Dotje...

Gestart door Dick uit Aruba, juli 08, 2005, 16:53:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dick uit Aruba

Weten jullie nog? Dotje (pop) had de nare gewoonde alle voerbakjes te legen en daarom had ik besloten haar weg te geven of om te ruilen. Ik dacht had een nestje haar wel goed zou doen.

Tot op heden kan ik niemand vinden waarvan ik vind dat zij/hij dotje wel mag hebben. Nu kan ik Dotje niet voor haar leven lang apart in een kooitje laten staan dus heb ik besloten om het toch weer een keer te proberen met haar.

Ik heb ze net weer in de volière gezet en hoop nu dat ze zich gedraagt. Dotje is plots weer 1 bonk vrolijkheid geworden en vliegt rond alsof het haar laatste uurte is. Nou...duimen dan maar.

Dotje was 1 van de 3 zeer verwaarloosde parkieten die ik heb gehad. Van die 3 is Keetje overleden, Dotje en Playboy zijn nog in leven en zullen dat waarschijnlijk nog wel een tijdje blijven.

:P

Goofie

Hoi Dick,

Ik hoop dat het nu wel goed gaat met Dotje in de voilere! Ik zal voor je meeduimen samen met Goofie. :-D

Groetjes, debbie

Robin

hey

wij zullen ook duimen hoor
veel geluk met Dotje

groetjes van mij en snavelgroetjes van Luck

Jorijn

Veel succes met Dotje en ik hoop dat het nu wel goed gaat :D
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Safrena

#4
Hey Dick

Ik hoop dat het nu wel goed gaat met Dotje in de voilere
Ook ik zal mee hopen en duimen voor je  ;)

Veel succes met dotje

vele groetjes

Carla

Hopelijk blijft Dotje rustig ( wat het eten betreft) :P  :D
En kan ze ook nog lang bij jou blijven.

Sonja

Hoi Dick,

Wat fijn voor Dotje, dat ze weer in de voliere zit. :)
Hopelijk blijft ze zich goed gedragen, zodat ze daar lekker kan blijven.....ik duim met je mee, hoor! :P

Groetjes, Sonja.

Mariëlle S

En nu maar duimen dat Dotje eindelijk tafelmanieren heeft geleerd :P . Fijn dat ze weer bij de andere kan zitten. Hopelijk heb je nog lang plezier van Dotje en van alle andere parkietjes natuurlijk.

°SVEN°

heey

hopelijk lukt het nu met dotje  :P
en kan ze nog lang blijven  B)

Dick uit Aruba

Die Dotje, ze doet het toch weer!!! Na twee flinke verbale waarschuwingen, terwijl ze op heterdaad werd betrapt, heeft tot nu toe geholpen. Ik hoop dat ze het heeft begrepen.

Ik vind het erg vervelend, ik kan niemand vinden die in mijn ogen haar de juiste zorg kan bieden. Ze deed het niet toen ik ze apart had gezet. Het lijkt erop dat ze een nest wil maken of iets dergelijks. Als Dotje het enigste popje was in de volière, had ik nog wel wat kunnen regelen, maar dat is ze niet. 1 nestkasje en 3 poppen gaat niet en ik heb geen ruimte voldoende om...

Wat moet ik nou met zo'n trien he?

...ponder...ponder...  :hmmsmiley:

Ingrid

Hihihi arme Dick, die Dotje, alias trien, houd je wel bezig, hè??
Je mag haar hier brengen alleen is dat een beetje ver  ;) .
Ik herken dit gedrag, mijn moeder heeft een parkietje die ook altijd meer eten uit het bakje heeft dan erin. Wij hebben dat nooit kunnen afleren, verbale waarschuwingen gaven reden tot nog meer graven, op vaste tijdstippen eten geven en in de tussentijd niet meer bijvullen werkte ook niet.
Tja, je hebt er eigenzinnige dames bij zitten, en toevallig tref jij die.

Hopelijk zal het bij Dotje overgaan en mag ze nog lang bij jou wonen.

Groetjes, Ingrid

Sonja

Hoi Dick,

......het zit je niet mee, he, met Dotje......
Ik hoop van harte voor je, dat ze dit gedrag toch nog eens af gaat leren, maar ja, of dat gaat lukken.....?
Je weet het nooit, misschien gaat ze door je verbale waarschuwingen, toch begrijpen dat ze dit niet mag.

Veel sterkte met je kleine, lieve, ondeugende 'trien'! :P

Groetjes, Sonja.

Carla

#12
Hier is er een liedje dat gaat : 'Met de vrouwen niets dan last'.
Dat geldt in jou geval wel een heel klein beetje voor je Dot. Niet slecht bedoeld hoor

Laten we hopen dat Dotje haren euro toch gaat vallen. En dat ze het graven in haar eten alsnog achterwege laat. Ikzelf ken geen oplossing voor je probleem. Van mij mag je Dotje ook brengen maar zoals ingrid al zei : 't' is een beetje ver he. Mss nog een apart compartiment bijmaken aan je bestaande voliere voor mevr. Dot hihihi :P

Dick uit Aruba

Even een update:

Het was de 9de (zie vorige post) dat ik Dotje een uitbrander heb gegeven voor haar gedrag. Ik moet altijd wel oppassen met dit soort dingen want het moet in de volière natuurlijk wel duidelijk zijn tegen wie ik het heb :-)

Nu is het de 14de en mijn lichtelijke stemverheffing met straffende blik en woeste vinger heeft wonderen gedaan. Ze weet haar fatsoen te bewaren en dat betekend aan mijn kant dat ze lekker mag blijven.

Ha!

Dick.

Ingrid

Dat is geweldig nieuws Dick!
Fijn dat Dotje mag blijven :thumbsupsmiley:

Jorijn

CiteerEven een update:

Het was de 9de (zie vorige post) dat ik Dotje een uitbrander heb gegeven voor haar gedrag. Ik moet altijd wel oppassen met dit soort dingen want het moet in de volière natuurlijk wel duidelijk zijn tegen wie ik het heb :-)

Nu is het de 14de en mijn lichtelijke stemverheffing met straffende blik en woeste vinger heeft wonderen gedaan. Ze weet haar fatsoen te bewaren en dat betekend aan mijn kant dat ze lekker mag blijven.

Ha!

Dick.
[snapback]7425[/snapback]

Zo zie je maar, af en toe is het toch nodig ;)

gelukkig dat het goed gaat met Dotje :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Safrena

Hey Dick

Dat is geweldig nieuws dat dotje haar nu gedraagt en dat ze in haar goede thuis kan blijven :D

Vele groetjes

Sonja

Hoi Dick,

Hartstikke fijn, dat Dotje zich netjes gedraagt, en dat ze lekker bij jou en haar parkietenvriendjes kan blijven! :D

Groetjes, Sonja.

Anita & Marisa

Goed om te horen dat Dotje zich nu netjes gedraagd.
En helemaal super dat ze mag blijven  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Robin

hey

wat leuk dat dotje zich weer gedraagd het is een echte dame geworden

grtz