aggresief? lawaaierig

Gestart door dimension, maart 11, 2007, 15:27:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dimension

de laatste weken is baggus een beetje boos aan het schreeuwen tegen alles. De nepvogel heb ik al verwijdert. Maar nu screeuwt hij ook tegen zijn spiegeltje en de schommel waar hij eergisteren op wou zitten. Niet op de schommel zelf want daar is hij gek op maar echt de bovenkant.

hij schreeuwt ook heel erg ook tegen mijn mobiel. Wij denkeen ook dat hij de eksters die wij hier veel hebben probeert te imiteren, weet iemand iets over dit gedrag ?

verder is hij eccht lief ookal is hij nog niet tam. hij brabelt wel al tegn mij als ik praat of in de kamer ben :)

Scotty - Keecko

Hoi dimension,

Het schreeuwen kan aandacht vragen zijn. Probeer dit gedrag te negeren en als hij weer rustig is, hem te belonen.

Af en toe een schreeuwpartijtje hoort erbij, dat is hier ook zo. Het kan inderdaad ook zijn dat hij de eksters probeert te imiteren, maar als hij boos gedrag erbij vertoont, denk ik eerder dat het aandacht vragen is.

Hoe oud is je parkietje?

Groetjes, Ilse

Sonja

#2
Hoi dimension,

Hoe oud is je parkietje?

Als je parkietje ongeveer 3 a 4 maandjes jong is, kan het komen door de pubertijd.

Typ maar eens het woord "pubertijd" in bij de zoekfunctie, dan zul je een heleboel informatie over dit onderwerp vinden. ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Negeer je parkietje als hij zo hard schreeuwt, en beloon hem uitvoerig als hij dat niet doet. Wel volhouden! ;)

Groetjes, Sonja.

We waren tegelijk met antwoorden, Ilse. ;)

dimension

de mensen waar ik hem van kreeg zeiden twee. Hij heeft ook een witte rand om zijn iris. Ik praat meestal tegen hem tot hij kalmeert en weer rustig doet :)


thanx voor de tips :)

Sonja

Citaat van: dimension op maart 11, 2007, 15:39:30
de mensen waar ik hem van kreeg zeiden twee. Hij heeft ook een witte rand om zijn iris. Ik praat meestal tegen hem tot hij kalmeert en weer rustig doet :)

Hoi dimension,

Dat is de reden dat je parkietje het blijft doen waarschijnlijk. ;)
Je leert hem op deze manier onbewust dat hij aandacht krijgt als hij gaat schreeuwen.

Daarom adviseren we ook altijd om ongewenst gedrag te negeren, en gewenst gedrag uitvoerig te belonen.
Je kunt het dus beter omdraaien: Negeer hem als hij zo schreeuwt, en praat veel tegen hem als hij weer rustig is.
Het vraagt wel tijd en doorzettingsvermogen van jouw kant, maar dan zul je zeker resultaat boeken. :)

Als je parkietje al 2 jaar is, is het zeker niet de puberteit, die begint ongeveer bij 3 a 4 maanden, en duurt tot je parkietje ongeveer 1 jaar oud is.

Groetjes, Sonja.

Scotty - Keecko

Citaat van: dimension op maart 11, 2007, 15:39:30
de mensen waar ik hem van kreeg zeiden twee. Hij heeft ook een witte rand om zijn iris. Ik praat meestal tegen hem tot hij kalmeert en weer rustig doet :)

Hoi dimension,

Wat bedoel je precies met twee... ???

Als hij een witte rand om zijn iris heeft, is hij waarschijnlijk al de pubertijd voorbij.
Denk erom... praten is ook aandacht geven, ook al wordt hij er rustig van. Je kan hem beter tijdens een schreeuwpartijtje negeren en dan als hij stil is tegen hem praten :)

Nu denkt hij dat als hij gaat schreeuwen, dat je dan bij hem komt om met hem te praten (= aandacht ;))

Succes!

Groetjes, Ilse


Edit://
Je was me net voor, Sonja ;)