3e parkiet erbij?

Gestart door Cutie_lover, februari 27, 2007, 19:04:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cutie_lover

Hallo

Zoals de meeste ( hopelijk ) wel zullen weten, heb ik 2 parkieten, Cutie en Moppie. Moppie is een lekkere felle pop, dus die wil niet knuffelen. Cutie meestal wel, maar dit eindigt altijd in ruzie..
Nou twijfel ik of ik er een mannetje bij zou nemen.. Ik ken een (beginnende) kweker bij mij in de straat ( 2 zelfs ) , 1 is familie, dus ik zou het parkietje op de voet kunnen volgen ( letterlijk )
Het parkietje zou Cutie kunnen vergezellen, en/of evt. Moppie.
Mijn vraag is: Zou ik het doen?

Caradow

Neem er 2....

Je weet wat wij altijd adviseren, een even aantal parkietjes, dus bij deze, neem er 2 bij ;)

ibi

heey ingrid

dit ligt aan je zelf.
heb je wel een grote kooi ???
je kunt beter een even aantal parkietjes nemen.
soms word er wel eens een parkietje buitengesloten.
maar je kan eesrt kijken of het goed gaat natuurlijk.
als er 1tje word buitengesloten zou ik er een vierde bij nemen  ;)
maar het er vertrouwen in dat het wel goed zou gaan   :)

groetjes

caradow tegelijk   :P

Cutie_lover

Dat zou inderdaad ook kunnen ja. Maar hier thuis spreek ik altijd maar van 1, omdat mijn ouders anders meteen in paniek raken   :P Ik denk dat ik dat inderdaad maar doe.
Enne Ibi: Ik heb een kamervoilere ;)

Josephine

Ik zou er ook voor kiezen denk ik om er meteen 2 bij te doen. Maar het ligt ook aan de situatie, als bijvoorbeeld moppie heel erg aandacht wil trekken van cutie of heel graag ''vriendjes'' wil zijn. En cutie nergeert dit volledig, dan kan je misschien wel 1 parkietje erbij doen om moppie dan te vergezellen. Weet iemand of dit een goed idee is??? Of zou moppie dan jaloers worden??

Groetjes Josephine

Cutie_lover

Cutie wil aandacht, Moppie pikt ;) Ik denk dat ik er wel 2 neem, maar dan omstebeurte.. Eerst 1, kijken hoe dit gaat, en als dat goed gaat, ga ik er geen meer bijkopen/krijgen.

Groetjes :D

Mars

Zou ik niet doen. Beter twee tegelijk: dan kan de rangorde in 1 keer bepaald worden en niet nog een keer. Bovendien zit je dan eerst al met het probleem dat het er drie zijn: dat is voor de onderlinge verhoudingen niet echt lekker.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..