Zaagsel in blok?

Gestart door cicinioh, februari 17, 2007, 21:53:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cicinioh

Ik had paar dagen terug mijn blokken opgehangen en alles is goed. Ik had ze allemaal vol met zaagsel gedaan, toch een dun laagje. Maar nu keek ik vandaag en waren er 3 van de 6 blokken leeg.  ??? Ik had ze weer bijgevuld, maar nu vraag ik me af: heb uj daar goed bij gedaan? Wilt dat popje misschien los op de bodem broeden?

Sara

De meeste parkietjes broeden inderdaad liever zonder nestmateriaal en vaak wordt het nestmateriaal dus ook gewoon uit het broedblok verwijdert door het popje.Je legt het er dus ook best niet meer terug in omdat sommige parkietjes gewoon liever zonder broeden. ;)
Je kan dat ook op de site vinden hier: http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

karin v h

Parkietjes broeden in een leeg broedblok. Je moet er niets in leggen, de kleintjes kunnen hier later ook in blijven hangen. Ik had het ook gedaan in het begin maar de popjes wisten niet hoe gauw ze het eruit moesten halen. Later bleek dat je niets op de bodem moet leggen.
Groetjes karin

ibi

maar hoe zou je dan een holletje moeten maken .
anders rollen de eitjes toch weg   ???

Sara

meestal is er in de bode mvan het broedblok zo'n 'holletje',waardoor de eitjes niet wegrollen ;)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

karin v h

Hallo Ibi,
Ik sluit mij bij Sara aan in ieder broedblok zit een heel klein kuiltje, is maar een paar mililmeters diep en daar liggen de eitjes in.
Nu moet ik je zeggen uit ervaring dat mijn parkietjes vaak aan de andere kant van het blok de eitjes neerlegden. Ze haalden ze iedere keer met hun snavel weer op om onder hun lijfje te leggen. Dat redt zich meestal vanzelf. ;)
Groetjes karin