cicero's eerste bezoek aan de dierenarts

Gestart door Jetske, februari 28, 2007, 20:50:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jetske

Vandaag ben ik met cicero naar de da geweest. ik had het idee dat cicero soms een beetje moeite had met ademhalen en ook vanwege het feit dat hij af en toe met zijn vleugels trilde. Dit laatste heeft hij de afgelopen week niet meer gedaan, maar ik dacht: ga voor de zekerheid toch maar even langs. Baat het niet dan schaad het niet. Cicero vond het blijkbaar niet erg. In de wachtkamer ging hij vrolijk door met fluiten en spelen, was helemaal niet bang. Ook niet in de spreekkamer. Hij vond het natuurlijk niet leuk om vast gepakt te worden, maar echt bijten deed hij niet. Hij bleef verder redelijk goed rustig. De da was een super vriendelijke vrouw die heel lief was voor cicero. Ze heeft zelf ook een parkietje gehad (wel fijn om dat te weten). Ze verwonderde zich er over dat cicero zo vrolijk en rustig bleef.
Na een grondig onderzoek kwam ze tot de conclusie dat er gelukkig niets mis is met zijn longen. Ze kon nergens aan zien dat er iets met hem mis zou zijn. zijn poepjes zagen er ook prima uit, dus cicero is gezond verklaard. Gelukkig! Ze heeft wel geadviseerd om hem goed in de gaten te houden en meteen te bellen als er toch iets is. Ten slotte zei ze dat we cicero ook achter mochten laten... ze zou wel zo'n lief praktijkparkietje willen hebben.  :P Maar dat wilden wij natuurlijk niet!  ;)

Kortom: eind goed, al goed. Ik ben weer gerust gesteld. Maar dit betekent niet dat ik mijn parkietjes niet in de gaten blijf houden natuurlijk!

Zo ik wilde mijn verhaal even kwijt.

Mars

Fijn dat het goed gaat met Cicero. Soms is het lekker om bij twijfel even de mening van een expert te horen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Josephine

Goed dat je toch maar even bij de da langsgeweest bent. Beter een keer te veel dan een keer te weinig...