Pipo Heeft Een Wondje Bij Zijn Oog

Gestart door parkietenlief, juli 07, 2005, 15:38:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenlief

Pipo mijn mannetje die nu een nestje samen met pepper heeft.Heeft een wondje bij zijn oog.Ik denk dat het van vechten is geweest maar ik vind het er niet zo lekker uitzien.Wat moet ik hiermee gewoon afwachten?Vangen kan ik hem niet hij zit in een buiten voilere waar ik niet in kan.er zitten wel deurtjes in maar als ik die open doe ontsnappen de rest van mijn parkieten.Heeft er iemand raad?

compu_girl

een wondje moet je eigenlijk schoon maken. Kun je hem echt niet vangen. Ik heb geen ervaring met vogels in de voilere maar er moet toch een manier zijn dat je bij je vogeltje kan komen. Hoe doe je het anders als je een ziek vogeltje hebt of als er eentje vast komt te zitten?? Wacht de raad van de anderen maar even af want ik heb er ook niet echt verstand van misschien kun je voor de zekerheid alvast een dierenarts of kweker bellen die kunnen je ongetwijfeld vertellen wat je kunt doen strekte ermee

Jorijn

Ik zou toch even het vogeltje eruit halen. Gewoon de deur (?) voorzichtig opendoen en naar binnen stappen. Natuurlijk niet als ze met zijn alle zitten te kijken wanneer ze kunnen ontsnappen.

Vroeger werkte ik op ene boerderij met ook een hele grote volleire en je kon gewoon voorzichtig naar binnen stappen zonder dat ze weggaan.

Vaak is het zo dat een parkiet behoorlijk schrikt als iemand de volleire binnenkomt stappen en ze zullen met geen veer op een lichaam er aan denken om richting jou te vliegen om vervolgends te ontsnappen :)

Zodar je dit vogeltje hebt kun je er het beste mee naar de dierenarts gaan. Want een wondje bij het ook kan blindheid tot gevolg hebben .. succes! ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hallo,