Parkietje voor voiliere

Gestart door Corien, maart 08, 2007, 16:59:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Corien

Een paar dagen heb ik nu een vriendje voor Joey, maar het klikt niet. Zowel tussen mij als tussen de parkietjes niet. DJ wil graag overdag schreeuwen en 's nachts alleen maar door de kooi klauteren/fladderen. Hij is niet tam, ik schat hem 3/4 maanden. Hij heeft zijn eerste rui al gehad. Het is echt een voliere vogeltje. Het is een mannetje, super mooi groen met een geel koppie. Op de vleugeltjes een donkergroene tekening. Helaas moet ik wel 15 euro vragen, ik heb hem zelf bij de dierenwinkel vandaan (waar ik hem liever niet terug wil brengen, je weet niet wat ze er mee doen daarna) en zelf heb ik niet zoveel geld. Er is eventueel een 2ehands kooi bij te kopen, maar dit gaat via de dierenwinkel, en raad ik niet aan. (Zie bovengenoemde redenen).
Graag geen reacties waarom ik niet beter heb nagedacht, dit heb ik wel gedaan maar het karakter van een parkietje zie je gewoon niet in de dierenwinkel zelf. Ik heb hem liever in een voliere.

Trippy

 :o

Je hebt D.J nog maar een paar dagen.
Wizzy en Woppy moesten de eerste weken wennen dat ze nu in een kooi zaten en niet in een voliere.
En niet ieder parkietje is direct tam !!
GEDULD !!!

Corien

#2
Het maakt mij niet uit of hij tam is of niet, daar had ik namelijk rekening mee gehouden. Ik wou alleen wel een maatje voor Joey, maar DJ wil geen aandacht van andere parkieten. En zoals ik al zei: alleen maar krijsen is ook geen optie voor een parkiet die op je kamer staat, of onrustig 's nachts ;) Ook komt hij uit een dierenwinkel, dus niet uit een voiliere, maar het is wel een echte voliere vogel.

Sam

Ik zou inderdaad ook nog even wachten, de beestjes moeten waarschijnlijk nog aan elkaar wennen. En bij de ene gaat dat wat sneller als bij de andere...

Heb je al geprobeerd om een lichtdichte doek over de kooi te doen zodat hij 's nachts rustig is? En misschien kan je ze anders tijdelijk even beneden zetten als je gaat slapen?
succes

Corien

#4
Doek over de kooi, ergens anders ook al gezet inderdaad. Graag alleen nog reacties van mensen die hem willen hebben :) aangezien ik hem heus niet zonder reden weg doe, of zonder pijn in m'n hart.

lief-hebber

Beste Corien.  :)
Als je geintreseerd bent mag je DJ met alle liefde komen ruilen voor een ander parkietje.
Ik zal het je nog sterker vertellen, ik heb van de week de nestkastjes op gehangen en als je het even afwacht mag je ook een jonkie op komen halen, waarvan ik zeker weet dat deze wel tam word.  ;D
Laat het even weten, o ja ik woon in Anna Paulowna.
   Groetjes lief-hebber.   ::)

Sonja

Hoi Corien,

Het verbaast me eerlijk gezegd wel, dat je al na een paar dagen kunt zeggen of DJ wel of geen aandacht van andere parkietjes wil.
Je moet niet vergeten dat DJ nog helemaal moet wennen. Alles is vreemd: zijn omgeving, jij, Joey....niets herinnert hem aan de omgeving waar hij vandaan komt.
Ieder parkietje heeft zijn eigen karaktertje en reageert weer anders op veranderingen. De een wordt stil, de ander gaat krijsen...hij voelt zich waarschijnlijk erg alleen. :(

Ik zou je daarom op je hart willen drukken: Geef het diertje wat tijd, een paar dagen is niets. In zo'n kort tijdsbestek is het onmogelijk om al een oordeel te kunnen vellen....

Het is wel erg gemakkelijk om DJ meteen weer kwijt te willen. :(
Parkietjes zijn levende wezentjes met gevoel, en ik hoop dat je verstandig bent en niet de weg van de minste weerstand kiest.

Heb wat meer geduld met DJ.....zijn belang staat immers voorop. Jij hebt hem in huis gehaald en bent vanaf dat moment verantwoordelijk voor hem.
Neem die verantwoordelijkheid dan ook, is mijn advies aan jou.

Groetjes, Sonja.

Trippy

#7
Denk nou eens na...

Je hebt DJ net,hij is weg bij de andere parkietjes uit de dierenwinkel,een ander huis,een ander ''mens'' dat je verzorgt.

Moet hij nou meteen dol enthosiast op Joey afvliegen en heb gaan snavelen ?

Moet hij direct de hele avond/nacht stil zijn ?
Hij moet ook z'n plek in de kooi ontdekken,dat klouteren houdt wel op !

Je parkietje begint net te wennen,geef hem de tijd.

Groetjes,Ursula

Hey Mensen
Wanneer er geen serieuze belangstelling is voor de parkietjes, wordt er verzocht niet te reageren.
Kijk ook maar even op onderstaande link.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10223.0
Gr safrena

Anita1983

Hallo Corien,

Ik vraag me eerlijk gezegd af of het je écht aan je hart gaat  ???
Het lijkt mij niet dat je dan na een paar dagen al zegt "het gaat niet"!
Dit zegt namelijk meer over jezelf dan over je parkietje. Dit betekent namelijk dat je zelf moet veranderen. Je zult er meer je best voor moeten doen om je parkietje te begrijpen, om het geduld op te brengen en het beestje op zijn gemak te stellen.
Dus ik zou zeggen, als je écht met het beestje te doen hebt -> ga er dan voor!! En laat hem niet aan zijn lot over.
Met veel liefde, geduld en vertrouwen zal het écht goed komen! En dan wil je dit lieve diertje niet eens meer kwijt  ;)

Bouw het in kleine stapjes op, het komt goed! Succes!

Liefs, Anita

kimmy89

#9
 --- ik heb hem zelf bij de dierenwinkel vandaan (waar ik hem liever niet terug wil brengen, je weet niet wat ze er mee doen daarna) ---

hier ben ik het niet zo mee eens. ik werk bij een dierenspeciaalzaak en daar gaat een dier wat terug gebracht wordt, gewoon weer bij de rest en wordt alsnog verkocht. als je daar verteld waarom je het terug komt brengen, kan dit aan de volgende eigenaar doorgegeven worden. dus iemand bijvoorbeeld met een voliere.

verder kan je inderdaad ook het gedrag omschrijven en aan particulier verkopen. alleen vind ik 15 euro dan erg duur. sommige kunnen aan grasparkieten voor 2 of 3 euro komen.

Hey Mensen
Wanneer er geen serieuze belangstelling is voor de parkietjes, wordt er verzocht niet te reageren.
Kijk ook maar even op onderstaande link.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10223.0
Gr safrena

Corien

#10
Sorry, beetje laat antwoord weer: Hij heeft een goed huisje ;) Helaas is Joey nu ook banger geworden dus dat wordt weer opnieuw beginnen ::)

Fijn dat je parkietje een goed huisje heeft gekregen ;). Gr. Ingrid
Enne *KLIK*