Piepend ei?!

Gestart door Susanne32, maart 08, 2007, 13:46:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Susanne32

#20
Hallo,

We zijn inmiddels weer een klein weekje verder en de kleintjes groeien als kool: de oogjes van de oudste (*08-03) zijn inmiddels open, van de middelste (*11-03) half en ook de jongste (*13-03) groeit flink door, alhoewel hij/zij nog steeds letterlijk het onderspit delft, of zouden de oudere broertjes/zusjes hem warm houden?  ;)

De resterende 2 eitjes zijn helaas niet meer uitgekomen...  :( Van het ene eitje had ik het ook niet verwacht omdat dat doorschijnend bleef, maar van het andere eigenlijk wel, omdat dat eitje goed donker doorgekleurd was, net als de 3 uitgekomen eitjes... Niets aan te doen... Zouden jullie deze eitjes trouwens laten liggen of weghalen uit het nest?

Hier nog een foto-update van vandaag. Zoals jullie kunnen zien, is er inmiddels een groot verschil in grootte tussen de babyparkietjes en de eitjes, terwijl dat verschil vorige week nog niet zo groot was. Een goed teken, toch?  ;D

[verwijderd door de beheerder]

karin v h

Hallo Suzanne,
Je hebt 3 schattige kuikens. Volgens mij komen bijna nooit alle eitjes uit.
Het zijn echt lievertjes. Hou je ze zelf of doe je ze weg?
Ik zou de eitjes nog even laten liggen, het is ook een steuntje voor de kleintjes.
Groetjes karin

Susanne32

#22
Hoi,

Dat is dan toevallig, dat bij de vorige 2 nestjes alle eitjes zijn uitgekomen (de 1e keer 3 en 2e keer 5).

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik 3 kleintjes ook prima vind hoor, als ze maar voorspoedig opgroeien en ik t.z.t. voor alle 3 weer een goed nieuw onderkomen kan vinden  :)

Nee, de bedoeling is helaas dus niet dat ik ze zelf houd, hoe groot die verleiding ook zal zijn...  :-*

DarkWolf

Aah wat een schatjes! Welke kleuren denk je dat ze zullen krijgen (ik zie er al een blauwtje tussen zitten...Hoe zijn de ouders van kleur?)
Ooh, als ik wist dat het van thuis mocht dan zou ik er eentje van je overnemen/overkopen maar ach..Nog paar jaartjes wachten tot ik op mezelf kan gaan wonen :P

Susanne32

#24
Pipo is olijfgroen en Belle aquablauw (het parkietje van mijn avatar).

Er zijn in de vorige nestjes al diverse kleurtjes naar voren gekomen, maar nooit exact de kleuren van de ouders: 2 donkerblauwe met wit, 3 groene met geel, 1 lila-grijze en 2 blauw-gelige.


DarkWolf

Belle vind ik er wel prachtig uitzien, echt supermooie en felle kleuren.
Ben dus héél benieuwd welke prachtige parkietjes het zullen worden! =)

Susanne32

Hallo,

Het gaat goed met de 3 baby-parkietjes, ze groeien als kool  ;D

Hier een foto van het middelste kleintje, dat inmiddels ook z'n oogjes open heeft en nieuwsgierig de grote wereld inkijkt...

De vleugelpennen beginnen zich te ontwikkelen. Ben ook erg benieuwd naar de kleurtjes, maar vermoed groen-geel of blauw-geel.

Volgende update hopelijk mét verenpak  ;)


[verwijderd door de beheerder]

karin v h

Hallo Susanne,
Het kuiken ziet er goed uit. En ik denk ook aan dezelfde kleuren groen, geel en blauw.
Zijn de andere ook dezelfde kleuren?
Groetjes karin

Susanne32

Hoi,

De oudste en middelste denk ik dezelfde kleuren, nummer 3 verwacht ik grijs-blauw, maar... zeker weten doe je 't natuurlijk niet... Nog even geduld hebben...  :-X

Josephine

Wat een poepie! :-* Als ik zo die pennetjes zie op  de foto denk ik ook dat het iets met groen word.

Groetjes Josephine

Susanne32

Hallo,

Hier weer een foto-update van ons nestje parkieten. Ging net het nest 'uitmesten' en heb de 3 kleintjes toen maar even in een schaaltje gezet. Ze zijn nog wel een beetje verlegen, haha...

Wat zijn ze gegroeid, he? Ze worden met de dag mooier...  :-*

Mochten jullie of iemand die jullie kennen interesse hebben in 1 van deze 3 baby's, neem dan even contact met me op via een PB'tje. Voor eentje heb ik waarschijnlijk al een nieuw thuis gevonden.

[verwijderd door de beheerder]

Annika

wat gaaf om te zien hoe felgele kleurtjes er al uit komen. Prachtig zeg! Geniet van het 'spul', want voor je het weet gaan ze het huis alweer uit  :'(

Susanne32

O nee, Annika, daar wil ik nog even niet aan denken...  :( Het liefst zou ik ze allemaal houden... Maar dat zou niet realistisch zijn...  :-\

Ik geniet er elke dag en zo veel mogelijk van, het zijn echt prachtige beestjes...  ::)

Josephine

Leuk zeg!!! Ze worden inderdaad steeds mooier!!!

karin v h

Het worden vast hele kleurige kuikentjes en ik hoop dat je er gauw een goede bestemming voor zult vinden. :P
Geniet er nog maar even van over een paar weken is het misschien voorbij.
Groetjes karin

Susanne32

#35
Hallo,

Hier nog even de laatste foto-update van de 3 babyparkieten. Zijn ze niet prachtig?!  :-*

De oudste zit al in de opening van het nestkastje; nog even en hij zit in de kooi tussen zijn ouders... ;D

Als jullie geïnteresseerd zijn in 1 van de babyparkietjes, zie dan mijn topic op de 'Prikbord' pagina.

De link is: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=13028.0

Wat mij betreft kan dit topic worden gesloten!

[verwijderd door de beheerder]

karin v h


Cropje

Ohhhh! Wat zijn ze mooi! En lief! En klein! En....  ;D

Sara

Wat is er nu schattiger dan babyparkietjes?! Echt schatjes hoor! :-*

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Danielle

Echt geweldig mooie parkietjes  ;D.
Weer heel anders dan mijn Sammie, grappig dat dezelfde ouders zoveel verschillende kleuren jonkies kunnen krijgen.
Hopelijk krijgen ze een leuk baasje  ;)