druppeltjes tegen parasieten

Gestart door Anobia, maart 06, 2007, 19:50:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anobia

Hallo, ik heb al eerder een berichtje geplaatst voor een vogeltje voor mijn zoon (11) zijn verjaardag.

Maandag is het zover en halen wij het vogeltje op bij de dierenwinkel. Er zijn daar een aantal jonge vogeltjes van ongeveer 10 weken.

Vandaag heb ik alvast de kooi aangeschafd. Een vrij grote vind ikzelf, met een heel groot deurtje zodat mijn zoon (en zijn broertje) de vogel wat makkelijker kunnen benaderen. En dat de vogel natuurlijk wanneer hij heeft gevlogen weer makkelijk naar binnen kan.

Nu begonnen ze in de dierenwinkel over druppeltjes die je bij de vogel in zijn nek moest doen. Dit zou tegen parasieten en bacterien zijn. 4 weken later moet je die druppels dan nog een keer in zijn nek druppelen??
Zijn jullie hiermee bekend. Ik heb namelijk nog niets gelezen hierover op julie forum.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen en of dit wel noodzakelijk is?

Alvast bedankt,
Anouska :)


Mars

Als er met je parkietje niets aan de hand is, hoef je niet te druppelen tegen parasietjes. En als je ooit vermoedt dat je parkietje wel parasietjes heeft (veel krabben) kun je beter naar een dierenarts.

Aan de dierenwinkel die dit adviseert zou ik vragen of zij blijkbaar last hebben van parasieten? Want dit is erg raar. Uteraard als zij antwoorden dat dat mogelijk is, dan kun je beter ergens anders een parkietje uit gaan zoeken.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Veel dierenwinkels zeggen dat je de vogels moet behandelen met een middeltje. Hun argument is: voor de zekerheid.
De vogeltjes hoeven inderdaad niet behandeld te worden als er niks aan de hand is. Het is niet goed om een klein vogeltje te behandelen met die gifstoffen ( want dat zijn het uit eindelijk)
Is er wel wat aan de hand dan is dat een zaak voor de dierenwinkel zelf.
Het is gewoon een verkoopsmoes dus ;) Trap hier niet in!