1 vleugel hangt naast lichaam

Gestart door D a a n, februari 26, 2007, 19:26:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

D a a n

Hallo,

Mijn grasparkiet heeft sinds een paar dagen zijn rechtervleugel wat raar naast zijn lichaam hangen. Het is een onhandige vogel (dat wil zeggen hij botst nog wel eens tegen dingen aan), maar zover ik weet is dit niet door een botsing gekomen.

Hij is wel wat stiller dan normaal, dus ik vermoed dat er wel wat aan de hand is.

Wat weet ik alleen niet. Ik mag de vleugel nl. net zo makkelijk aanraken, zonder dat hij begint te pikken of te krijsen.

Ik heb een foto toegevoegd en zou graag jullie mening horen.

Alvast bedankt,

Daan.

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Hallo Daan,
Dit is inderdaad niet goed, ik zou morgen met je parkietje naar de dierenarts gaan.
Het zou misschien kunnen dat de vleugel gebroken is.


Safrena

Hey Daan

Welkom op het forum

Waarschijnlijk heeft je parkietje zich toch ergens pijn gedaan aan zijn vleugeltje
Het lijkt me het beste om even langs een vogelarts te gaan, om te laten nakijken of het vleugeltje gekneusd is of gebroken

Je parkietje kan dan indien nodig behandeld worden

Vele groetjes

Ow Pf je was me net voor

D a a n

Ok, bedankt voor jullie snelle reactie. Ik kan er alleen niet aan dat de vleugel gebroken is, heb net weer even gekeken en toen probeerde hij gewoon te vliegen. Kon alleen niet echt hoogte maken. Misschien duidt dat op een kneusing, of misschien vergis ik me. In hoeverre denken jullie dat het verstandig is om zelf een zwachteltje over de 'slechte' vleugel en onder de de goede vleugel door, te binden. Ik las hier namelijk wat over... dit ook omdat ik morgen eigenlijk niet in staat ben om naar de dierenarts te gaan.

Ik probeer de context maar wat duidelijker te maken. Mochten jullie het toch echt sterk aanraden om morgen meteen naar de dierenarts te gaan dan doe ik dat.

Mars

Ik denk dat je beter eerst naar de dierenarts toe kunt. Een ingezwacht vleugeltje is geen pretje voor een parkiet. Mijn Timo heeft dat de afgelopen vijf/zes weken gehad en ze gaan er aan plukken en hebben moeite met klimmen, springen, op 1 poot staan en opstappen. Bpvendien moet je het vleugeltje wel goed verbinden en dat kun je beter aan een expert overlaten.

Ik zou het je niet adviseren. Heb je niet vrienden of kennissen die je parkietej naar de vogelarts kunnen brengen?

groeten Marcia 
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Hallo,

Het beste is om toch wel naar een vogelarts te gaan. Je parkiet heeft duidelijk last van z'n vleugel en dus ook pijn! Zelf dokter spelen, daar ben ik niet zo voor.
Parkieten zijn tere vogels, je maakt al gauw iets kapot dan dat het goed gaat.

D a a n

Nou, ik ben vanochtend dus naar de dierenarts gegaan. Eerst stonden er zo'n 8 studenten naar mijn vogel te gapen, waarna de 'echte' dierenarts gehaald werd. Vogel goed bekeken, wat makkelijk ging, aangezien hij ontzettend tam is. Gewicht gewogen, ontlasting gecheckt en de vleugel eens goed gepalpeerd (voelen). Misschien dat er wat meer richting 'schouder' wat mis is, maar dat kon ze niet voelen. Dus nu heb ik een of ander medicijn mee, wat ik tweemaal daags een druppel moet toedienen. Wel erg dik spul, maar zij zijn de experts. Dit is dus tegen een evt. ontsteking. Als dit binnen een week niet tot verbetering leidt dan moet ik terugkomen voor een rontgenfoto...

Hopen op het beste maar.

bedankt voor de tips.