wat is het besten voor de nagels!!

Gestart door _shady_, maart 07, 2007, 20:24:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

_shady_

hallo allemaal, ik heb een vraag over die hulsen voor om het stokje heen waar ze op zitten, voor de nagels om te slijten.
ik heb gehoord dat ze daar van gaan eten en dat het slecht is om dat het zand met lijm vast zit en dat eten ze dan op en dan ontstaat er een verstopping bij de parkiet is dit waar?? _SHADY_

Safrena

Hey SHADY

Welkom op het forum

Die zandhulsjes zijn inderdaad niet goed voor je parkietjes
Ook omdat dit wondjes kan veroorzaken aan de pootjes

Veel beter voor de nageltjes zijn takken van verschillende diktes en mineraal zit stokken ;)
Zoals bv op onderstaande foto ;)

vele groetjes

[verwijderd door de beheerder]

_shady_

oke erg bedankt Safrena !
dat ze er wondjes van konden krijgen wist ik hellemaal niet. :o
ik ga van de week even kijken voor de zelfte stok als op de foto die je me heb laten zien  ;D groetjes _SHADY_

Kuifmees

Beste,

Een parkiet is een klimvogel. Hij heeft daarom twee tenen naar voren en twee tenen naar achteren. Hij hangt dus meer dan dat hij zit. In bomen levende vogels hebben drie tenen naar voren en één teen naar achteren. Hoe dikker en ruwer de stok waarop de parkiet zit, hoe beter. Hoe dunner en gladder de stok, hoe slechter en hoe langer zijn nagels zullen worden daar deze geen contact meer maken met de stok. Een vertikaal opgehangen stukje hout met schors zal hij zeker apprecieren!

Zijn poten zijn bezet met schubben zodat hij zich zeker nooit zal kwetsen! Hij leeft in de natuur immers op rotsen! Vocht en uitwerpselen waardoor schimmels en bacteriën welig tieren kunnen wel binnendringen en bepaalde infecties veroorzaken. Hou de bodem dus droog! Let op wat je koopt!