hij eet schelpenzand!

Gestart door bo22, maart 01, 2007, 18:41:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bo22

Ik wilde graag weten of het slecht is dat mijn parkietje a :of en toe op de bodem van de kooi het zand op zit te eten?? Er zit ook anijs en (zo ruikt het tenminste) en ik weet niet of dat kwaad kan?? :o

Alvast bedankt

Scotty - Keecko

Hoi bo22,

In schelpenzand zitten stukjes grit in. Dit eten ze op en zorgen voor calcium in het lichaam.
Het is dus niet erg dat ze dit eten.

Als je de zoekfunctie gebruikt, vind je meer over het eten van schelpenzand.

En... de anijs zorgt voor de frisse geur. Dit mogen ze wel eten.

Groetjes, Ilse

lief-hebber

Hoi Bo22.
Dit is ook de rede waarvoor schelpenzand boven houtsnippers word verkozen, voor parkieten die in een kooi zitten.
Houtsnippers is een prima bodembedekking, maar dan moet je wel voldoende andere minaralen aanbieden.
Zoals sepia en die andere rode blokken(hier weet ik zo even de naam niet van)
Dus er is absoluut niks waar jeje druk om hoeft te maken.
           Groetjes lief-hebber. ;)

Josephine

Citaat van: lief-hebber op maart 01, 2007, 23:38:15
Hoi Bo22.
Dit is ook de rede waarvoor schelpenzand boven houtsnippers word verkozen, voor parkieten die in een kooi zitten.
Houtsnippers is een prima bodembedekking, maar dan moet je wel voldoende andere minaralen aanbieden.
Zoals sepia en die andere rode blokken(hier weet ik zo even de naam niet van)
Dus er is absoluut niks waar jeje druk om hoeft te maken.
           Groetjes lief-hebber. ;)
Inderdaad, als je geen schelpenzand gebruikt moet je los in een bakje nog grit en maagkiezel doen. Maar een sepia zou ik niet doen want dit is niet heel goed voor je parkiet omdat dit veel zout bevat...

Groetjes Josephine

klikkie

ze eten dat omdat dat beter is voor de spijsvertering. Heel normaal, maak je zeker geen zorgen! :D

lief-hebber

Hoi iedereen .
Ik moet er eigenlijk ook bij zeggen dat voordat ik sepia geef kook ik het wel een minuut of 10 uit.  ::)
En Josphine heeft ook gelijk met de maagkiezel, dit hoort er ook bij.  ;D
Groetjes lief-hebber.