een vriend

Gestart door lieketieke, februari 18, 2007, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lieketieke

ey
wij hadden 2 grasparkieten een maand geleden is onze Frans gestorven nu zijn we volop bezig met Leontine tam te maken (en het lukt goed  ;D) zouden we nu eentje bijnemen ?
kusje Lieve

Josephine

hoi,
Dat ligt eraan, is Leontine eenzaam? of is ze gewoon vrolijk. Als ze erg eenzaam is zou ik het zeker doen. Maar verder zal je zelf moeten kijken wat je wilt. Je kan ook eeerst wachten tot Leontine helemaal tam is.

Groetjes Josephine

ibi

heey

sterkte met het verlies van frans.
inderdaad als ze eenzaam is zou ik ook een parkietje voor haar kopen.
het is altijd leuk een vriendje .
maar je hebt wel een grotere kooi nodig.
bedenk wel dat je parkietje weet wat minder tam word ,omdat hij heel nieuwsgierig word naar je andere
parkiet.
maar dit is zo weer over.


groetjes

karin v h

Hallo Lieve,
Triest dat Frans overleden is :(
Het ligt eraan wat je wilt.
Je hebt Leontine schijnbaar niet tam kunnen krijgen toen Frans er nog was en nu wordt Leontine langzamerhand tam. Is ze eenzaam?
Het is moeilijk voor een ander om te beslissen, als Leontine in jullie ogen nu happy is dan hoef je er geen ander bij te nemen, denk je dat zij eenzaam is, dan is het verstandig om er eentje bij te nemen.
Veel succes bij het nemen van jouw beslissing.
Groetjes karin

simpy

als ze eenzaam is is het leuker om er eentje bij te doen.

maar als ze zich nu zo ook redt dan is het toch ook goed???

Marieke-Tommy

Hoi Simpy, :D
Als ik jou was zou ik eerst even wachten tot het parkietje die je nu hebt helemaal tam is voor ik er een 2e bij zou nemen.

Of je er echt een 2e bij wil moet je helemaal zelf beslissen. Ik ben daar de laatste tijd ook over aan het dubben, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het toch doe! :) Als ik namelijk mijn kamer in kom en ik zie Tommy (mijn parkietje) daar dan zo alleen zitten heb ik toch zoiets van 'ik ga snel een vriendje voor je kopen'. Maar ik ga wel wachten tot Tommy helemaal tam is. :) ;)

Veel succes met je beslissing en Sterkte met het verlies van Frans!!! :(\
Groetjes Marieke (en Tommy :-*)

keobnepo

Zoals al eerder gezegd is: als je het gevoel hebt dat je parkietje eenzaam is, dan zou ik er inderdaad een vriendje/vriendinnetje bij nemen. Als je parkietje nog vrolijk is, fluit en lekker actief is, hoeft het niet perse. Een parkietje alleen kan het heel goed redden en erg gelukkig zijn, mits je hem/haar voldoende aandacht geeft en hij/zij voldoende speelgoed heeft als jij er niet bent.

Wel vind ik dat een vriendje, of je parkietje nu ook gelukkig is, altijd wel een toegevoegde waarde heeft voor je parkietje, het zijn namelijk gezelschapsdieren.

Over dat tam maken, ik denk dat het misschien iets makkelijker is om een parkietje alleen tam te maken, maar dit wil niet zeggen dat het niet lukt als er ze met zijn tweeën zijn, alleen kost het dan wat meer tijd/moeite/geduld. Het is aan de andere kant erg leuk om ze samen met elkaar te zien spelen...

kwestie van afwegen dus zou ik zeggen...