wat betekent dit?

Gestart door deconinck, februari 18, 2007, 22:31:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

deconinck

Hallo,

ik heb sinds zaterdag 2 nieuwe parkietjes erbij. Het is een popje en een manneke en ik had al een andere parkietje die al ongeveer een jaartje is!! Ze zitten nu samen in de kooi en mijn oudere popje is nog altijd wat aan de agressieve kant!! ook was ze nog helemaal niet tam!! ik wilde zo graag die andere 2 tam maken en in een aparte kooi zetten maar mijn man heeft ze samen gezet! nu lukt het al aardig om mijn hand in de kooi te doen en mijn oudere popje koko vliegt nu ook niet meer weg dus is al een goed teken voor zowel alle drie! maar telkens als ik tegen ze praat doet het nieuwe manneke altijd zijn bekje open, wat betekent diet? en hij kijkt me dan ook zon beetje scheef aan met zijn kopje en knippert dan met zijn oogjes!! Ook eten ze al uit mijn hand als ik ze een stukje trosgierst voorhou. Vanzelf komen op mijn hand doen ze nog niet maar ik wil ook niks forceren dus ik doe het nog een paar daagjes zo!! maar ik zou graag weten wat zijn gedrag is, ook als ik tegen ze praat praten ze soms op een heel stil en zacht toontje ook!! wil dit zeggen dat ze al redelijk tam aan het komen zijn?

dank je wel, groetjes deconinck

Caradow

Dus je hebt nu 2 popjes en een man in 1 kooi? Daar kun je beter dan nog ene man bij zetten, want meer poppen dan mannen is niet goed en vragen om problemen.  Zeker wanneer beide popjes straks broedrijp zijn,kan dit ontaarden in behoorlijke gevechten.

het lijkt alsof het manneke geniet van alle aandacht die hij krijgt  :)