Grotere kooi, minder vliegen??

Gestart door chico en jacky, februari 28, 2007, 18:43:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chico en jacky

hallo!

ik heb een klein vraagje.

eerst had ik voor mijn parkietje chico een kleine kooi. Toen kwam Jacky en besloot ik een grotere kooi te kopen.

ik besloot een ruime binnen foliere voor ze te kopen. Dat gaat allemaal goed.

Mijn vraag is nu: vroeger liet ik de vogels gem. 3 uur per dag losvliegen. dit doe ik nu nog steeds alleen met zo'n grote foliere, kan het dan ook wat minder uurtjes per dag worden?  of moeten ze altijd standaard elke dag een keer los? ik hou heel veel van mijn schatjes en wil dan ook het beste voor ze :-*..

Groetjes denise!!

Safrena

Hey Denise

Ook al heb je nu een grote kooi, toch is het het beste om je parkietjes iedere dag even vrij te laten vliegen, al is het maar een uurtje ;)

Vele groetjes

karin v h

Hallo Denise,
Waarom zet je niet het deurtje van de volière gewoon open en kijken wat ze gaan doen. Komen ze uit de kooi dan vinden ze dat fijn, blijven ze erin dat vinden ze het fijn in de kooi.
Zo kunnen ze zelf hun gang gaan. Ik heb de kooi vandaag al uren openstaan maar ze komen er vandaag niet uit, ze kunnen zelf bepalen of ze rond willen vliegen. ;)
Groetjes karin

Sonja

Hoi Denise,

Mijn parkietjes zitten ook in een grote kamervoliere.
Maar toch vinden ze het heel erg fijn om lekker rond te vliegen in de kamer, ze kunnen 's morgens nauwelijks wachten tot het deurtje opengaat. :P

Groetjes, Sonja.

roha

Hoi,

Als er iemand thuis is, dan staat de kooi ook de gehele dag open, wij hebben ook een binnenvoliere.
De heren vliegen regelmatig rond en spelen buiten de kooi met hun speeltjes, maar zitten ook graag in de kooi. De dames, tja 1 zit het liefst erin, vliegt soms een rondje, maar heeft de grootste lol in de kooi en de ander heeft dan weer een bui ik doe met de heren mee en anders doet ze haar ding in de kooi.
Elke dag weer anders in ieder geval  ;)

Hanneke

Cutie_lover

Een uurtje? Cutie en Moppie houden dat soms niet eens vol. Na vijf minuten zijn ze het  dan al zat. In de kamervoilere kunnen ze ook genoeg bewegen.