Bloed rond oogje

Gestart door simpy, februari 14, 2007, 20:20:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

simpy

hallo,

vanmiddag heb ik ontdekt dat mijn lieve parkiet (genaamd Vera) bloed heeft rond haar oogje. vanaf haar oogje tot ongeveer de zwarte stipjes zal ik maar zeggen. ze knipperde gelukkig wel nog met haar oogje. ze miste ook wat veren uit haat vleugel. weet misschien een iemand van jullie wat ik het beste kan doen? ik wil haar graag behandelen maar weet dus niet hoe.

hoe dit is gebeurd weet ik helaas niet. volgens mij word ze niet echt geaccepteerd door de groep. misschien dat het daar aan ligt. ik weet het niet.

alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!  ;D

ibi

#1
heey  simpy

met hoeveel parkieten zijn jullie.
het moeten wel een even getal zijn anders is er altijd 1 die er word verstoten.
ik zou het niet weten zou je foto kunne laten zien   ;)


groetjes


Het is niet zo dat er altijd één grasparkiet wordt verstoten indien er sprake is van een oneven aantal.
Het kan wel, maar het hoeft niet!
GR PF

Scotty - Keecko

Hoi simpy,

Het lijkt mij het beste dat je je parkietje even apart zet. Waarschijnlijk is je parkietje aangevallen, als ik zo hoor dat ze niet echt geaccepteerd wordt door de groep.

Hoe groot is het wondje?
Is het bloeden al gestopt?
Is het wondje al dicht?

Als het wondje nog open is, kun je het beste even ontsmetten met alcoholvrije ontsmettingsmiddel, zoals iso betadine. Het hangt van het wondje af, anders kun je morgen misschien even langs de dierenarts gaan. Misschien kun je even een foto laten zien van het wondje?

Groetjes, Ilse

Mars

Ik denk ook dat je Vera beter even tegen de groep kunt beschermen...

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

simpy

hallo.

heel erg bedankt voor jullie reactie's!!

de wondjes zijn gelukkig dicht, ook is het bloeden al gestopt.
ze zijn met z'n 4en. door een vergissing hebben we 1 mannetje en 3 vrouwtjes......  :( ik ben ook van plan om Vera (misschien tijdelijk) apart te zetten. ik zal dadelijk eens proberen om er een foto van haar te maken.
 

simpy

het is me toch gelukt om wat foto's te maken.
ze zijn niet echt geweldig maar goed.





maar ze ziet er vandaag al stukken beter uit dan gisteren! het bloed is al een beetje minder. (gelukkig!!)

Mars

Zo te zien komt het bloed van de neusdop vandaan en is het uitgeveegd naar onder het oog. Klopt dat?
Houd het in ieder geval in de gaten. Wij denken thuis dat we vroeger misschien wel door onderlinge concurrentie 1 van onze parkietjes verloren zijn. Nu zou ik het parkietje zeker apart zetten, maar toen hebben we (ik was heel jong) daar nooit aan gedacht!

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Scotty - Keecko

Citaat van: simpy op februari 15, 2007, 13:52:51
ze zijn met z'n 4en. door een vergissing hebben we 1 mannetje en 3 vrouwtjes......  :( ik ben ook van plan om Vera (misschien tijdelijk) apart te zetten. ik zal dadelijk eens proberen om er een foto van haar te maken.

Hoi simpy,

Als je Vera alleen zet, hou je 1 mannetje en 2 vrouwtjes over... Dat is nog een popje teveel. Je kan beter 2 bij 2 zetten, of als Vera door allemaal wordt 'geplaagd', kun je misschien Vera alleen zetten en een mannetje erbij kopen voor de andere 3.

Hou het neusdopje inderdaad goed in de gaten.

Groetjes, Ilse

Safrena

Citaat van: simpy op februari 15, 2007, 13:52:51
....
ze zijn met z'n 4en. door een vergissing hebben we 1 mannetje en 3 vrouwtjes......  .

Hey simpy

Je hebt meteen zelf al je probleem gevonden. Je parkietendametje is aangevallen door een ander parkietendametje
Als je ze op deze manier samen laat zul je dit nog vaker zien gebeuren en soms nog erger dan dat :-X

Het best is inderdaad om haar en nog een andere dame apart te houden en het koppeltje apart te houden.
Of nog mannetjes bij doen, zodat je nooit meer popjes zal hebben.

De wondjes kun je best even ontsmetten met isobetadine, en verder goed in het oog houden

Vele groetjes

simpy

hallo

heel erg bedankt voor jullie reacties!! het lijk me inderdaad verstandiger om vera even apart te zetten. en het andere dametje ook.

de wondjes hou ik zeker goed in de gaten!!