drinkensbakje

Gestart door bentje, februari 09, 2007, 08:00:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bentje

hallo ik ben benthe en ik ben 10 jaar .
ik krijg 2 parkietjes, ;D maar ik weet niet wat voor drinkensbakje ik moet kopen. ;)
wie heeft er tips?


alvast bedankt en veel groetjes  van Benthe

Mars

Hallo Benthe,

Welkom op het forum. Ik weet niet of je al een kooi hebt, maar meestal zit daar wel een drinkbakje in. Het is belangrijk dat je voor twee parkietjes in ieder geval twee bakjes (liefst drie!) voor het eten hebt, dus als er dan niet meer eentje voor water over is dan kun je er eentje bijkopen.
Het maakt niet zo heel veel uit wat voor drinkbakje je hebt, als het maar niet heel groot is, want dan gaan ze er misschien in badderen en dat is niet zo fris als drinkwater.
Zelf zou ik kiezen voor een drink'fonteintje' van Ferplast. Dat is een buisje met daaronder een 'dop' (weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven): je draait het buisje dan op zijn kop en dan blijft er netjes een beetje water onder in de 'dop' staan, waar je parkietjes dan uit gaan drinken. Je kunt dit fonteintje heel gemakkelijk op elke plek in de kooi tussen de tralies hangen. En als je het verschoont hoef je niet met je hand in de kooi: het hangt gewoon aan de buitenkant.

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

bentje

#2
oke heel erg bedankt  ;D


groetjes van benthe


ik heb dat bij de dierenwinkel gezien  dus dat ga ik kopen  bedankt! ;D ;D ;D ;D


berichtjes samengevoegd
gr Safrena