bang voor fruit!

Gestart door keobnepo, februari 12, 2007, 12:07:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

keobnepo

Mini wilt geen fruit eten. Elke keer als ik met een stukje fruit in zijn richting kom, dan maakt hij dat hij wegkomt. Ik heb het een aantal keer in een voedselbakje gedaan (in stukjes gesneden), maar daar moet hij ook niets van hebben.

Ik wil wel graag dat hij dat leert eten, is goed voor hem. Hoe kan ik dit voor alkaar krijgen? Heeft iemand hier enige ervaring mee?

Sam

Sam wil ook geen fruit eten.
Ik heb nu de tip gekregen om iedere keer op dezelfde plek een stukje fruit te hangen/leggen, misschien dat hij het zo leert. Gewoon volhouden dus.

amiga

 :D hoi hoii.. mijn parkietjes moesten in het begin helemaal niks ervan hebben, ze schrokken zich dood toen ze een appel zagen.. maar als je inderdaad elke dag een stukje fruit op dezelfde plek hangt beginnen ze op een gegeven moment toch wel nieuwgierig te worden, of wt ook kan helpen is wat zaadjes eroverheen strooien dan gaan ze vaak ook van het fruit eten.. mijn parkietjes vinden het nu heerlijk. succes :P

ibi

heey

mijn vogels hier eten ook geen fruit.
misschien lusten ze het fruit niet.
dan moet je nog ontdekken wat ze lekker vinden.


groetjes

karin v h

Hier is al erg veel over geschreven, kijk maar eens bij de zoekfunctie. ;)

Ik geef ze altijd een blaadje natte witlof - gaat erin als koek. Als je er een beetje water in laat liggen kunnen ze er ook een bad innemen - FEEST. ;)

Ja, wat veel gezegd is blijven proberen en voor de kooi gaan zitten en je appeltje opeten en dan een klein stukje aanrijken aan je parkietje. Laten zien dat jij het eet. Eten doet eten.....
Het is allemaal te proberen maar op een gegeven moment na veel geduld willen ze het toch wel eens gaan proberen. Het zijn uiteindelijk nieuwsgierige beestjes.
Succes.
Groetjes karin

keobnepo

Ik heb inmiddels al gezocht met de zoekfunctie...stom, had ik gelijk moeten doen. Maar dank jullie wel voor de reacties...

Ik zal de adviezen opvolgen en hopen maar dat hij het wilt eten, is alleen maar goed voor hem!

Mars

Houd gewoon vol, je zult zien dat het dan uiteindelijk lukt.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kekavo

Ik heb mijn parkietjes fruit leren eten, door een klein plat bakje op de bodem van de kooi te zetten, en daar wat voer in te strooien. Nieuwsgierig als ze zijn, hadden ze dat heel snel door. Na een paar dagen heb ik in het er een stukje fruit bijgelegt, en al snel probeerden ze of dat ook lekker smaakte. Dat heb ik een paar dagen met hetzelfde fruit vol gehouden, tot ze er goed van aten. Daarna heb ik het zaad uit het bakje weggelaten, ze kenden het fruit, en hadden het nite meer nodig als lokmiddel. Daarna ben ik begonnen met een klein stukje ander fruit ernaast te leggen, en zo door.
Nu weten ze dat dat bakje lekkers betekent, en kan ik iets nieuws gewoon erin leggen zonder iets wat ze al kennen. Soms eten ze iets gelijk op, soms proeven ze iets en eten ze er verder niet van. Maar ja, wij hebben ook onze voorkeuren, dus waarom zij niet?

Het duurt even, maar als je gewoon gedult hebt, dan gaan ze vanzelf ervan eten.
Succes ;D

Sara

Ik heb mijn parkietjes fruit leren eten door er gewoon zelf van te smikkelen terwijl ze toekeken. Het duurde even, maar ze gingen er toch na een tijdje voorzichtig van proeven en wilden het alleen uit m'n hand eten. Intussen eten ze het ook gewoon als ik het in de kooi hang,maar meestal moet ik het nog steeds eerst 'voordoen' dat het lekker is. :)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

keobnepo

Ik eet elke ochtend fruit, dus dan zal ik dat dan maar ook doen: bij hem gaan zitten en ontzettend smakkend gaan eten...hoop dat het zal werken.


Mars

... En je appeltje en sinaasappeltje voor zijn neus pellen of schillen.
Dat vindt Jim altijd erg interessant. Ze wil dan ook graag van het bordje eten of dat stukje dat ik in mijn mond stop en natuurlijk niet het stukje dat ik voor haar heb!

Haha... Ja hier is het pellen of schillen echt een feest!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sam

wij eten het nu ook heel demonstratief waar Sam bij is, en hij begint het steeds interessanter te vinden. Dus ik heb goede hoop dat hij eerdaags best eens van de appel zou kunnen proeven

keobnepo

Ik ben vanochtend bij zijn kooi gaan eten (kiwi's en een appel), het schillen had ik al gedaan (lees nu dat het beter is om het bij hem te pellen, zal dat voortaan ook doen).

Hij vond het allemaal heel erg interessant, dat overdreven smakkend eten van mij. Ik liet het eerst duidelijk aan hem zien, wat ik mijn hand had en bracht het rustig naar mijn mond en maar smakken en zeggen: mmmmm, lekker mini! Errrrrg lekker...Hij keek wel heel geïnteresseerd, maar elke keer als ik met een stuk zijn kant op ging, weg mini   ;)

Dus nog maar een paar keer (nog heel veel keer denk ik) voordoen...geduld is een schone zaak....

mocht hij het eindelijk eten plaats ik daar een filmpje van op de forum!

karin v h

Maar je weet de aanhouder wint.
Hij is nu al nieuwsgierig en iedere keer komt je een stapje dichterbij. Stug volhouden.
Groetjes karin

Sara

Bij mij was het ook zo hoor in het begin, dat hier de parkietjes er echt voor gingen lopen. Maar als je het rustig blijft aanbieden en af en toe er nog eens goed aan smikkelt en het blijft aanbieden,lukt het zeker weten wel,zo is het hier ook geweest,alleen was er wel veel geduld nodig en heeft het hier toch wel even geduurd,en natuurlijk geldt inderdaad : de aanhouder wint! ;)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes