuikens hebben gehad, of heb ik dat fout?
Groetjes karin

Safrena

Hey Sara

Noah geeft geen schurftmijt hoor ;)

Bij popjes gebeurt het wel eens dat de neusdop zo verdikt.
Dat komt door de hormonen ;)

je hoeft je dus geen zorgen te maken daarover  ;)

Vele groetjes

Sara

Ok, bedankt voor de reacties hoor! :)
Dan kan ik weer even verder met een gerust hart, en hier mag dus een slotje op. :)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

simpy

mijn parkiet pietje heeft dit ook altijd gehad, én toch is ze er 8 jaar oud mee geworden. (pietje is aan andere dingen overleden) dus het kan geen kwaad.  ;)

Cropje

Je kan proberen langs de onderkant van de neusdop omhoog te kijken, als je begrijpt wat ik bedoel. Mijn Arie heeft momenteel schurftmijt en als ik van onderaf omhoog kijk zie ik echt kleine gangetjes lopen. Dit is niet op foto vast te leggen (tenminste niet met mijn toestel uit de uitverkoop bij de Mediamarkt :)) maar je kunt het wel zien als je goed kijkt in het licht.