nieuwe parkietjes

Gestart door deconinck, februari 17, 2007, 18:21:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

deconinck

 hallo,

vanmorgen is mijn liefste kokietje overleden :(  en omdat koko zijn popje de hele tijd zat te krijsen en raar deed ( ik denk dat ze hem waarschijnlijk heeft gezien toen ie overleden was want ie stond in een kooi naast haar), hebben we dan maar een andere parkietje gaan halen, ook omdat ik ook veel moet werken overdag!! zo is ze niet alleen!! Maar voor ik de nieuwe helemaal ontsmet en gekuist had heeft mijn man zonder nadenken (we hebben er 2 nieuwtjes bijgedaan) de parkietjes bij kokotje gedaan! ik had ze eerst graag in de andere kooi gedaan omdat koko echt nog niet tam is!! en ik wilde deze 2 eerst tam maken!! krijg ik ze nu ook nog tam als ik mijn hand in de kooi zet en koko vliegt altijd weg? of kan ik ze pakken en in de andere kooi doen?

kokietje je blijft altijd in mijn hart xxx ik hou van je

Mars

#1
Je kunt ze in dezelfde kooi houden en gewoon rustig tam maken: eerst laten wennen aan je hand enz. Zoek maar even in de zoekfunctie op tam. Je kunt ze ook apart zetten, maar zo te horen kan ook je andere parkietje wel wat tamheidsles gebruiken.
Wel vraag ik me af of je niet beter 1 of drie parkietjes er bij had kunnen kopen. Een oneven aantal parkietjes is niet ideaal. Houd het dus wel even in de gaten of niet 1 van drieen buiten gesloten raakt of nog erger: gepest wordt.

Groeten Marcia 
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ibi

heey
wat jammer voor je parkietje   :(
je moet de parkietjes niet direkt bij elkaar zetten.
ze kunnen hier om gaan vechetn van wie de kooi is.
eerst een weekje in aparte kooitjes.
je kan natuurlijk best de parkietjes tam maken.
maar nu gaat het toch moeilijker dan in aparte kooitjes   ;)



groetjes en veel sterkte

deconinck

mag ik ze dan zo met mijn handen uit de kooi halen? gaan ze dan geen vertrouwen meer in me hebben? als ik ze al van de eerste dag bang maak?
en ja koko is een heel bazig vrouwke en ze bijt er maar op los, zoals ze al deed met kokietje en toch was ze dan weer lief (raar vogeltje)!!

ziehier een paar fototjes van onze nieuwe parkietjes namen heb ik nog niet dus dact wordt weer even zoeken


zelf weet ik niet zo goed hoe oud ze zijn maar ik denk nog heel jong pas uitgevlogen dus ik schat een 7 à 8 weekjes

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Je moet proberen je parkietjes zo min mogelijk vast te pakken, ze raken dan inderdaad snel het vertrouwen kwijt. Maar nu ze toch nog onzeker in hun kooitje zitten, kun je ze overzetten naar de andere kooi, vind ik. Ze zullen echt niet meteen het vertrouwen in je kwijt raken, sterker nog dat hebben ze nog niet.

Hoe je ze het beste tam kunt maken kun je lezen via de site van parkietenfreak.nl (de site ligt er even uit, dus ik kan niet de link voor je kopieren. Maar met de zoekfunctie op deze site 'tam' heb je de link zo gevonden.

Ibi bedoelt overigens met aparte kooitjes dat alle parkietjes dan apart van elkaar zitten in een kooi. Maar ik neem aan dat je geen drie kooien hebt! Het vechten hoeft niet te gebeuren, hoor! Je kunt ze dus bij elkaar houden, maar dan wel eerst een paar dagen onder toezicht. En voor het tam maken kan het gemakkelijker zijn om al je parkietjes apart van elkaar (in kooien) te trainen, maar het maakt niet veel uit of je er nu twee of drie in een kooi hebt, denk ik.

Dus je moet zelf maar even overwegen of je vind dat je je parkietjes apart moet zetten.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..