Parkietenvriendje voor Belle

Gestart door Safrena, februari 09, 2007, 17:02:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Safrena

Hey Mensen

Zoals de meesten wel weten ben ik begin januari mijn lieve meid Poeken verloren :'(

Ik heb toen de keuze gemaakt om Belle alleen bij me te houden. In het begin ging dit goed naar omstandigheden.
Belle at goed, enz... Alleen spelen deed hij niet, maar dat leek me toen heel nomaal omdat hij veel bij me zat en ook in de rouw was.

Een drie tal weken later zat ik met een vriendin te chatten, en Belle hoorde haar vogeltjes roepen.
Belle is dan behoorlijk depri geworden. Wilde niet meer eten en begon daardoor ook te vermargen. Hij miste dus veel meer een vriendje dan dat wij dachten. :'(

Na een onderzoek van de poepjes van Belle, waaruit bleek dat alles goed was, heb ik ook advies gevraagd aan de vogelarts.
Hij raadde me aan om toch weer een vriendje voor Belle te halen. Anders was er kans dat ik Belle zou verliezen aan zijn verdriet

Dus bij deze heb ik om advies van de vogelarts een nieuw parkietenvriendje gehaald voor Belle. Het is een mannetje en heeft de naam Birdy gekregen.
En ja hoor, Belle is weer helemaal opgeknapt, eet weer goed, is weer lekker speels en aktief, is opnieuw op zijn gewicht, enz....
Toen Birdy bij ons was zijn we drie dagen later met beiden nog even langs de vogelarts geweest. Hij heeft van beide de kropjes en poepjes onderzocht en bevestigde wat het labo al zei (over Belle): ze zijn allebei gezond ;D

Omdat het foto album het niet doet, wil ik jullie hier dus graag voorstellen aan Birdy (6,5 maand) het nieuwe parkietenvriendje van Belle.
Mijn twee lieve ventjes allebei super tam ;D

Vele groetjes

[verwijderd door de beheerder]

parkietenfan

Ben ik toch nog de 1e! ;D
Heel veel geluk en plezier met Birdy!!! Maar dat komt vast en zeker goed!!
Geniet lekker van die twee poepjes.

Knuffel van Binkie en mij.

Chicowen

Birdy is echt een schatje en een prachtparkietje, net als deugniet Belle.
Veel plezier met beide heren!

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

Heel veel plezier met je nieuwe vriendje!
En heel veel geluk, dat is jullie zeker gegunt!!!!!!

Zal wel even wennen zijn? Zo'n blauw doppie in huis ;)


Citaat van: Chicowen op februari 09, 2007, 17:14:07
Veel plezier met beide heren!

??????  Dame en heer ;)

Safrena

Citaat van: Caradow op februari 09, 2007, 17:35:21

??????  Dame en heer ;)

Hey Caradow

Neen hoor Belle is een echte heer hihi ;D
Hij is geboren op 25 april en is nu 9,5 maand en niks van bruin te zien in de neusdop.
Als je hem op je vinger hebt zie je zelfs dat de neusdop licht roze is ;)
Ook de vogelarts zei dat Belle een echt ventje is hihi (tenzij we ons allemaal vergissen hihi)

Vele groetjes


Caradow

Citaat van: Safrena op februari 09, 2007, 17:50:28
Hey Caradow

Neen hoor Belle is een echte heer hihi ;D
Hij is geboren op 25 april en is nu 9,5 maand en niks van bruin te zien in de neusdop.
Als je hem op je vinger hebt zie je zelfs dat de neusdop licht roze is ;)
Ook de vogelarts zei dat Belle een echt ventje is hihi (tenzij we ons allemaal vergissen hihi)

Vele groetjes

Dat had ik nog nooit meegekregen... Maar dan heb jij dus zon typische man die geen blauwe dop krijgt... kan...
hmmm

Ok, maar ik ben eigenwijs... en kom niet bij mij klagen als er ineens een ei ligt ;)

Maarre, geniet van je mannekes dan he , het is je gegunt :)


esther

Wat een prachtig stel zo samen, fijn voor Belle om er een parkietenvriendje bij te hebben.
Veel plezier en geluk, groetjes Esther

Sara

Echt een erg leuk stel,Nancy! :)
Ze zijn echt mooi samen :-*
Veel geluk en plezier met dit mooie stel. :)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

kekavo

He, wat een prachtparkiet is dat! Schitterend vogeltje. en wat fijn dat Belle daar ook zo over denkt ;D
Veel plezier met hem!

Scotty - Keecko

Wat een mooi vogeltje is Birdy :-* net zo mooi als Belle!
Heel veel plezier met hem!
Geniet lekker van Belle en Birdy :)

Groetjes, Ilse

Idske

Wat een mooie parkiet! :-*

Ze zien er heel gelukkig uit, veel plezier met hun samen!

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Hetty

Wat schattig, ze lijken zo heel gelukkig samen! Toch goed dat je Birdy erbij hebt gehaald!!

ibi

heey nancy

een leuk parkietje en belle is gelijk weer vrolijk lees ik.
(birdy lijkt op mijn falco)
veel plezier met die 2     :-*


groetjes

karin v h

Wat een lief maatje voor Belle. :-*
Ik heb zelf ook ervaren hoe Poekie sterk is vermagerd door het verlies van Sara. Poekie is er helaas nog niet overheen.
Geniet van Belle en Birdy.
Groetjes karin

Maur@

Wat een geweldige mooie vogel met ontzettend mooie wangstippen. Ik hoop dat je heel lang van allebei mag genieten

Annika

wat een prachtig vriendje heb je erbij. Ik was ook even erg verbaasd over twee heren hoor en eerlijk gezegd ben ik eigenwijs en blijf ik het idee houden dat Belle echt een popje is. Sommige parkietjes schijnen pas met +/- een jaar de neusdop bruin te krijgen. Belle is natuurlijk wel een licht parkietje, dus misschien is het toch anders, ik ben in ieder geval reuze benieuwd.
Heel veel geluk gewenst met deze twee kanjers!

Groetjes Annika

Chicowen

Hierbij moet ik wel even melden dat ik het zusje van Belle heb, Pucky, en zij heeft inmiddels een bruine neusdop. Ook nog niet zo bruin als het bij vele popjs is, maar toch al duidelijk een popje. Als Belle ook een popje zou zijn, dan zou dat denk ik ook al duidelijk moeten zijn (denk ik), aangezien Belle ouder is dan Pucky.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Annika

ik ga ervanuit dat ieder parkietje, net als ieder mens, anders is. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik gelijk hebt hoor, ik ben des te nieuwsgieriger nu  :)

Chicowen

Hihi, nee dat is zeker waar, daar heb je gelijk in. We merken het vanzelf!! Hihi, ik ben ook heel nieuwsgierig hoor! :P
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Meltjuh

Lieve Nancy veel plezier met je 2 mooie ventjes!!

Heel veel leuke jaren met die 2 toegewenst ;D