waar moet ik op letten?

Gestart door bentje, februari 09, 2007, 12:22:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bentje

hoi hoi
ik krijg 2parkieten en nu wilde ik weten of er nog iets is waar ik op moet letten  en wat niet op de site staat.  ;)

groetjes van benthe

esther

Hoi Benthe ,

Als je jonge parkietjes neemt die net uit het blok/nest komen moet je zeker weten dat zelfstandig eten, dat is belangrijk om problemen te voorkomen.
Verder moet je er natuurlijk op letten dat de parkietjes gezond zijn, hoe je een eventueel ziek parkietje kan herkennen staat wel op de site!

Groetjes Esther

Mars

Een tip die bij mij goed geholpen had (als ik hem had gehad) toen ik Jim kocht is kijken naar de ontlasting: haar ontlasting was van af het begin dun/waterig. Dus let er even op bij de dierenwinkel of kweker of de ontlasting mooi stevig is. Heb je het parkietje eenmaal thuis dan kan dunne ontlasting ook door de stress komen, dus maak je dan niet meteen zorgen.

Zelf zou ik ook, als ik de keuze had tussen verschillende parkietjes, lekker drukke parkietjes uitzoeken. Maar je kunt natuurlijk net op een tijdstip komen dat ze allemaal net uit zitten te rusten... :)

Ga gewoon op je gevoel af: zoek twee parkietjes uit die er mooi gezond uitzien en die je gewoon leuk vindt. Neem er de tijd voor, ga gerust op afstand staan kijken hoe ze zich gedragen!

Groetjes en veel plezier met uitzoeken!
Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kekavo

Wat ik ook heel belangrijk vind, is je parkietje heel goed leren kennen. Neem er goed de tijd voor om te zien hoe je vogel zich gedraagt. Hoe zit hij als hij slaapt, hoe zit hij als hij zich gewoon lekker op zijn gemak voelt, en hoe actief is hij. Dat soort dingen, gewoon goed je parkiet observeren.
Want een zieke parkiet laat pas vrij laat zien dat hij zich niet klekker voelt. Als je hem echt heel goed kent, dan zal het sneller opmerken als hij ziek is. Dat kan heel belangrijk zijn!

Wat ik doe, gewoon omdat ik dat erg leuk vind, maar het kan nuttig zijn voor de vogelarts, is een soort dagboekje bijhouden. Daarbij is het erg leuk om later terug te lezen!

en het allerbelangrijkste is dit:
Veel plezier met je vogeltjes! ;D