Spiegel-badje

Gestart door Josephine, februari 15, 2007, 21:08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josephine

Hallo,
Ik was een beetje op internet aan het zoeken naar parkieten speelgoed omdat ik wat nieuws wilde kopen. En toen kwam ik dit tegen, ik weet niet of iemand dit al kende: Een badje met als bodem een spiegeltje! Dit is misschien dé oplossing voor niet-in-bad-willende-parkieten!

Hier een link: http://www.dierenbenodigdheden.org/product_info.php?cPath=139_142&products_id=2388

Groetjes Josephine

Caradow

Ik heb dit badje een tijdje terug gekocht...

en een paar dagen later weer teruggebracht, past niet op mijn kooi.... Dus een tuip voor je zoiets besteld, meet van te voren goed uit of het wel past!

Josephine

oe ja dat is jammer! Maar dit badje kan ook aan de binnenkant van de kooi, heb je dat gelezen?

roha

Hoi,

Wij hebben al een redelijke tijd twee van die badjes aan de kooi hangen.
Je hebt badjes die je aan de binnenkant moet hangen, maar ook aan de buitenkant.
Deze badjes zijn zo gemaakt dat je de haakjes kan verstellen, zodat deze op verschillende maten kooien past. De haakjes zitten dus niet vast aan het badje, die moet je er zelf nog aan maken met een soort schroef en zodoende kan je de haakjes in hoogte verstellen.
Op de doos van zo'n badje staan vaak de vogelsoorten waarvoor het bad geschikt is.
Maar ik krijg niet het idee dat het spiegeltje helpt om vaker te badderen. Hier doen ze er in ieder geval niets op uit, ook niet bij de vorige parkietjes.

Hanneke

Elfje

Hoi Josephine,

Ik heb zo'n badje. Hier is het zeker een succes dat speigeltje erin. Dat trok toch de aandacht, terwijl joep en pino nog een beetje bang waren voor dat grote ding aan de kooi. Na verloop van tijd zijn ze gewend aan het water en badje, maar kijken nog steeds naar het spiegeltje tijdens het badderen.
Daarnaast is het ook een erg stevig badje.
Ik ben er dus heel tevreden over en ik denk mijn parkietenboefjes ook.  :)
Volgens mij staan er op mijn weblog ook nog wat foto's van joep en pino in het badje.
http://joepenpino.web-log.nl/

Groeten Elfje

Caradow

Citaat van: Josephine op februari 15, 2007, 21:18:04
oe ja dat is jammer! Maar dit badje kan ook aan de binnenkant van de kooi, heb je dat gelezen?

Ja, heb hem ook op allerlei manieren geprobeerd maar de kleine deurtjes zijn hier te klein en de grote te groot ;) Maar een mooi bad was het zeker :)

Josephine

Maar caradow, hanneke vertellde hier vlak voor dat, dat badje op allerlij maniere bevestigd kan worden!!! dus ook op een te klein deurtje of een te groote!

Groetjes Josephine

hillie

wij hebben ook zo badje maar ik moet eigenlijk zeggen dat onze parkiet er niet al te vaak in gaat.
als die 1 keer per week er in gaat is het nog veel voor hem.
terwijl ik er altijd lauw water er in doet.
dus bij ons helpt het niet echt. ::)


groetjes hilde

Josephine

Rakker heeft een badje zonder spiegeltje erin maar hij gaat er soms geen een keer in in 1 week. Hij moet echt zin hebben anders vertikt hij het!

karin v h

Je kunt toch ook een spiegeltje op de bodem plakken met seconde-lijm (niet je vingers hoor!).
Ik heb een hele tijd een hele grote spiegel op de bodem gelegd, deze bleef goed liggen door het gewicht, mijn parkietjes vonden het in het begin leuk maar toen ze iedere keer natte pootjes kregen was de lol eraf.
Groetjes karin

Jippie

Hoi allemaal!

Je kan ook een los badje kopen, zo één die je niet aan de kooi hoeft te hangen (een soort badkuip). Je hebt ze ook met een spiegeltje op de bodem. Ik moet wel zeggen dat het niet helpt wanneer je parkiet niet in bad wil. Bij Dafne maakt het niet uit, die wil overal wel in waar water in zit, maar voor Toeter is het meer dan genoeg als hij zijn borstje en hoofdje even nat kan maken. Spiegeltje of geen spiegeltje... In het begin wilde hij wel eens tegen het spiegeltje aan tikken, maar dat was vlug afgelopen toen hij merkte dat je dan toch echt water in je neus krijgt!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Josephine

Ja je kan ook gewoon een los badje kopen ja, die heb ik volgends mij op de site gezien die in zo'n topic geplaatst werd. Ik weet de site niet uit me hoofd...