(half) Tam parkietje gezocht

Gestart door Marieke-Tommy, februari 26, 2007, 15:11:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marieke-Tommy

Hallo forumleden,
Ik heb sinds 3 weken een parkietje: Tommy. Tommy is bijna helemaal tam :-* en ik wil graag een vriendje voor hem aanschaffen. Ik wil het liefst een groen (met geel) mannetje :P, maar een andere kleur is ook goed. Wel wil ik graag een parkietje die al een beetje of helemaal tam is.

Als jullie iemand weten die zo'n parkietje heeft, of als jullie zelf zo'n parkietje hebben, zeg het dan. :D

Ik woon in Amsterdam (watergraafsmeer), Noord-Holland.

Groetjes Marieke :)


lief-hebber

Hallo Marieke.
Ik ben in het bezit van een voliere, en als je nog een paar maandjes geduld hebt, tegen die zal ik wel jongen hebben die uit het nest komen en dan kan je er wel eentje komen halen.
Laat het me nog even weten.
Ik woon overigens in de Noordkop om precies te zijn in Anna Paulowna.
         Groetjes lief-hebber.

Marieke-Tommy

Hallo lief-hebber,
bedankt voor het aanbod. ; :D
Ik kijk even of ik op kortere termijn aan een parkietje kan komen, maar anders houd ik me aanbevolen!
Als ik echt interesse heb laat ik het wel even weten. ;)

nogmaals bedanbkt voor het aanbod ;) :)

groetjes Marieke (en Tommy :-* :P)

Marieke-Tommy

Hallo allemaal :),
Ik schreef eerder dat ik op zoek ben naar een (half) tam grasparkietje, maar het mag ook een jonkie zijn. Als ik hem nog maar (makkelijk) tam kan maken. ;)

Groetjes Marieke :-* :P :) :D ;D ;)

Mars

Marieke,

Of je een parkietje gemakkelijk tam kunt maken hangt meer van zijn karakter af dan van de leeftijd. Ik zou het jammer vinden als je perse een parkietje wilt hebben dat al wat tam is. In principe is ieder parkietje tam te maken: het ene zit binnen een dag op je hand, het andere heeft wat meer tijd nodig. Maar dat maakt het parkietje niet minder lief, sterker nog: als je er wat meer moeite voor moet doen krijgt het tam zijn nog meer waarde. Ik heb vier verschillende parkietjes met vier verschillende karaktertjes en het is zo mooi om de verschillen te zien, dat is veel waardevoller dan een parkietje dat zo op je hand stapt!

Dus koop gewoon een mooi, eigenwijs en lief parkietje en zie dan vanzelf hoe snel hij tam wordt.

Succes, groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

vermist er een nieuwe oproep is geplaast

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=12415.0

kan deze wel dicht

Vele groetjes