Touw Of Tekken Als Zitstokjes

Gestart door compu_girl, juli 07, 2005, 15:47:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

compu_girl

ik las in het stukje verzorging dat takken het beste zijn als zitstokjes. Nu was ik net bij de dierenwinkel maar die had dat niet hij kon wel voor mij van dat touw bestellen wat ik vast kon maken aan de tralies. Ik weet niet of dit goed is of toch liever takken?

esther

Hoi,
Takken/stokken blijft het beste,
het is beter voor de snavel en de nagels.
Touw is meer als extra en de meeste vinden het heerlijk om er op te zitten.

Takken van een boom verkopen ze in de dierenwinkel niet als zitstokken die moet jezelf ergens vandaan halen, ze hebben wel gewoon houten zitstokjes.

Groetjes Esther

Sonja

#2
Hoi Compu_girl,

Ik ben het helemaal eens met Esther.

En als je takken (bv appelboom/perenboom/wilgentakken) wil geven, kies dan bij voorkeur takken van verschillende dikte.
Dat is goed voor de spieren in hun pootjes, die dan telkens op een andere manier belast worden. Spoel de takken wel heel goed af met heet water, voordat je ze geeft aan je parkiet!
Mijn parkietjes hebben zowel takken, als touwstokken in de kooi. De touwstokken vinden ze ook erg fijn, omdat die heerlijk zacht zijn aan hun pootjes. Maar een 'mix' van die twee is nog beter! ;)

Groetjes, Sonja.

compu_girl

ok dank je wel dan denk ik dat ik dat maar moet doen :)

parrot fruitcake

CiteerHoi Compu_girl,

Ik ben het helemaal eens met Esther.

En als je takken (bv appelboom/perenboom/wilgentakken) wil geven, kies dan bij voorkeur takken van verschillende dikte.
Dat is goed voor de spieren in hun pootjes, die dan telkens op een andere manier belast worden. Spoel de takken wel heel goed af met heet water, voordat je ze geeft aan je parkiet!
Mijn parkietjes hebben zowel takken, als touwstokken in de kooi. De touwstokken vinden ze ook erg fijn, omdat die heerlijk zacht zijn aan hun pootjes. Maar een 'mix' van die twee is nog beter! ;)

Groetjes, Sonja.
[snapback]6893[/snapback]


hoi,

wat zijn touwstokken??

Sonja

Hallo,

Met touwstokken bedoelde ik een soort zittouw voor de parkiet.
Je hebt ze in verschillende lengtes en diktes, en je kunt ze in allerlei vormen buigen. Ze zijn heel makkelijk aan de tralies van de kooi te bevestigen.
Mijn parkietjes zitten er heel erg graag op.

Hierbij een afbeelding van de bedoelde 'touwstok':

Groetjes, Sonja.



[verwijderd door de beheerder]

vBoven

Hallo,

Er zijn ook zitstokken die je in de gewensde vorm kan buigen. Je kan daarvoor allemaal verloop stukjes kopen en dan heb je als het ware een boom in je hokje/voliere. Kon zo snel geen foto vinden.

Grt Sander.

Sonja

Hoi vBoven,

Bedoel je deze stokken? (flex zitstokken van Ferplast)
Ik heb zelf geen ervaring met deze stokken, maar ze zien er inderdaad wel grappig uit! ;)

Groetjes, Sonja.


[verwijderd door de beheerder]