hoeveel tegelijk?

Gestart door kimmy89, februari 27, 2007, 21:17:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kimmy89

haay,

ik heb nu 14 parkietjes en morge komt er een bij. ik wil ze dit seizoen voor t eerst laten broeden. ik heb nu 4 of 5 zekere koppels.
ik heb laatst al mijn vragen die ik nog had gevraagd n denk dat ik er nu klaar voor ben.

nou heb ik een probleem. ik heb de komende tijd niet genoeg om voor 4-7 nestjes te gaan zorgen en daar genoeg tijd in te steken. eerst wel maar er is teveel verandert thuis waardoor ik bang ben dat ze te weinig tijd gaan krijgen als het er zoveel zijn. als ik het doe wil ik het goed doen.
eerst dacht ik nog een seizoen te wachten maar ik heb nog een voliere staan. het is een kleinere van 60x60x170. daarin dacht ik dan een of twee koppels te zetten met broedblokken. inhoudelijk past het. de grote voliere staat voor het huis en de klein achter dus ze zullen elkaar niet zien horen of wat dan ook.

is dit nu verstandig? en kan ik dan beter een koppel nemen of twee bij elkaar in?

de andere optie die ik in gedachte had maar niet handig lijkt is om ze te laten broeden en overal een aantal eieren weg te halen. ik heb vaker gehoord dat mensen ze weghalen om minder jongen te krijgen. maar zal dit goed zijn? en kan ik dan niet net zo goed maar 1 of 2 koppels hun gang laten gaan en de rest geen broedblokken geven? daarnaast weet ik ook dat er kans is dat ze elkaars nesten uit gaan moorden. maar bij degene die voor mij deze voliere met een paar koppels had ging het altijd goed.

verder wordt er trouwens vaak gezegd dat je goed na moet denken voor je begint met kweken. daar ben ik nu achter en diegene hebben gelijk. het is veel maar als je iets echt wil dan moet dat een keer lukken.

groetjes kim

Safrena

Hey Kim

Persoonlijk zou ik dan voor de eerste optie kiezen en twee of drie koppeltjes laten broeden in de voilere
En daarna de andere koppeltjes ;)

Let wel dat je twee broedhokjes meer hangt dan koppeltjes ;)

Vele groetjes

kimmy89

haay..

dankjewel voor t advies. vrijdag zet ik 2 kopppels in mijn kleine voliere. moet dan wel lukke. en tege die tijd 4 broedblokken.

groetjes