Bijt Als Ik ...

Gestart door Robin, juli 07, 2005, 18:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin

hey

het gaat al aardig goed met mijn parkietje luck hij zit vooral veeel op mijn hand 's morgens

ik weet alleen waarom niet!

mijn parkietje bijt als ik hem aanraak tegen het buikje
ik weet wat ik moet doen maar het(duidelijk nee zeggen en boos kijken naar het parkietje)
maar het blijft ongeveer hetzelfde.

compu_girl

hij vind het vast niet fijn als je hem aan zijn buikje zit mijn parkietje doet dit ook dus zit ik maar niet aan zijn buikje.

Sonja

Hoi Robin,

Sommige parkietjes hebben meer zin in kroelen, of bij je zitten, dan andere. Dit hangt ook een beetje af, van het karakter van het vogeltje zelf. Luck is misschien 's morgens het meest in de stemming..... ;)
Waarschijnlijk vindt hij het niet prettig als je zijn buikje aanraakt.
Zelf heb ik twee parkietjes, waarvan de ene alles goedvindt, en de andere ook wel heel veel, maar zij wordt ook liever niet over haar buikje geaaid.

Groetjes, Sonja.

Robin

#3
bedankt compu_girl en Sonja

nu i.v.m tam ben ik al goed op weg of is ditt nog neit zo goed

ik kan meestal alleen mijn parkietje s'morgens op mijn arm,vinger krijgen hij is dan erg actief en mijn lokaas is gewoonweg zijn spiegeltje ik gebruik geen trosgierst omdat ik dan denk dat ik mijn hand in de kooi zet om hem alleen te voederen
zo is dat goed of niet?

vele groetjes van mij en Luck

Dick uit Aruba

#4
Hoi Robin,

Ik ben blij om te horen dat het al aardig goed gaat met Pucky. Het bijten hoef je natuurlijk niet goed te keuren. Je beloond Pucky voor de dingen die hij goed doe, negeer hem voor wat hij niet goed doe.

Negeren is een goede vorm van straf. Ook hebben parkieten wel eens geen zin om aangeraakt te worden, zoals jij wel eens geen zin in iets heb. Als je maar voldoende aandacht blijft geven, maar ook je parkiet een beetje tijd met zichzelf gunt, komt het allemaal best wel in orde denk ik. "Haast en spoed is zelden goed".

Zorg er maar voor dat je Pucky nooit gaat vastpakken met je hand of dwingen iets te doen wat hij niet wil. Op die manier verlies je snel het vertrouwen. Ik weet niet hou oud je parkiet is, maar jonge parkieten 3/4/5 maanden zijn natuurlijk ook wel eens opstandig en enorm eigenwijs. Dit is een proces waar ook jij doorheen moet komen.

Respect is hier de sleutel naar een succesvolle relatie tussen jou en Pucky.

Dick.


Goh, wat reageren jullie toch snel!  :D

Robin

#5
hey Dick en bedankt


ik geef hem zeer veel aandacht hoor ik heb hem nu 3 dagen en luck komt al vlak voor mijn neus zitten als ik een stukje sla geef of hij zit ook soms op mijn arm en kruipt naar de deur waar ik met mijn hand de deur bedek
ik weet nu dat ik luck zijn buikje niet moet aanraken
hij weet wanneer ik hem beloon met  te zeggen "goed zo " dan wordt ie enthousiast
en waneer ik het niet goed vind zeg ik "Neen"

luck is nu 7 weken

vele groetjes

compu_girl

bij mijn eerste vogeltje ging het ook met kleine stapjes eerst kon ik hem af en toe op mijn vinger krijgen later ook buiten de kooi en nu is hij niet meer bij me weg te slaan :) elk parkietje is weer anders en doet alles op zijn eigen snelheid. Mijn tweede parkietje heb ik net een weekje hij gaat alleen s avonds op mijn vinger omdat hij dan moe is. Ik dwing hem nergens toe en laat hem rustig zijn gang gaan in de hoop dat hij dan tam word en als hij dat te eng vind het zij zo  succes met je parkietje

Robin

hey

nou binnen een goede paar dagen trainen denk ik om hem eens los te laten ik weet alleen geen geschikte plaats want in de woonkamer is er een grote kast die  niet tegen het plafond komt en waar een tamelijke kleine spleet tussen de muur en kast is
dat kan denk ik een probleem van komen
kan ik ook mijn vogeltje laten weten dat ie daar niet mag komen ?

Vele groetjes

Sonja

Hoi Robin,

Voordat je je parkiet rond laat vliegen, zul je zelf voldoende voorzorgsmaatregelen moeten nemen, zodat er niets kan gebeuren.
Misschien kun je de kast afdekken, zodat hij er niet achter kan vallen.
Blijf er, zeker in het begin, bij, als je je kleine vriendje laat vliegen, zodat je in kunt grijpen, als er iets zou gebeuren. ;)

Groetjes, Sonja.

deborah

Ik zie het bij mijn Parkietje ook dat hij gaat bijten naar me als ik hem over zijn buikje aai. In zijn nekje vind hij fijn maar zijn buik is heiligdom.

Robin

hey

alles gaat beter en beter ik ga jullie raad zeker gebruiken vooral afdekken van de kast was ik meeste bang voor
luck komt weer zoals altijd op mijn arm en vinger zitten 's morgens
deze keer aarzeld hij/zij niet meer en springt er gewoon op en als ik zeg kom maar kmt ie helemaal naar het onderste stokje tegen de tralies naar mij kijken!
wat zijn die beestjes toch schattig!!

Vele groetjes