2e parkietje?

Gestart door Tommy, februari 25, 2007, 16:22:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tommy

Hey allemaal,
ik heb nou sinds 4 jaar een grasparkiet, henkie, en hij is heel leif en komt ook steeds tijdens het eten enzo op mijn schouder en mijn hoofd zitten. Nou is mijn vraag, als ik een 2e parkiet koop, word de 1e dan ook minder tam, of geeft ie minder aandacht aan je?

Tommy

ibi

heey tommy

in het begin zal dit zo zijn (merkte ik wel bij mijn parkiet)
ze parkiet wil het andere vogeltje onderzoeken en zal
dus geen tijd hebben voor jou.
dit zal alleen in het begin zijn.
ook zal hij een beetje minder tam worden.
maar als je hem gewoon goed blijft verwennen is hij weer de oude en komt hij wer op je hoofd
en schouder.
misschien komt zelfs je nieuwe parkietje of je schouder!!!! wie weet

tip:  gebruik de zoekfunctie hier is al vaak over geschreven
tip 2 :zet ze eerst een weekje of 2 in een aparte kooi naast elkaar kunenn ze alvast via de tralies elkaar verkennen.

groetjes ibi

Safrena

Hey Tommy

Welkom op het forum

Als je een tweede parkietje bij je vriendje wil, zal jouw parkietenvriendje zeker niet minder tam worden ;)
Je parkietje zal dan zijn aandacht gaan verdelen tussen jou en zijn nieuwe vriendje, maar altijd tam blijven en bij je blijven komen ;)

Je nieuwe parkietje zal dat zien van jou parkietenvriendje, en na een tijdje ook zo tam worden en bij jou komen ;)

Vele groetjes

Loeky

Hoi Tommy,

Ik heb sinds juli 2006 een nieuw parkietje bij mijn bijna 6 jarige parkiet gezet. Hij is echt niet minder tam geworden,maar veel blijer. Door onregelmatige diensten ben ik veel weg en hij zo is hij niet zo eenzaam meer. Loeky en Doeky zijn heel blij met elkaar, ik heb 2 mannentjes. Koop wel een nieuwe kooi zodat ze ieder hun eigen plekje kunnen hebben. Ze slapen bij mij de ene keer in een kooi en de andere keer in twee kooien. Een lat relatie dus, ha,ha.
Succes er mee.

  Groetjes Inky
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Ranni

Ik had nog een klein vraagje over 2 kooitjes.
Ik krijg over 2 weken een nieuw vriendje voor Puk erbij. En wil de nieuwe dan ook in aparte kooi zetten.
Maar waar kan ik de kooi het beste plaatsen?
Soms lees ik zoals hierboven is beschreven naast elkaar, en andere zeggen weer als het maar in de zelfde kamer is.
Ik wilde het zo neerzetten dat mijn zitbank tussen de 2 kooi staat. Zodat ik naar allebei kan kijken als ik op de bank zit.
De vogeltjes kunnen elkaar dan wel uiteraard zien. Is dit een goede oplossing? Of kan ik de 2 kooitjes beter echt naast elkaar zetten?
Groetjes van Puk en Ranni

Mars

Ik zou ze naast elkaar zetten:
- dan kunnen ze elkaar zien en beter wennen,

- dan heb je ook niet het 'probleem' dat ze heel hard naar elkaar gaan roepen: ik had Jim en Timo een paar maanden geleden wat uit elkaar gezet (om de gewonde Timo te beschermen tegen de enthousiaste Jim) en werd vervolgens best wel idioot van het heen en weer geroep van de twee: 'waar ben jij?' 'hier!' ík hier!' enz. Dat is ongeveer hetzelfde enthousiaste geroep als dat ze wel eens naar musjes of andere vogelgeluiden doen: fel en hard en eentonig. Toen ik een paar dagen geleden even de twee nieuwe aanwinsten bij Timo in de kamer had staan (paar meter bij hem vandaan) gebeurde hetzelfde weer. Zette ik de kooi dichterbij dn werd er vrolijk geroepen en gebabbeld.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ranni

Dank je wel voor het advies.
Ja voor het geroep zou het inderdaad wat rustiger zijn.
Ik denk dat ik de kooien wel naast elkaar zet, als het kan. Aangezien dan 1 kooi dan wel heel dichtbij de radiator komt te staan. hmm moeilijk moeilijk! Gelukkig nog even tijd om er goed over na te denken en alvast wat te proberen
groetjes

WilmaHM

Hallo (ben vanaf vandaag hier op het formum. Gezellig).

Ik heb zondag een parkietje gekocht. Ging meteen goed. Eigenlijk meteen lief en tam.
Gisteren hebben we er toch nog eentje bijgehaald. Vind het wel gezellig voor hem.
HEt gaat wel goed eigenlijk. Ze zitten meteen samen in de kooi en kunnen het goed vinden.
Het nieuwe parkietje (Saartje) moet nog even wennen maar bijt niet meer.
Het eerste parkietje (Tippi) is nog steeds tam maar heeft inderdaad nu even meer oog voor Saartje.
Ik ga gewoon ieder uur even gedag zeggen en even met mijn hand in de kooi. Ze zijn vandaag al een stuk bewegelijker en ook apart van elkaar. Gisteravond hebben ze de hele tijd aan de achterkant van de kooi gehangen, bijna in elkaar. Ik denk dus zeker dat het goed gaat komen en dat ze allebei erg lief en tam worden. MIsschien mogen ze van het weekend een keer met de kooi open. Kijken wat ze doen.

Groetjes Wilma