kamervoliere

Gestart door kekavo, februari 09, 2007, 17:27:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kekavo

Ik heb een paar vraagjes over een kamervoliere.
Het is niet zo dat ik binnenkort zelf een kamervoliere wil (misschien ooit inn de toekomst), maar ik ben bezig met een bo0ek schrijven. De mensen waar het boek over gaat, hebben een kamervoliere met (uiteraard) parkieten. Ik ben nu bezig met het zoeken van achtergrondinformatie, zodat ik geen verkeerde dingen op ga schrijven :)
Zelf heb ik alleen maar ervaring met een kooi, dus weet ik niet zo veel van volieres af. Ik hoop dat er mensen zijn die er wel ervaring mee hebben, duie me antwoord kunnen geven op mijn vragen.
hier komen ze:

- Hoe groot moet een voliere zijn, voor zo'n 5 koppeltjes grasparkieten?

- Hoe maak je de bodem van de voliere eigenlijk schoon? Doe je dat met een bezem, een stoffer en blik, of anders? En als je hem echt   grondig schoon wil maken, wil desinfecteren, moeten dan de vogels eruit?

- Een buitenvoliere heeft een sluisje, zodat de parkieten er niet uit kunnen als jij naar binnen gaat. Zij er ook (e.v. zelfgemaakte)binnenvolieres die dit ook hebben, of zorg je daarbij op een andere manier dat ze niet wegvliegen?

- Ik las in een parkietenboek, dat je het beste alle parkieten tegelijk in de voliere kan zetten, zodat ze er tegelijk aan kunnen wennen. Maar als je de parkieten ivm broeden bij verschillende fokkers vandaan haalt, hoe doe je dit dan? Hou je ze eerst per koppelte in apparte kooien?

- Wat doe je als een parkiet ziek is? Dan moet hij apart gehouden worden van de rest. Maar zet je de kooi dan in de buurt van de voliere, of juist op een plek waar hij de rest niet kan zien?

- Een nieuwe parkiet die bij fde groep erin komt, zet je die in een aparte kooi, en dan in de voliere,zodat de rest aan hem kan leren kennen (lijkt mij de meest logische manier)?