Verftips

Gestart door Fenixjuh, maart 11, 2007, 18:37:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fenixjuh

Hoi allemaal!
ik ga volgende week mijn kamer verfen, en nou heb ik al gelezen dat je ongeveer 1-2 dagen goed moet luchten voor een parkiet terugkan. We gebruiken muurverf op waterbasis, en ook verf voor de randjes en kozijnen op basis van water. Ik kan alleen mijn vogel niet naar beneden doen, omdat de hond daar zit. Het is alleen mijn slaapkamer die geverfd wordt, zelf ga ik een weekje op mijn broers kamer slapen, en  ik neem piwi gewoon mee daarheen (hij mag alleen niet daar vliegen :() Ik zorg ervoor dat alle deuren dicht blijven enzo, dus als het goed is, mag hij na een weekje toch weer terug? Ik ben zo bang dat het misgaat, omdat de kamers toch op dezelfde verdieping zijn. Ik hoop dat iemand nog iets weet te verzinnen om zeker te zijn dat het goed gaat.
Bedankt!

Ojah,
toen ik zocht vond ik dit:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=2582.0
en daar stond in dat hij na 1-2 dagen goed luchten terugmocht.


Berichtjes samengevoegd,
Gr. PF

Scotty - Keecko

Hoi Fenixjuh,

Als je ervoor zorgt dat er goed wordt geventileerd (denk wel om tocht!) dan kan je parkietje wel op dezelfde verdieping blijven staan. Denk er ook om dat de verflucht niet onder de deur door naar de kamer gaat waar Piwi staat.

Nog beter is om je parkietje eventjes bij iemand anders te laten logeren. Dan kun je goed de kamer luchten en kan Piwi weer worden opgehaald.

Misschien heeft iemand anders nog een oplossing...

Succes met je beslissing!
Laat je nog even weten hoe het is gegaan?

Groetjes, Ilse

Fenixjuh

Hoi,
daar was ik dus inderdaad bang voor, dat de verflucht onder de deur door naar de andere kamer gaat. Ik zorg dat tijdens en na het verfen het raam open staat, en misschien 'snachts ook nog op een kiertje, komt dan toch niemand op de kamer.

Josephine

Als je bang bent dat de verflucht onder de deur doorgaat, plak dat dan gewoon af met een stuk tape of karton ofzo!!!! Of kan dat niet ::)

Scotty - Keecko

#4
Of een badlaken (opgerold) voor de deur leggen, dat doe ik altijd als ik voel dat er koude lucht onder de deur door stroomt (= tocht!) ;)

DarkWolf

Je kan doeken voor je deur hangen, deden wij ook toen we hier verbouwden. Toen werden alle deuren afgesloten met doeken, zodat er niet teveel stof enzo in de kamers kon. Dus volgens mij helpt dit ook wel voor verfgeur.
En als je het raam open zet enzo denk ik niet dat het zoveel kwaad kan hoor...

Fenixjuh

Hoi,
we hebben ondertussen 1 dag geschilderd, en het gaat gewoon goed, alle ramen staan open en de deur van men broers kamer blijft dicht. Bedankt voor al jullie tips!!!!! ;D