VERDWAALDE PARKIET

Gestart door chico en jacky, februari 28, 2007, 18:57:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chico en jacky

hallo allemaal.

laatst maakte ik een wandeling in de buurt van het Haagse bos, (den haag)
tot mijn hond een parkietje op het spoor was.
het beestje zat ineengedoken op een tak met een duidelijk verminkt pootje.
het is een regenboogparkietje, mannelijk.

ik ben meteen gaan proberen het beestje te vagen maar helaas zonder succes :(  hij vloog weg. wonderbaarlijk maar toch met een verminkt pootje.
ik ben de volgende dag nog teruggegaan naar de plek waar het was gebeurd.
daar heb ik hem niet meer gezien.

dus wilde ik even medelen dat als iemand zijn parkiet in omg. Den Haag is ''kwijtgeraakt'' heb ik dus geen goed nieuws.

Groetjes: denise

ibi

heey

soms word ik er echt boos van dat mensen parkieten  dumpen of andere vogels.
zijn er ook net zoals halsband parkieten ook wilde regenboog parkieten in de bossen.
jammer dat het vogeltje is weggevelogen.
hopelijk vidn iemadn hem nog

groetjes

Annika

Citaat van: ibi op februari 28, 2007, 19:51:20
soms word ik er echt boos van dat mensen parkieten  dumpen of andere vogels.

deze opmerking vind ik in dit geval een beetje kort door de bocht. Tuurlijk word ik ook boos als ik hoor dat mensen hun parkieten los laten omdat ze er vanaf willen, maar in dit geval is niet bekend waarom het parkietje daar zat. Misschien is dit parkietje wel ontsnapt en is degene die 'm kwijt is wel wanhopig op zoek. Dan zou het niet echt leuk zijn om zo'n reactie te lezen!

Ik vind het goed van je dat je geprobeerd het parkietje te vangen, helaas dus zonder succes. Hopelijk lukt het iemand anders alsnog en kan het beestje of terug naar de eigenaar of een goed nieuw thuis krijgen.

Groetjes Annika

karin v h

Hallo Ibi,
Je weet toch helemaal niet of het parkietje is gedumpt. Misschien is het parkietje per ongelukt ontsnapt. Hij kan ook tijdens zijn vlucht zijn pootje hebben bezeerd. Je weet niet hoe het gegaan is.
Het was een goede poging van Denise om hem te vangen maar dit is vaak erg moeilijk.
Laten we hopen dat iemand hem nog gevangen heeft maar dat zullen we nooit weten.
Groetjes karin