Schilderen

Gestart door Pam, oktober 03, 2005, 09:04:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pam

Hallo allemaal,

Wij gaan eerdaags de huiskamer schilderen.
Dit zal gebeuren met verf op waterbasis.
Is dit erg schadelijk? En hoelang zal ik Okkie moeten "verbannen" uit de kamer?

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Safrena

#1
Hey Pam

Verf is niet goed en gezond voor je parkietje ;)
Het beste kun je dan je parkietje een paar dagen uit huis bij vrienden of buren of familie doen.

Pas een drietal dagen na het verven is het beste om dan je parkietje terug  in de kamer zetten ;)
Tenzij er met open vensters geverfd is en ongeveer 24u de vensters allemaal goed hebben opengestaan zodat alles heel goed verlucht is ;)

Veel succes met het verven

vele groetjes

Chantalleke

Hoi Pam,

Toen wij hebben geschilderd hebben we de kooi in de logeerkamer gezet en de volgende ochtend (dus de dag nadat alles af was) weer naar beneden gehaald. Alles was wel goed gelucht uiteraard ( 's nachts gewoon wat ramen open gelaten, op de nachtstand (met een slotje dus  :P ))
Voor de zekerheid hebben we de kooi toen nog 1 dag wel dichtgelaten (zodat we zeker wisten dat alle verf droog zou zijn)

Veel succes met schilderen!
Groetjes,
Chantal

astrid

hoi hoi,

ik heb deze week ook gevergd, heb de vogels in de slaapkamer gezet en nadat alles klaar was heb ik ze teruggezet. Alleen heb ik nu het probleem dat ze dol zijn op de nieuwe verf. Dit is nl structuurverf. Ze zitten altijd op de gordijnroedes en vanuit daar kunnen ze bij de muur, nu schuren ze er contstant langs en pikken het structuur van de muur. Aangezien verf niet gezond is maak ik me daar wel zorgen om. kan dit heel veel kwaad? en hoe leer ik ze het af?

groetjes Astrid, Tommy & Hulkie

Sonja

Hoi Astrid,

Wat zijn het toch een deugnieten, hè...

Een van onze parkieten is ook een beetje teveel gecharmeerd van de granol, en ze had een hoekje gebombardeerd tot "knaagplekje". :glare:
Toen heb ik daar een stukje huishoudfolie bevestigd, wat elke keer beweegt, als ze aan komt vliegen.
Voor haar is nu (gelukkig) de lol eraf. Ze was alleen maar geinteresseerd in dat ene plekje, de rest liet, en laat ze gelukkig met rust.
Misschien een ideetje voor jou??

Veel succes! ;)

Groetjes, Sonja.

astrid

hoi hoi,

bedankt voor je reactie, ik ga straks folie halen en dan maar hopen dat het helpt. Het is wel heel leuk om te zien wat ze aan het doen zijn, maar niet erg goed voor ze. Ik heb nu maar sokken geknoopt op de plekken waar ze het doen maar dat staat een beetje vreemd ha ha.

groetjes Astrid, Tommy & Hulkie

Pam

Hallo allemaal,

Nou het schilderen is allemaal goed verlopen.
Okkie heeft lekker een nachtje bij mij op de kamer geslapen en is de dag na het schilderen 's middags weer naar zijn eigen "stekkie" gegaan en heeft nergens last van.
Bedankt voor jullie reacties.

Groet Pam
Toedels Pam en Willem