Pipo Heeft Een Wondje Bij Zijn Oog

Gestart door parkietenlief, juli 07, 2005, 15:38:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenlief

Pipo mijn mannetje die nu een nestje samen met pepper heeft.Heeft een wondje bij zijn oog.Ik denk dat het van vechten is geweest maar ik vind het er niet zo lekker uitzien.Wat moet ik hiermee gewoon afwachten?Vangen kan ik hem niet hij zit in een buiten voilere waar ik niet in kan.er zitten wel deurtjes in maar als ik die open doe ontsnappen de rest van mijn parkieten.Heeft er iemand raad?

compu_girl

een wondje moet je eigenlijk schoon maken. Kun je hem echt niet vangen. Ik heb geen ervaring met vogels in de voilere maar er moet toch een manier zijn dat je bij je vogeltje kan komen. Hoe doe je het anders als je een ziek vogeltje hebt of als er eentje vast komt te zitten?? Wacht de raad van de anderen maar even af want ik heb er ook niet echt verstand van misschien kun je voor de zekerheid alvast een dierenarts of kweker bellen die kunnen je ongetwijfeld vertellen wat je kunt doen strekte ermee

Jorijn

Ik zou toch even het vogeltje eruit halen. Gewoon de deur (?) voorzichtig opendoen en naar binnen stappen. Natuurlijk niet als ze met zijn alle zitten te kijken wanneer ze kunnen ontsnappen.

Vroeger werkte ik op ene boerderij met ook een hele grote volleire en je kon gewoon voorzichtig naar binnen stappen zonder dat ze weggaan.

Vaak is het zo dat een parkiet behoorlijk schrikt als iemand de volleire binnenkomt stappen en ze zullen met geen veer op een lichaam er aan denken om richting jou te vliegen om vervolgends te ontsnappen :)

Zodar je dit vogeltje hebt kun je er het beste mee naar de dierenarts gaan. Want een wondje bij het ook kan blindheid tot gevolg hebben .. succes! ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hallo,

Het is, zoals hierboven al is geschreven, belangrijk dat Pipo zijn oogje schoongemaakt en ontsmet wordt. Anders kan het gaan ontsteken, met alle gevolgen van dien.... :( Een bezoekje aan de dierenarts is dan ook noodzakelijk.
Bovendien zou ik even opletten, als het, zoals je schrijft, van het vechten gekomen is, en degene die dit veroorzaakt heeft, even apart houden van Pipo, zodat het wondje bij zijn oog goed kan genezen.
Als je hem zelf niet kunt of durft te pakken uit de voliere, kun je het misschien vragen aan iemand die er meer ervaring in heeft.

Sterkte en succes.

Groetjes, Sonja.

parkietenlief

Het punt is ik kan de voilere niet instappen.Het is een binnenvoilere omgebouwd tot buiten voilere.Er zit dus geen grote deur in om er in te gaan.alleeneen deurtje waar ik net met arm door kan

Jorijn

als jou arm er al in zit. dan is de uitgang toch geblokkeerd en kan er toch geen parkiet langs uit ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

parkietenlief

ja ze kunnen er dan nog langs en probeer dan maar om een parkiet te vangen.lukt dus niet.

Robin

hey

probeer de rest dat open is van het deurtje te  bedekken met je ander hand

Jorijn

En zoals hierboven is beschreven eventueel iemand anders laten doen en dat jij er bij gaat staan mocht er alsnog een parkiet langsglippen ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hoi Parkietenlief,

Hoe is het met Pipo?
Heb je hem nog uit de voliere kunnen halen (of iemand anders)?
En hoe is het nu met zijn oogje?

Groetjes, Sonja.