Apart zetten?

Gestart door haseena, februari 13, 2007, 12:51:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

haseena

Beste mensen

In de avond om 4 uur is 1 van de 4 parkieten van mij overleden.Ze was erg ziek...
Nu heb ik dus 2 mannen en 1 popje.
De popje genaams yasmina is erg gezond en de 2 mannetjes ook Bo en Joshua.
Nu zijn de mannen allebei erg druk en willen graag paren.Maar in tegenstelling tot Yasmina weet zei echter niet wie ze moet kiezen...(Zo lijkt het.,) En niet geinteresserd ik heb ook een broedkasttje maar daar zijn ze allemaal nog 0 x in geweest.
Ik laat mij parkieten bijna hele dag los.Ze zijn dus eingelijk vrij in me kamer ze zitten het liefst boven op de kast. en gaan soms in hun kooi om wat te eten maar ik heb ook 2 kooien.Moet ik nou 1 van de mannen apart vast in een kooi zetten en de andere 2 ook?Ik weet het niet. Ik laat ze nu gewoon nog los. Maar ik merk dat de 2 mannen de hele tijd schreeuwen en druk zijn .Ik denk dat ze allebei zin hebben;)

groetjes haseena

Meltjuh

Hey Haseena,

Hoe oud zijn jouw parkietjes? Begin nooit zomaar met kweken want er komen veel dingen bij kijken!
lees dit topic even door:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=473.0
Ik zou als ik jou was het broedblok (tijdelijk) weghalen

Ik ben van mening dat je de parkietjes heb best bij elkaar kan laten zitten zolang het popje er niet te veel last van heeft. Anders zit er 1 appart terwijl ze gewend zijn om bij elkaar te zitten.
Het beste is toch om een popje erbij te kopen dat zal de mannetjes ook goed doen.

haseena

Hoi Meltjuh

Ja misschien heel dom maar ik heb geen idee hoe oud ze zijn maar ik geloof zelf wel oud genoeg om te paren,
Ze zien er gezonduit niet te jong niet te oud.Je kan duidelijk onderscheiden wie de man en vrouw is. Ik heb ze bij de Zwarte vogel gekocht een maand geleden. Door me enthousiasme ben ik helemaal vergeten te vragen hoe oud ze waren en dat soort belangrijke vragen.

Meltjuh

Hey Haseena,

Het is HEEEL belangrijk om te weten hoe oud ze zijn! Een popje die te jong is en eitjes probeerd te leggen kan zelfs sterven.
Het popje moet minstens 1 jaar zijn.
Als je toch heel graag wilt kweken wacht dan een jaartje en zorg dat je zoveel mogelijk informatie verzamelt. Er zijn heel veel factoren waar je rekening mee moet houden. Zelfs kleine dingen zoals de luchtvochtigheid is belangrijk.
Er kunnen zoveel dingen mis gaan en je moet precies weten wat je op zo'n moment moet doen.

Zorg ook (als je besluit er weer een popje bij te doen) dat er meer broedblokken hangen dan er koppeltjes zijn (3 dus) zodat ze genoeg keuze hebben en dus geen ruzie kunnen maken wie welk blok neemt.

Mars

Hallo Haseena,

Parkietjes die te koop zijn, zijn meestal nog geen jaar oud. Ze zijn vaak of net uit het blok of in ieder geval van het zomer/voorjaar. Dan zijn ze dus niet oud genoeg om voor kleintjes te zorgen. Je kunt beter nog een jaartje wachten en goed informatie zoeken.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..