Huis gezocht voor onze lieve Mini: Zuid-Alkmaar

Gestart door keobnepo, februari 15, 2007, 21:29:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

keobnepo

Wij hebben Mini sinds 2 januari. Het is een schat van een vogeltje. Alleen: wij zijn te vaak niet thuis, waardoor Mini zich eenzaam voelt.

Het is heel moeilijk geweest om deze beslissing te maken, maar het moest: het lijkt ons beter dat Mini een betere thuis krijgt.

Mini is nu 3 maanden oud en hij is gekortwiekt (dit was hij toen wij hem haalden bij de dierenwinkel). Mini is gezond en zijn naam zegt het al: hij is erg klein.

Mocht er iemand een goed thuis hebben voor Mini, het liefst iemand die ervaring heeft met parkieten en die wellicht al één of meer parkieten heeft, dan horen wij dit graag. Ik stel voor dat er dan een PB verstuurd wordt.

Ik hoop dat we iemand kunnen vinden die heel goed voor Mini zal zorgen.


Ingrid

Misschien kun je even je woonplaats of regio vermelden?

keobnepo

Dat is een goeie:

Ik woon in Alkmaar, zuid Alkmaar.


Kleintjes

Zou graag willen helpen, zelfs mijn vriend vindt t n poepie...alleen..... er 1 probleempje... wij wonen aan de andere kant van t land. Mini zou n leuk kameraadje zijn voor Kruumel, dan zijn ze ook met z'n tweetjes, nouja..eigenlijk 4tjes hihi.

Wellicht zou je er n ander parkietjes bij kunnen zetten zodat hij minder alleen is?

De afstand tussen hier en Alkmaar is behoorlijk... Ik vond Nijmegen al n end maar dat was met de trein redelijk te doen. Zijn we n dagje bij mijn oom geweest en zijn vriendin en 's avonds hebben we Kruumel meegenomen in de reismand in de trein. Vondt ie trouwens geweldig brlijkbaar, heeft de hele tijd zitten babbelen en kijken   ::) De afstand van hier tot Alkmaar is ongeveer 220 km. Helaas heb ik geen auto anders was t goed te doen geweest. De trein is ook bijna 3 uur reizen.... Verdikkie...

Wellicht dat iemand kan helpen of iemand anders n goed thuis voor hem heeft. Ik ben benieuwd.

Hopelijk gaat t lukken, wat dan ook. Als iemand kan helpen zou dit te gek zijn, en als iemand dichter in je buurt woont en plaats voor hem heeft is dit nog beter eigenlijk, omdat je hem dan wat makkelijker kan opzoeken. Via email werkt ook trouwens hihi, dat doe ik met de mensen die mijn paard hadden gekocht  8)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

keobnepo

Kleintjes,

dank je wel voor je bericht en voor je zorg. Echt jammer dat jullie zover wonen, anders was het echt mooi geweest dat Mini bij een parkietenfreak terecht kon!


Kleintjes

Wellicht dat iemand hulp kan bieden?  We hopen in elk geval dat Mini hoe dan ook n goed thuis krijgt.

Ik heb trouwens geen idee of iemand halverwege woont of zo of die binnenkort die kant op gaat..zou ook kunnen... hmmmm.... Zou handig zijn. Ik kan mijn ouders el vragen maar pa verklaart me voor gek dat ik dit wil doen, dat weet ik nu al hahaha.

Misschien dat we iets geritseld krijgen, anders wens ik je veel succes. Ik blijf dit topic goed in de gaten houden.. Dus als iemand kan hlpen? Graag (uiteraard niet voor niets, dat wil ik niet)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Wellicht wil Kleintjes ook haar woonplaats vermelden? Je weet maar nooit of iemand kan en wil helpen!
Edit:
Ik zie het al: Echt in Limburg.  :)
We hebben vaker meegemaakt dat een parkiet toch van A naar B kon gaan dankzij de hulp van derden! ;)


keobnepo

Het zou ontzettend leuk zijn voor Kleintjes en voor Mini als het zou lukken!

Kleintjes

Ik zou t ook echt helemaal te gek vinden als iemand zou kunnen en willen helpen, zoals ik al eerder zei: Niet voor niks. Degene die ons kunnen helpen krijgen of ze willen of niet, toch iets voor de evt benzine; desnoods n mooi boeketje (ik ben nu eenmaal eigenwijs en ja, als iemand iets voor me doet doe ik graag iets terug. Aard van t beestje zeggen ze dan hihi).

Maar goed, even afremmen, eerst zien of iemand dat kan en wil doen. Ik zal ook nog eens kijken op de site van NS of er iets mogelijk is.

Ik ben erg benieuwd wie zich meldt, als iemand tijd heeft.

Ik blijf actief aanwezig hihi, forum heeft genoeg te lezen hahahaha

ps, Inderdaad ik woon echt in Echt  :P
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Hoihoi,

alles is geregeld en als alles volgens de planning verloopt verhuist Mini zondag van 't Hoge Noorden naar 't Zonnige Zuiden (als de zon schijnt hahahahaha  :P).

Ben benieuwd wat hij van de reis gaat vinden, maar ik ga er van uit dat alles gladjes verloopt. Ik zal zorgen dat ik alvast 't tijdelijke huisje klaar heb staan zodat hij vanuit de reismand meteen in 't tijdelijke huisje in kan om even te wennen. Toch handig dat ik dat extra kooitje nog heb  ::).

We houden jullie op de hoogte van alles!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Trippy

hoi,

@Kleintje, Wat leuk dat je mini op wil vangen  ;D
Ze komt op een geweldige plek terecht.

@KeobNepo, Heel erg jammer dat je Mini weg doet,
Blijf je wel actief op het forum ?  ::)

Je houdt ons op de hoogte ?

Groetjes,Ursula

Parkieten-Freak

Fantastisch Kleintjes! ;D
Laat zondag maar even weten hoe het allemaal gegaan is met de reis! :)


keobnepo

Ik vind het ook ontzettend jammer dat Mini weggaat, maar het is voor Mini het beste. Hij zal het goed hebben bij Kleintjes.

Ik blijf zeker nog actief op de forum, want mijn liefde voor de vogels zal altijd blijven.

Mini zal ik volgen via de forum en via Kleintjes, ben ervan overtuigd dat hij gelukkig zal zijn met zijn toekomstige maatjes.



Kleintjes

Hoihoi,

Mini is vanmiddag in z'n nieuwe thuis aangekomen na de lange treinreis en 'n moeilijk afscheid.

Hij is thuis aangekomen en meteen aan 't eten gegaan in z'n prive-appartementje. Binnenkort mag hij bij Kruumel gaan wonen, maar eerst even wennen aan 't nieuwe huis. Overigens vindt hij 't wel interressant om de andere 3 te horen  ;D

Onderweg in de trein heeft hij vrolijk gebabbeld en gefloten. Zodra de trein stil stond was hij ook stil, en zo gauw er iets bewoog dan begon hij weer even te babbelen. Hij heeft nu z'n laddertje en tralie-balletjes in z'n woning, maar zodra hij in de grote woning kan bij Kruumel krijgen ze uiteraard 'n afwisseling van speeltjes, aangezien ik er verschillende van Mini had meegekregen, waaronder ook 'n badje.

Ik moet wel zeggen, Mini is ECHT 'n mini. Ik dacht : dat zal wel meevallen. Nou, hij is dus echt klein van stuk. Maar wel 'n dotje  :-* Hij is heel vrolijk, babbelt vrolijk met de anderen mee en speelt ook al, met babbelen begon ie al toen we net de deur binnen waren en de anderen ons begroetten: Ze zijn weer thuis!!! en hij babbeld nog steeds vrolijk mee. Poetsen heeft ie ook gedaan, want tja, als je ergens nieuw bent moet je wel 'n goede indruk maken he? ;) :P

De reis is dus soepeltjes verlopen en de nieuwe woning bevalt ook goed, wat meer kun je je nog wensen op de eerste dag?
Ik wil Has heel hartelijk bedanken voor 't vertrouwen in ons en dat wij nu voor de kleine Mini mogen zorgen. Enne..Geen zorgen hoor, ik stuur je regelmatig updates en foto's (zodra ik die heb  :) ). Mini zal 't wel leuk gaan vinden, nu heeft hij 2 vriendjes en 'n vriendinnetje waar hij mee kan gaan spelen als ze buiten de kooi zijn. Maar dat is voor over 'n paar dagen, dan zijn ze wat meer gewend en kunnen ze eens kennismaken.

Tot zover de update van Mini en de reis :)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

keobnepo

Ha, dat is echt grappig Kleintjes! Ik was net ook een verslag aan het doen, in mededelingen:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=12373.0

Wat geweldig om dit te lezen, dat Mini het goed heeft. En dat hij heeft gefloten in de trein en bij jullie thuis ook gelijk, echt typisch Mini!! Ik mis hem ontzetten, maar ben ook erg blij voor hem nu.

Veeeeeeeeeeeel kusjes van ons voor Mini en zijn maatjes!

Mars

Leuk om te lezen dat er meteen al zoveel gebabbel en interactie is! Dat gaat heel goed! Mini zal het vast uitstekend naar zijn zin krijgen!

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..