Diarree

Gestart door Goofie, juli 09, 2005, 19:03:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Goofie

Hallo,

Goofie is de afgelopen paar dagen niet zo lekker gewees.t Hij was nogal stil en had een beetje dunne poep. Ik heb dit heel goed in de gaten gehouden, en beschuitkruimels gegeven. Gisteren zat heel zijn kontje onder de poep, dit heb ik af gedaan en hem extra goed verzorgd. Vanmorgen was hij zienderogen opgeknapt. zijn kontje is weer schoon, en hij fluit weer en speelt weer. Zijn poepjes zien er ook weer stukken beter uit gelukkig! Nu is mijn vraag ik heb nog een snoepstaaf van vitakraft met eivoer. Mag ik hem die nu geven, of is dat niet zo verstandig??

Groetjes, Debbie en Goofie

Sonja

#1
Hoi Debbie,

Het lijkt me het beste voor Goofie om het nu eventjes te houden bij zijn gewone parkietenvoer.
Geef hem ook geen groenvoer, want als hij daar teveel en of (te nat) van eet, kan hij ook diarree krijgen. (vooral met sla moet je oppassen)
Ik hoop dat Goofie weer snel helemaal de oude zal zijn, hou hem maar wel even extra in de gaten!

Sterkte en het beste met Goofie! ;)

Groetjes, Sonja.


Robin:Ik bedoel uiteraard NU even geen groenvoer (ivm de diarree).
         Als dat over is, kan het wel weer......(met mate) ;)

Robin

hey

groen voer is erg belangrijk in die tijd dus egef hem zeker elke dag wat groen en hou het inderdaad alleen bij het gewone parkietenvoer

Vele groetjes

°SVEN°

hey

niet teveel groen voer geven er zit daar namelijk veel vocht in  :excl:
gewoon parkieten voer snoepstaven moet je zowieso niet teveel geven (te vetig)

greats sven

Goofie

#4
Bedankt voor de snelle reactie. Ik houd hem zeker extra in de gaten, mocht hij maandag nog niet helemaal de oude zijn ga ik even langs de dierenarts. Maar als het zo doorgaat als vandaag, ziet het er wel goed uit gelukkig.

Groetjes, Debbie

Zo'n snoepstaaf krijgt hij hoogstens 1x in de 3 - 4 weken.

Sonja

#5
Hallo Debbie,

In snoepstaven zitten veel suikers, die kunnen zorgen voor kropverzuring.
Je parkiet zou, als hij teveel snoepstaven krijgt, kropontsteking kunnen krijgen hierdoor.
Persoonlijk geef ik mijn parkietjes daarom liever af en toe wat trosgierst. (een halve streng per week). Ook hiervan niet teveel, anders worden ze te dik. Trosgierst bevat veel vet, en relatief weinig voedingsstoffen.
Een goed besluit van je, om naar de dierenarts te gaan, als Goofie niet snel helemaal beter is. Het blijven tenslotte kleine,  kwetsbare wezentjes.

Groetjes, Sonja.

Goofie

Hoi Sonja,

Het zijn zeker kleine wezentjes, en ik ben dan ook gelijk ontzettend bezorgd als het even niet zo goed gaat. En aangezien ik vrijdag op vakantie ga, wil ik zeker weten dat het goed met hem gaat, anders ben ik er constant mee bezig hihi. Goofie lust geen trosgierst, dus daarom krijgt hij af en toe zo'n staaf. Maar zeker niet te vaak, want ik had inderdaad al gelezen dat dat niet goed was. Hij begint al weer vrolijk te kwetteren, dus maar duimen dat het zo blijft gaan!

Groetjes, Debbie

Safrena

Hey Goofie

Welk voer geef je je parkietje?

Als je xtra-vital geeft hoef je geen extra eivoer meer bij te geven dit zit er allemaal al in bij xtra-vital  ;)

Heel af en toe een keer per maand mag je best wel even je parkietje van zo een snoepstaafje laten snoepen ;)
Maar inderdaad niet teveel om de reden die  Sonja al zei  ;)

Vele groetjes

Goofie

#8
Hoi Safrena,

Goofie krijgt vitakraft. Daar doe ik dan los eivoer bij, en heel af en toe zo'n staaf. Het gaat nu weer erg goed met Goofie. Zijn poepjes zijn weer normaal, en hij speelt en fluit weer volop. Hij zit weer vrolijk met zijn kop te schudden, dus ik denk dat hij weer ver beter is! Gelukkig maar hihi!

Groetjes, Debbie en Goofie


blij te horen dat het weer beter gaat met Goofie :D
gr safrena

Sonja

Hoi Debbie,

Fijn om te lezen, dat Goofie weer beter is, en zijn praatjes weer terug heeft!  :)

Groetjes, Sonja.

Jorijn

Fijn om te horen dat het goed gaat. :D Veel plezier verder met je parkietje ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Goofie

Hoi

Dank je wel voor de lieve reacties! Ik ben ook erg blij dat het weer goed gaat met Goofie, want ik miste zijn praatjes wel heel erg hoor! Je raakt zo snel gehecht aan zo'n klein beestje, maar gelukkig is hij vrij snel opgeknapt. Hoe lang kan ik nu het beste wachten met het geven van een stukje appel of iets dergelijks?

Groetjes, Debbie

Sonja

Hoi Debbie,

Als Goofie weer helemaal beter is, en zijn ontlasting ziet er weer normaal uit, kun je hem weer gerust een stukje appel e.d. geven, hoor. ;)

Groetjes, Sonja.